Fra Vista til XP...er data på D-drev væk?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Er der nogle, der har nogle sidste gode forslag inden jeg kaster håndklædet i ringen og anser dataene for tabt?


    Ja. Jeg har et bud på et stykke software - jeg skal lige kigge efter på min gamer-station når jeg får den startet op.
    Jeg har fået en mistanke om at partitionstabellen er røget sig en tur. Det giver præcis den situation. Lad mig lige kigge efter hvad programmet hedder. Hvis du ikke har hørt fra mig inden mandag, så skriv lige igen (jeg får familebesøg i morgen eftermiddag og min hukommelse er ikke altid den bedste)... :-)

  • Jeg sys det lyder mærkeligt, jeg har ikke haft de mindste problemer nårjeg er gået fra vista til XP eller fra WIN7 til XP :S
    har haft et enkelt problem med at jeg ikk kunne se en af min HDD's i denne computer, men kunne godt i enhedshånteringen, men den klarede jeg ved at gå ind under enhedshåndteringen og så højreklikke på endten der hvor der står "disk 1, disk 2 osv" eller også der hvor navnet på disken står, "H, F, C osv" (kan ikk huske hvilen jeg klikkede på). højreklikkede og trykkeden på endnu en ting (det kan jeg heller ikk huske) og vupti så virkede det.


    Det pisser mig lidt af at jeg ikk kan huske helt nøjagtigt hvad jeg trykkede på, men det var meget indlysende når man klikkede hvad det så var..



    kan ikk sige at det er det der er galt, ved dig, men det er forsøget værd :)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af erland3000
    Jeg sys det lyder mærkeligt, jeg har ikke haft de mindste problemer nårjeg er gået fra vista til XP eller fra WIN7 til XP :S


    Nu er der jo også tale om en disk fra en defekt PC. Der kan være andre problemer end bare OS'et.


    Men siden Linux ikke kan se indholdet, så tyder det altså på en manglende partitionstabel.


    Anders, programmet hedder GetDataBack for NTFS. Det kan læse stort set alt. :-)


  • var der ikke bare tale om at computeren ikke ville godkende den, jeg sys ikk at der står nogen steder at det er en disk fra en defekt PC :S


    Quote

    Jeg er har endelig taget mig sammen til at skrotte Windows Vista 64 bit, og i stedet installeret Windows XP 32 bit på min stationære pc. Min harddisk (1 TB Samsung F1) er partioneret i 2. En del på 128 GB (C) og en på ca. 800 GB (D). Men XP vil ikke "genkende" de 800 GB som drev. Inde under Computeradministration-->Diskhåndtering kan jeg finde disken som Ikke-allokeret.

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

    Rettet en gang, sidst af erland3000 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af erland3000
    var der ikke bare tale om at computeren ikke ville godkende den, jeg sys ikk at der står nogen steder at det er en disk fra en defekt PC


    Jo, jeg blander det sammen med en lign. situation :-)


    Bare glem alt efter go'morgen - med undtagelse af "GetDatBack for NTFS" :-)

  • Tak for det.


    Det vil jeg lige prøve og krydse fingre.


    Med hensyn til om det er defekt så kan jeg ikke se nogen grund til at det skulle være det. På den anden side undrer det mig meget, at selv Vista ikke kunne finde drevet på trods af det var med Vista jeg i sin tid formaterede partitionen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Lige en opdatering. Det lykkedes heller ikke med GetDataBack så nu har jeg opgivet det og installeret Win XP igen og startet på en frisk. Så ved jeg da hvad jeg skal lave det næste stykke tid med at lægge mit musik ind igen osv.
    Til gengæld har jeg dejligt meget plads igen :clap:


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • .. ærgeligt det ikke lykkedes.. men vil så lige tillade mig at skrive det meget berømte ord herinde


    BACKUP! :idea:


    husk at lukke tråden :9xo

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta
    .. ærgeligt det ikke lykkedes.. men vil så lige tillade mig at skrive det meget berømte ord herinde


    BACKUP! :idea:


    husk at lukke tråden :9xo


    Hehe...i min alder har man svært ved at lære noget nyt så jeg er bange for jeg sikkert ikke bliver den mindste smule klogere!
    Måske når det er sket 2-3 gange mere.


    Tak for hjælpen til alle for input. Vi lukker af herfra.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------