Indlæg af Curious

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Det tror jeg også. Er der ikke flere af arterne der er truet? Og i det hele taget så tror jeg det danske klima er alt for varmt til en sådan fætter om sommeren. :boxed:


    De vender sig til det - Københavns Zoo har faktisk haft problemer med at deres pingviner har frosset hvis vinteren har været hård :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det er nemlig rigtigt. Jeg har også prøvet at kører forgæves der fik jeg dog dem i El giganten i Glostrup til at undersøge om der var andre af butikkerne der havde varen og det var der. Jeg bor på kbh´s vestegn og der er der rigtig mange butikker inden for 15-20min kørsel så jeg fik varen ved at kører op ad ringvejen til herlev.
    I odense må der også være flere El giganten butikker eller hur? :idea:


    Ja, så vidt jeg ved er der to Elgiganten i Odense - men det syntes jeg egentligt ikke undskylder deres forretningsmetode.... Når de sender tilbudsaviser ud så burde man også kunne forvente at de rent faktisk kan levere disse tilbud, uden man skal farte land og rige rundt :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Vi kommer desværre ikke uden om, at det med stor sandsynelighed ikke er den enkelte butik der bestemmer hvor mange tilbudsvarer de får hjem. Hvis det fungerer bare nogenlunde som i dagligvarebutikkerne så er det hovedkontoret der bestemmer, og så kan den enkelte butik kun makke ret.


    Nemlig, hvilket også er derfor det kunne være fedt hvis Tweak punkede hovedkontoret på vejne af brugerne herinde :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Flindt_DK


    Ja fordi at han leder efter et kamera, og så faldt jeg over det tilbud, da jeg ikke altid får kigget på warehouseexpress.


    Det er sgu billigt for et helt nyt og kanon lækkert kamera!
    Også fordi at det er et tilbud, hvor du får ALT hvad du behøver med, og så til den favorable pris af ca. 4300kr.


    Nå ja... Tænkte bare at dit forslag sådan set er over hans budget, han har ikke givet udtryk for at vide voldsomt meget om fotografering (dvs.: vil han overhovedet få glæde af at smide 4k + for et DSLR fremfor et kompakt?) og så har han direkte skrevet at DSLR nok ikke er noget for ham - men det er nok bare mig ;)


    Men det virker da som et godt tilbud....

    Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Tja både og.. Alle butiks kæder kører den slags tilbud, ofte ligger fejlen i at de simpelthen ikke har fået varer nok hjem til alle butikerne, noget helt andet er at vi kun kan takke de store elektronik kæder ISÆR el-giganten for de faldende priser på computere og fladskærme :)


    Det er bestemt ikke en fejl at de får for få tilbudsvarer hjem. Ret skal være ret, så det sker naturligvis at det er en helt reel fejl og vareleverancen ganske enkelt har svigtet.
    Men det er altså ikke unormalt at have en nogenlunde idé om hvor mange af de enkelte varer man får hjem når udsalgsavisen bliver sendt rundt - efter en del år i detailhandelen har jeg hørt min del af historier om slagtilbud hvor der kun er bestilt et eller to eksemplarer hjem... Derudover kan det jo kun undre at leveringsproblemerne er så udbredte når der er tilbud - forretningerne har sgu masser af varer når de går til den almindelige pris :)


    Endvidere har jeg det så, personligt, sådan at jeg et eller andet sted hellere vil købe en fladskærm til x antal kroner, fremfor at gå forgæves efter et til 500 kroner mindre;)

    Det er desværre en udbredt praksis i den danske detailhandel - de store supermarkedskæder er også slemme til kun at have en enkelt eller to eksemplarer af deres slagtilbud på lager.
    Ræsonnementet lader til at være: Kunden køber jo nok alligevel et eller andet med hjem når nu de er der :)


    Men derudover kan jeg kun tilslutte mig de andre brugere herinde: Elgiganten er rigtigt slemme til at lave det nummer... Har selv været på fangst efter diverse tilbud og "lagersalg" kun for at blive slemt skuffet hver gang.
    Og i den forbindelse vil jeg lade en særlig kraftig røffel gå til Elgigantens lager- og oprydningssalg - puha en omgang l*** de der disker op med, gang på gang... Deres seneste oprydningsudsalg på bærbare pc´ere er et glimrende eksempel. Her kunne man støde på "fantastiske" tilbud hvor der sjældent kunne spares mere end en plov på semidefekte maskiner hvoraf flere bar tydelige præg af at være enten brugte maskiner eller demomodeller - den slemmeste der umiddelbart springer frem i hukommelsen var en maskine med en defekt USB-port og tydelige tegn på at den havde været solgt tidligere (i.e. masser af skrammer og ridser - og så naturligvis den defekte port, hvilket de vel næppe ville være klar over havde den ikke været solgt tidligere). Denne maskine kunne man spare sig en 500 las på.... efter min mening er det at gøre grin med kunderne X(


    Derfor syntes jeg det ville være en god idé at Tweak tog problemet op. For Tweak huser jo Elgigantens kernekunder - hvorfor så ikke afkræve Elgiganten en forklaring?
    Jeg ville ihvertfald hjertens gerne høre hvordan Elgiganten forklarer sig til offentligheden - og det er altid en glæde at se folk med en flosset moral blive udstillet til offentligt skue ;)


    Hvorfor ville du købe det hvis du var ham, hvis man må spørge?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af TheSnake
    Jeg har nu været inde og læse om begynderkameraer - øvede - semi prof - og hvad ved jeg. Hælder mest til at jeg nok ikke vil være typen som kommer til at elske et spejlreflex kam., tror der er for mange funktioner. Har set mig lun på Canon Power Shot G9 - kønt er det ikke, men jeg ser det som en mellemting mellem spejlreflex og kompakt. Er der nogen som har erfaring med det kamera?


    Har du kigget på Ricoh Caplio R7?



    Må indrømme jeg ikke har nogen direkte erfaring med G9´eren - men kender en der har det (sådan er det jo altid ;) ).
    Det skulle efter sigende være et ganske udemærket kamera, men så vidt jeg kan forstå ikke lige det kamera der ligger mest til højrebenet for en glad amatør der bare gerne vil have nogle gode billeder i kassen uden de store besværligheder...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    GG Allin - INGEN OVER, INGEN VED SIDEN AF!


    Nej det tror da fanden - der er sgu da ingen der vil være i nærheden af en mand der kaster med lort :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Ja i må også gerne foreslå pop-punk-rock ;)


    tak for forslagene indtil videre.


    Green Day?


    Og så.... NOFX, Rancid, Pennywise, Bad Religion, Guttermouth osv... Der er sikkert en del der vil blive mugne hvis man kalder det decideret "pop-punk". Men det er melodisk og rimeligt letfordøjeligt, så mon ikke det også kunne glide ned på den konto...


    P.S. Pink kunne også godt komme med i "pop-punk"-opløbet - særligt det Tim Armstrong har produceret er et lyt værd (især hvis man er til Blink 182/Sum 41)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Ligemeget hvad, vil et DSLR tage bedre billeder på "auto" end de bedre kompaktkameraer.


    Ja, og?


    Spørgsmålet er så om billederne er så meget bedre at der er grund til at købe sig et DSLR... Det spørgsmål kan vi så sidde herinde og kloge os over herfra og til juleaften 2022. Men når alt kommer til alt er det et spørgsmål om smag og behag - hvilket man i øvrigt får (enddog meget) svært ved at diskutere ;)
    Derfor mit råd om at læse nogle tests og se nogle testbilleder, for derefter at danne sig sin egen mening (implicit: istedet for at knalde 4k af på baggrund af nogle vildt fremmede menneskers personlige smag)....

    Køb et af de bedre kompaktkameraer... Medmindre du rent faktisk har tænkt dig at gøre det til en mere eller mindre seriøs hobby eller går ekstremt meget op i at billedet skal være perfekt, så kan jeg ikke forestille mig du vil få nogen større glæde ud af at købe dig et DSLR...


    Man kan naturligvis få nogle ganske udemærkede og brugervenlige DSLR´er i den prisklasse du nævner - men læs nogle tests og se nogle testbilleder, og gør så op med dig selv om forskellen opvejer det at skulle slæbe rundt på et DSLR frem for et kompaktkamera.... Mit bud: Næppe ;)



    P.S. Du kan også sagtens finde et kompaktkamera der har masser af indstillingsmuligheder. Så selv hvis du har mod på mere end point and shoot så er du rimeligt godt dækket ind...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg tror det du søger kaldes 'fluepapir'. Bare et hint :)


    (Aner ikke hvor det kan skaffes)


    Mon ikke man er klar over det hvis man har en flueplage? ;)

    Contan2 på grønttorvet i Valby har muligvis det du leder efter - ellers kan du prøve at google det... "klisterfælder", "kakerlakfælder" osv. kunne være oplagte søgeord...


    Du kan også prøve at ringe rundt til nogle skadedyrsbekæmpere og høre om ikke de vil sælge dig nogle fælder...


    Men hvad drejer det sig om helt præcist (hvis man må spørge)?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Så har det været en vandskabt pitbull, ha ha. Nej hovedet er da alt for lille i forhold til kroppen :crazyeyes:


    Det kunne godt ligne en temmeligt slidt bullterrier.....Så mon ikke det kunne være sådan en der mentes?



    .....en alien bullterrier måske

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Uvidenhed?


    Ja du ville jo vælge Onkyo fra fordi du ikke kender det - vil du ikke sige at det er at foretage et valg på baggrund af uvidenhed (sådan helt sort/hvidt)? ;)


    Men lad nu det ligge.... Jeg skulle bare lige drille :boxing:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Graveyard


    nej nej, jeg leder bestemt ikke efter satanisk musik, jeg gør faktisk mit bedste for at undgå det, jeg har før været ude i noget med satanisk musik, fordi jeg ikk vidste noget om bandsne, det var derfor jeg ville være sikker inden jeg evt. investerede i musik fra Marilyn Manson. ;)


    Hmmm....Hvis det er fordi du er stærkt religiøs og derfor ikke kunne drømme om at støtte noget der blot minder om satanisme, så er Manson måske ikke lige noget for dig... Han har en eller anden ærestitel i Church of Satan... Church of Satan er så ikke deciderede religiøse (det er vist bare noget hedonistisk halløj) - men hvis nu du skyer alt der bare lugter lidt af fisk, så......


    Men sådan er der jo så meget... Personligt syntes jeg egentligt Manson har nogle meget gode stikpiller til samfundet - så alt andet lige vil jeg da ikke mene du skal snyde dig selv for den oplevelse på trods af religiøse eller andre overbevisninger :)