arctic colling accelero S1 rev 2 eller S2?

  • Hejsa.
    Jeg har for nyligt købt et nyt grafikkort (club 3d geforce 7600 gt agp) der er et datablad med et billede på siden jeg linker til. ud over selve køleren på gpu sider der også en anden køleprofil på kortet. jeg ville lige høre om nogen af jer kan fortælle mig hvad det er og om den eventuelt også skal skiftes ud hvis jeg sætter arctic colling accelero S1 rev 2 eller S2 på?
    Jeg ville lige høre om I tror det er muligt at køle det passivt med en accelero S1 rev2 eller S2? og er der forskel på hvor godt de køler. der er jo rimeligt stor prisforskel. prisforskellen er nu ikke så stor, da jeg kan købe S1 rev2 og spare fragten.
    Jeg har også hørt at det er en smule besværligt at montere køleren. nogen der ved noget om det og eventuelt har nogle tips.


    Hilsen Lauge

  • Er ret sikker på at den ekstra køleprofil er køling til PCI-E til AGP chippen som også bliver brugt på 6600GT AGP.


    Havde selv et 6600gt agp hvor det var tilfældet, og der kan jeg huske at der var mange køleren der ikke passede på kortet pga. at man IKKE kan køre uden den køleprofil.


    Om de arctic cooling køleren passer på ved jeg ikke, men prøv at kigge efter på deres hjemmeside.



    Fandt selv dette på deres side:
    GeForce 8800GTS(G92), 8800GT, 7950, 7900, 7800, 6800 series (except 7X00 GS AGP)
    Det du har er et GT, og ikke GS, så det hjælper ikke meget, men det tyder stadig på at AGP versionerne måske ikke kan

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Kan se at på deres hjemmeside at den ekstrakøleprofil må være 14,5 mm høj, så jeg må vel til at måle lidt.
    Nogen der ved noget om forskellen på de to accelero'er?

  • Forskellen ligger bl.a. i antallet af heat-pipes S-2 har 2 stk. og S-1 har 4 stk. (flere heat-pipes = bedre varme afledning)

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • kan se at accellero'erne er for store til mit kabinet og heller ikke passer til mit kort.
    nogen andre gode idéer til passiv eller meget støjsvag køling af mit grafikkort?
    kan ikke finde ret meget der passer til mit kort, da det har den HSI-bridge.