Nyt digital spejlreflekskamera. EOS 400D?

• Hej Foto Tweakere

Jeg er på jagt efter et nyt digitalkamera. Har i nogle år klaret mig med etkompaktkamera, men jeg tror tiden er ved at være inde til at prøve spejlrefleks. Jeg har et godt øje til EOD 400D. Det ligger i den rigtige prisklasse og har fået rigtige gode anmeldelser. Mit spørgsmål er om der er andet der er bedre at købe. Der er jo kommet en del nye kameraer på markedet siden EOS 400D udkom. Har kigget lidt på EOS 450D, men 450D-kit koster bare 1000 kroner mere end 400D-kit.
    Kameraet skal primært bruges naturbilleder, ferier og familiesammenkomster. Beholder det gamle kompaktkamera til fester, fis og ballade.

Kan det betale sig for en spejlrefleksbegynder (på SU) at give de 1000 kr ekstra for 450D-kit?
    Andre Forslg til køb er også velkomne.

Håber I kan hjælpe mig.

Hilsen Lauge

• Hvis du skal ud og købe nyt så ja jeg ville ligge de 1000,- ekstra og få mig et 450D.

Hvis du kan leve med brugt så ville jeg finde et 400d og spare penge. Evt. se om du kan være så heldig at finde et brugt 40D til meget billige penge.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg er helt enig med WHAT, ang. hvis det skal være nyt så er 450D klart at foretrække.

For lige at bryde Canon folkene :D , så kunne et fornuftigt alternativ være et Sony A200/A300 ( IKKE A350 )
    Nikon D40 som jeg selv har er et godt Dslr kamera i entry skalaen med det mangler visse funktioner i forhold til 400D - 450D m.f, men du fornæmmer virkelig at det er god byggekvalitet du står med i hånden, men jeg synes ikke Nikon har noget i øjeblikket der kan matce pris og eneskaber VS Canon 450D, så 450D er umiddelbart også det jeg ville foretrække. ;)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Jeg er helt enig med WHAT, ang. hvis det skal være nyt så er 450D klart at foretrække.

For lige at bryde Canon folkene :D , så kunne et fornuftigt alternativ være et Sony A200/A300 ( IKKE A350 )
    Nikon D40 som jeg selv har er et godt Dslr kamera i entry skalaen med det mangler visse funktioner i forhold til 400D - 450D m.f, men du fornæmmer virkelig at det er god byggekvalitet du står med i hånden, men jeg synes ikke Nikon har noget i øjeblikket der kan matce pris og eneskaber VS Canon 450D, så 450D er umiddelbart også det jeg ville foretrække. ;)

Jeg har det stadig sådan men sony at det er et alt for nyt mærke. De har ikke erfaring nok og med hensyn til tilbehør og henblik på senere udvidelse af system var det aldrig blevet mit valg.

• Jeg har ihvertfald efter 4 måneder med mit Sony A200 ikke fortrudt overhoved, er stadig superglad for det selvom jeg ikke helt har for meget tid til og lege med det. Syntes stadig der er et klart bedre greb på det end 400D, 450D har jeg ik har mulighed for og lege med over længere tid.
    Det koster vel en 3500 kr idag + 18-70, og så købte jeg selv Tamron 55-200 til 800 kr siden af, som jeg syntes er at lækkert begynder setup. Kan ihvertfald ikke se at jeg sku have problemer med og opgradere til det jeg ønsker et rigtigt godt stykke tid endnu.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• WHAT, jep det er også rigtigt, men de skal jo starte et sted. :D
    Dem jeg kender der har A200 og A300 er veldig glade for dem, men de er self. heller ikke prof fotografer.

Henrik-, ang greb er fra person til person, jeg selv kunne ikke drømme om at købe et 400D, da mellemrummet mellem greb og objektiv er alt for smalt så, mine fingre kommer næsten kommer i klemme, men der er self. nogle der holder godt på det.
    Grebene på Sony's Dslr kamera A100/200/300/350 er i top for mit vedkommene, men toppen af de jeg har prøvet er: Canon 40D - Nikon D300, 2 super lækre kameraer. :P

Såmen så er grebet på mit D40 heller ikke 100% for mig, men det går. :)

WHAT, jep det er også rigtigt, men de skal jo starte et sted. :D
    Dem jeg kender der har A200 og A300 er veldig glade for dem, men de er self. heller ikke prof fotografer.

Henrik-, ang greb er fra person til person, jeg selv kunne ikke drømme om at købe et 400D, da mellemrummet mellem greb og objektiv er alt for smalt så, mine fingre kommer næsten kommer i klemme, men der er self. nogle der holder godt på det.
    Grebene på Sony's Dslr kamera A100/200/300/350 er i top for mit vedkommene, men toppen af de jeg har prøvet er: Canon 40D - Nikon D300, 2 super lækre kameraer. :P

Såmen så er grebet på mit D40 heller ikke 100% for mig, men det går. :)

Ja man skal starte et sted, men det er jo surt at starte med sony og bruge 20k over de næste par år også finde ud af at nu vil man altså noget med det her. Så skal man til at sælge det hele og skifte fordi de ikke er med i den bedre endne.

Sony slutter jo ved hvad der svarer til en lille D300 og en god 40D. Det syntes jeg er tidligt havde bare noget der kom op omkring 5D/D700 så ville det være bedre, men mangel på en pro del syntes jeg er lidt ildevarslende.

Hvis du syntes greb er godt på 40D og D300 så skulle du prøve D3 og 1D serien, de er som støbt i hånden på dig :)

• Nu har jeg været nede i min lokale fotobiks og røre ved 450D. Jeg synes grebet passer ret godt til min hånd. Jeg er som sagt nybegynder indenfor spejlreflekskameraer, er der nogen af jer, der kan forklare forskellen på 400D og 450D? Hvad får man for de ekstra 1000 kr?

• Dem har jeg ikke været heldig at prøve. ;( :)
    Jeg kender ikke nogle der har en af disse modeller, og fotoforretningen der er i nærheden af mig ( Photocare i Vordingborg ) har dem ikke på lager, øvøv..

Dem har jeg ikke været heldig at prøve. ;( :)
    Jeg kender ikke nogle der har en af disse modeller, og fotoforretningen der er i nærheden af mig ( Photocare i Vordingborg ) har dem ikke på lager, øvøv..

Du må bare flytte til Herning så skal du få lov og prøve at holde :))

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Du må bare flytte til Herning så skal du få lov og prøve at holde :))

Hehe ja, meeeen jeg er ikke så meget for at flytte derover hvor solen skinder mindst. :))

Hehe ja, meeeen jeg er ikke så meget for at flytte derover hvor solen skinder mindst. :))

Vi har skam meget sol herover i Danmark :T

Vi har skam meget sol herover i Danmark :T

Men jeg kunne selvfølgelig bare ha' kikket forbi dig, da vi næsten kørte forbi Herning til vores tur til Jesperhus Blomsterpark for en lille måned siden. :)

Men jeg kunne selvfølgelig bare ha' kikket forbi dig, da vi næsten kørte forbi Herning til vores tur til Jesperhus Blomsterpark for en lille måned siden. :)

Kommer du forbi en anden gang må du jo give en lyd så må vi se om jeg er hjemme :)

Jeg har det stadig sådan men sony at det er et alt for nyt mærke. De har ikke erfaring nok og med hensyn til tilbehør og henblik på senere udvidelse af system var det aldrig blevet mit valg.

Sony fik jo en ordentlig røvfuld ingeniører med da de overtog Konica Minolta - så det er vist kun på pairet at Sony er et "nyt" mærke....erfaring har de ihvertfald masser af ;)