Indlæg af mtum

    M.h.t. dualchannel ved jeg ikke, men jeg bliver nødt til at anbefale dig at glemme den E6850 og tage en Q6600 (4*2,4 ghz i stedet for 2*3,0 ghz) for ca. en 100-krone dyrere. Faktisk burde den med dit valg af bundkort og ram snildt kunne clockes til 3 ghz.
    I ældre spil udnyttes quad ikke, men i de nye, og især i et spil som crysis burde quadcore gøre en verden til forskel.


    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305881

    Efter hvad jeg har kunnet google rundt omkring, så høster Dataworld ikke ligefrem stor ros for deres RMA.


    Jeg har selv en rma-sag hos dem, og har heller ikke noget positivt at sige. De påstår at de har ombyttet mine 2 ram-stænger, men de 2 stænger jeg har fået retur, ankom i brudt emballage, og har samme fejl, som dem jeg returnerede. Jeg er faktisk overbevist om, at det er de samme 2 stænger.

    Jeg er super godt tilfreds med køleevnen på min egen infinity, men jeg kender ikke din nuværende køler.
    Jeg ved ikke, om den kan være på dit mobo, men den kan lige være på P5b Deluxe UDEN aktiv NB-køling. Hvis du ikke er klar over det, skal du bare vide, at den kræver et dybt kabinet, faktisk på >20 cm, hvis du har planer om at få sidepladen i kabinettet monteret igen uden buler ;o)

    Dengang jeg selv begyndte at spille bf2 havde jeg også div. problemer, dog ikke helt det samme.
    Men EA support fik mig til først at sikre mig, at jeg havde samtlige nyeste drivere til mit bundkort, og derefter lave en ny, ren windows-profil, og så installere spillet på denne. Og det hjalp i hvert fald.

    Hvis jeg læser rigtigt, så skriver du, at hævning af din Vcore har givet en lavere temperatur?? Burde der ikke ske det modsatte?

    Det er mig selv, der ikke har fået opdateret eller for den sags skyld hentet Asus Update, inden jeg lavede bios-update´n så der er kun en at takke for problemet.
    Men som sagt er der intet, som jeg kan stille under manual, der rokker cpu´en ud af stedet.


    Men tak for hjælpen til Jer, der har svaret.


    Flere bud er meget velkomne.

    Jeg har enabled muligheden for at downgrade, men jeg får stadig ikke lov hverken via. asus update eller via. ez flash i bios´en.
    Måske det har noget at gøre med, at der tydeligt stod, at man skulle huske at have nyeste version af Asus Update, INDEN man hentede bios 1004.


    Er der en chance for, at det kan gøres med det dersens AFUDOS, eller står den bare på indkøb af 1 stk. bioschip?

    Mener du ikke, at bios´en er noget skrammel? Der er selvf. kommet nyere og bedre modeller, siden P5B så dagens lys, men alligevel?


    Du skriver, at eneste løsning er at lave en bootable disk, men kan man så ved hjælp af sådan en flashe bios, selvom bios´en ikke tillader overskrivning med ældre versioner?

    Efter at jeg har installeret denne bios er min maskine blevet lidt mærkelig. Godt nok er jeg helt nybegynder indenfor OC men det er da lykkedes mig med en ældre bios at forhøje cpu-freq. med 25%. Og denne nye bios er selvfølgelig låst mod opdatering med ældre bios-versioner.


    1) Under "Denne computer - Egenskaber" oplyses altid den samme cpu-frekvens (samme frekvens, som cpu´en er født til), uanset hvad frekvens cpu´en kører på.
    2) Jeg kan ikke længere rokke ved cpu-frekvensen under Jumperfree Config -> AI Tuning-> Manuel.
    Det er dog lykkedes at øge med 15% ved at bruge Jumperfree Config -> AI Tuning-> AI Nos og så vælge de 15%.
    3) Jeg er begyndt at få fejlmeldinger ved opstart om, at et par billedfilformater ikke længere virker på mit system.



    Har den nye bios en "fastlåsning" et eller andet sted, som jeg skal deaktivere for at kunne OC´e manuelt?


    Hvad er folks erfaringer med/meninger om denne nye bios?



    Alle erfaringer er velkomne :boxed:




    Intel P4 640 @ 3,2 ghz HT
    Asus P5B Deluxe
    2 * 512 MB Kingston ddr-II 5300/667
    Gigabyte 7950 GX2

    Nu er jeg ikke lige mand for at lave en "tracert" eller hvad det så end hedder. Og som jeg skriver ovenfor vil jeg jo ikke hænge Fullrate ud for noget, som jeg bare ikke selv ved nok om.


    Der må da bare være en forskel på min nye og min gamle udbyder, når jeg på det ene net altid finder over 2000 servere, og på det andet stort set altid kun kan finde 400. Sådan fungerer min logik bare, men gør mig gerne klogere.


    Er der nogen brugere, der har erfaring med Fullrate?

    F.eks. kan jeg ved serversøgning i Counterstrike kun finde 400 servere, hvoraf måske halvdelen af dem afviser mig pga. en påstået ping på over 2000! Tidligere plejede der at være ca. 2400 servere, og når det lykkes at komme ind i et spil, så ligger pingen på 60-200, imod de tidligere ca. 20.


    Jeg har dog læst lidt om, at f.eks. TDC´s net også har været lidt skidt omkring juleferiedagene.

    Jeg har fornyligt skiftet internetudbyder, og samtidigt fået 2-3 gange den gamle hastighed (Ca. 8 mbit/1,5 mbit), men alligevel har jeg fået højere ping, når jeg skal spille onlinespil.
    Jeg har hørt en forklaring om, at spilserverne "afskærer" for hurtige forbindelser for at man ikke skal stjæle båndbredde fra de andre deltagere.
    Jeg selv hælder mere til, at det må være noget med kvaliteten hos internetudbyderen.


    Er her nogen, der har erfaringer med lignende problemer, som har nogen bud, eller en evt. løsning?

    Hver gang jeg har spillet BF 2142 og lukker spillet ned, så opfører min maskine sig, som om den ikke har internetforbindelse. Internet Explorer kan ikke længere loade nogen som helst sider, og min MSN Messenger kan ikke connecte.
    I Kontrolpanelet står alle netforbindelser dog som aktive.
    Hidtil løser jeg problemet med en genstart, men det er lidt irriterende i længden, må jeg konstatere.


    Er der nogen, der har et tip?