Indlæg af mtum

    Det hænder altså hyppigt, at Asus kun kan "blive gode venner" med 2-3 ramstænger.
    Generelt er 2 stænger også bedst til oc, men andre producenter som f.eks. gigabyte klarer bedre 4 stænger, efter hvad man kan læse rundt omkring.
    Og bortset fra ram-detaljen er jeg hverken fanboy af det ene eller det andet.
    Men hvis rammene er rated til 1,9 kan du godt prøve med 2,05-2,15v

    Du fandt svaret, men det er synd, du ikke har købt en P182, da der lige er en anelse mere plads i.
    Evt. kan købet stadig fortrydes går jeg ud fra, men du gider sikkert næppe skille skidtet ad igen.

    Asus kan godt være nærmest allergisk overfor mere end 2 ramblokke, og det behøver ikke være et problem lige fra starten, så det er bestemt værd at teste. Prøv med 2 matchende ramblokke, og selvfølgelig i matchende porte, og skip så resten.

    Jeg kender ikke 900-modellen, men jeg gætter på, at kabinettet i forvejen giver psu godt med airflow. Det gør P180+182 i hvert fald. Hvis jeg har ret i det, kan du jo (hvis muligt) simpelthen disable blæseren i psu´en. Kan man ikke åbne psu´en og tage stikket til blæseren ud eller klippe det, eller noget?

    Og dit nye system består af??
    Jeg tænker bare, at det måske er meget rart at kende bundkortfabrikat, og om det er med luftkøling osv.

    Ja altså hvis det er en gaming-maskine, du skal bruge så helt klart den fra Topdata. Skal du bruge tastatur osv, som følger med fra HP?


    Der er mange ting i den fra TD som er bedre. CPU kan sagtens clockes stort, så det skal helt klart gøres.


    Hvis du skulle multitaske meget, manglede styresystem, tastatur, kortlæser og de accesories, der følger med HP, så kan denne maskine dog godt retfærdiggøres, men ikke til ren gaming og alm. surf/download.

    Du skriver, at du kun sparer ca. 80 kr. ved at vælge et Antec Sonata. Det kan jeg ikke få til at passe, fordi Antec Sonata står til 722,- og du kan både spare Corsair PSU og det kabinet, som du har valgt.
    Hvis du alligevel vil have Corsair (Hvilket er absolut markedsførende i kvalitet kontra pris pt.), så kan en 550W altså også sagtens klare jobbet.

    Sorry for off topic, men hvorfor lægger folk ikke bare deres penge andet steds end hos Getmore? Lige så længe jeg kan huske har der været bøvl med getmore og rma.

    Hvis du selv kan overclocke, så får du intet for de ekstra penge, som den dyreste quad koster, så gå efter den "lille" og end så med nøjagtig den samme ydelse.
    Evt. tag et board, som understøtter både ddr2 og ddr3, men som fragman er inde på, så er der ikke rigtig så meget fremtidssikring at hente i bundkort. Jeg ville gå efter et P35-board, eller evt. et dyrere X38/X48.
    Mht. ram ved jeg ikke rigtig... Nogle ddr-2 med høje mhz. Crucial Ballistix pc-8500 skulle være ok, og billige, men de kan efter sigende sagtens dø ved oc. Der kan jo oc´es en del, før det er nødvendigt at overstige de 1066 mhz.
    Mht. kabinet får man et rigtig fint produkt imo. med et Antec P182, når man ser på pris kontra ydelse. Det kan dog være en idé med nogle andre blæsere.

    En 400W er rigeligt, som flere andre også skriver. Damen kører en tilsvarende maskine med en 400W NorthQ uden problemer.
    Og ja, hvis der senere skal opgraderes vil man nok fortryde, at man ikke valgte noget større fra starten, men det kan trådstarter bedst selv vurdere. Umiddelbart lyder det temmelig overkill med en 650W.