Computeren tænder, men intet skærmbillede. Hjælp?

  • Hej Tweak.dk


    Jeg opdagede her til morgen at min stationære computer tændte, men at der ikke kom noget skærmbillede. Jeg prøvede derefter om det var nogle af kablerne, der sad dårligt, både inde i kabinettet og bag på computeren. Jeg prøvede at støvsuge den. Da jeg så prøvede at tænde den igen, opdagede jeg at tastaturet heller ikke reagerer(f.ek.s når computeren i sit opstartsstadie vil være nået til windows brugerstadiet, hvor man normalt ville kunne aktivere og deaktivere numlock). Jeg begynder at frygte at jeg skal til at bruge penge på at skifte komponenter ud. Hvis ikke det var fordi at mit tastatur ikke virkede heller, ville jeg have forestillet mig at det var mit gfx, men det tyder på noget mere.


    Jeg håber at i har en ide til hvad jeg kan gøre.


    Mvh
    Drugis.b

  • Jeg har et problem som minder lidt om dit, og her er det defekte corsair-ram, der gør at der lige pludselig bliver lukket for skærmsignalet under opstart. Det er nemt at teste, for man kan bare stængerne en ad gangen, men det er KUN et bud på en forklaring.

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

  • Hejsa


    Hvad med at prøve et andet gfx

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Havde engang et lignende program, det viste sig at det var et usb stikket på fronten af mit kabinet.. Det stik det var tilsluttet på mb var åbenbart gået i stykker.


    men som de andre siger, test så vidt muligt med andre ram og gfx.. Ellers er det bare at pille ting fra en efter en, og se så vidt muligt hvornår lortet dur igen?

  • Okay. jeg må prøve mig frem. Jeg står bare i den uheldige situation at jeg ikke har noget gfx eller andre ram i nærheden så jeg bliver nødt til at investere for at teste.


    Men tak for tipsne

  • Hvis du ikke har mulighed for at prøve med andre ting kan du starte med at tage alle dine drev fra f.eks. for at udelukke at det ihvertfald ik er dem som er problemet..


    Men umiddelbart synes jeg det lyder som ram.. eller grafikkort..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet