Ekstra kraft i min PC

  • Hej!


    Jeg skal have lidt ekstra juice ud af min PC, så jeg vil høre om den idé jeg går rundt med er helt hen i vejret. Foreløbig sidder jeg med:


    -E6600 @ 3200
    -MSI P35 Platinum
    -Corsair PC6400 4 x 1048
    -Club 3D HD4850


    Min idé er at smide et ekstra GFX i af samme slags.. kan det betale sige?? Eller er det smartere at købe et nyt og bedre?


    Og så ville jeg smide en E8400 CPU i også.. Men kan det overhovedet betale sig?


    Håber der er nogle der gider hjælpe inden jeg investerer mine penge:-p



    Green

  • Det vil være dumt at skifte dit grafikkort ud da det er hurtigt nok med mindre du vil op i en højere opløsning med en anden skærm?


    Du vil kalrt få mest ud af at skifte din cpu enten til en quad eller en dual core.


    Enten en E8400 som du selv siger eller en Q9550 så er du godt kørene :D

  • Altså har jo lige fået en 24" fladskærm.. Lækkert:) Dens maks opløsning er 1920x1020, så det bliver jo ikke højere end det.. Det kan 2x HD4850 vel godt klare?


    Mht til processor, er jeg af den overbevisning at spil ikke rigtig får brug af de 4 kerner, og så længe jeg ikke kører meget tunge programmer, syntes jeg sagtens en dual-core kan gøre det.. eller hvad?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Green
    Altså har jo lige fået en 24" fladskærm.. Lækkert:) Dens maks opløsning er 1920x1020, så det bliver jo ikke højere end det.. Det kan 2x HD4850 vel godt klare?


    Mht til processor, er jeg af den overbevisning at spil ikke rigtig får brug af de 4 kerner, og så længe jeg ikke kører meget tunge programmer, syntes jeg sagtens en dual-core kan gøre det.. eller hvad?


    2x HD4850 kan snildt trække spil i den opløsning de sparker røv i crossfire :D


    Men i de fleste lidt ændre spil vil du ikke rigtig for noget ud af en quad core men mange af de nyere spil titler understøtter quad core processore og der vil de være bedst så det er sådan set op til dig hvad du vil vælge.


    jeg havde personligt selv taget en Q9550 :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Green
    Kanon.. De HD4850 er heller ikke så dyre mere:) Så bliver det det..


    Jamen jeg kan sagtens se ideen med en Q9550.. Der er sku smæk på den.. Det vil jeg lige overveje nærmere så:)


    Men er min E6600 flaskehals lige nu? f.eks. i GTA4 lader det til at være grafikken den halter på, men ved det ikke..


    GTA4 er bla en af de spil som virkelig har gavn af en quad core cpu :D

  • Jeg synes også du skal tage en Q9550 og et ekstra HD4850. Det vil være en god løsning hvis din nuværende psu kan trække det. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • hehe.. okay. Nu har jeg godt nok gennemført GTA4, men man kan da altid starte forfra med en quad-core:-D
    Den er godt nok lidt dyrere, men det bliver nok den så. Det lader til at min gamle E6600 er lidt for sløv efterhånden. Men tror det blive én ting ad gangen. Så vil GFX stadig være det man får mest ud af?


    PSU skulle nok kunne trække det. Det er som i sig., en 750W corsair.. Fandeme en lækker sag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Green
    hehe.. okay. Nu har jeg godt nok gennemført GTA4, men man kan da altid starte forfra med en quad-core:-D
    Den er godt nok lidt dyrere, men det bliver nok den så. Det lader til at min gamle E6600 er lidt for sløv efterhånden. Men tror det blive én ting ad gangen. Så vil GFX stadig være det man får mest ud af?


    PSU skulle nok kunne trække det. Det er som i sig., en 750W corsair.. Fandeme en lækker sag.


    Det er faktisk cpuen fu for mest ud af.


    En E6600 er ikke helt hurtig nok til at kunne levere power nok til et HD4850 crossfire setup så du vil være bedst stillet med at købe en Q9550 først :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Green
    Ok.. Tusind tak for hjælpen...!:) Så blev jeg det klogere. Det ender nok med en Q9550 så, og så et ekstra HD 4850 på et senere tidspunkt.


    Jeg har et lille tillægsspørgsmål. Jeg skal bruge noget mere plads. Her tænkte jeg på 2xWD Caviar Black 640GB i et Raid0 setup, og så bruge de eksisterende 2 HD til Backup. Er det noget som kan anbefales?


    Du kunne evt også tage Seagates 7200.12 500 gb diske og smide sådan et par i raid 0


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=491474


    De skulle være ret hurtigere i raid 0 :)


  • Jeg synes bare tit jeg læser om de Seagate diske der larmer.. Og har nok lidt mere tillid til WD. Men hvis der er belæg for at de er hurtigere end de WD Black diske, kunne det være jeg skulle snuppe et par at dem i stedet for.. Findes der nogle test jeg kan læse om lige præcis den HD?


    EDIT: De Seagate diske har kun 16MB buffer frem for WD´s Black som har 32..

  • Har heller ikke været alt for heldig med mit valg af Seagate, det har altid været dem, som er gået først i stykker.
    Samsung's F1 serie i 500 gb eller som du selv siger WD black caviar linie er bestemt rigtig fine diske.


    Black linien er jo som du selv påpeger udstyret med en større buffer end både blue og green linien, og er så vidt jeg husker bygget fuldstændig op ligesom deres serverlinie RE2, lige på nær noget i selve firmvaren.


    der kan du ikke gå helt galt på den ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.