Tweak.dk til noget specielt_Part 2

  • For at opstarte tråden igen, og i håb om, at kunne holde den borte fra Blå stue så er denne tråd oprettet for at kunne bidrage til at kunne gøre Tweak en tand bedre.


    Derfor bidrag udelukkende kun, hvis du har konstruktiv kritik!


    Hvad mener du kan hjælpe til, at Tweak hæver sig?
    ---------------


    Personligt mener jeg, at:


    Nyheder selvfølgelig skal være en del af sitet da det gør et godt arbejde set udfra SEO
    Dog kunne de godt præsenteres bedre rent grafisk.


    Anmedelser kunne udvikle sig ved at hjemkalde produkter før alle andre samt produkter ikke alle tester. Der findes et hav at hardware test sites, og derfor er kampen om at blive brugerren favotite site - næsten umuligt. Derfor gælder det om at skille sig ud.


    Mere later - barnedåb

  • Så vi er eninge om at formålet med denne tråd er alle kan komme med deres forsalg til hvilke tiltag der kan tages for at gøre TWEAK.dk til en bedre side ?


    Du nævner selv det med tests - kan kun give dig ret i at det ville være super fedt at teste ting før andre (hvilket vi også har gjort med en række kølere bl.a.). Der er også en grund til at siden søger nye testere (http://tweak.dk/konkurrence2.php?id=16247). Der er næsten alt for meget at lave for tiden, og det nærmest vælter ind med nye producenter som gerne vil have testet deres hardware.


    Men super ide med en tråd til konstruktiv kritik :)


    Mvh Stubkier

  • Noget jeg savner er muligheden for at sortere tests i de forskellige kategorier efter dato.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det lader til at folk gerne vil se en forbedring i tests, så her er hvad jeg TROR folk gerne vil se:


    Bedre billeder - Og fritlagte (på hvid baggrund)
    Hele testen på 1 lang side



    Er det korrekt?. Ville være skønt for os anmeldere at få noget feedback ihvertfald, enten her i tråden, i test sektionen, på pm eller mail :)


    Det med at have testen på en side kan jeg godt følge jer i, men så skal det være muligt at klikke på nogle overskrifter i toppen der så springer ned til den valgte overskrifts del. Det jeg personligt godt kan lide ved at vi har det delt op over flere sider er at man kan springe direkte til benchmarks eller konklusion osv.


    Mht. at anmelde sprit nye ting der ikke er kommet på markedet endnu så kan jeg kun kopiere hvad Stubkier siger :) Vi har haft et par kølere (Blandt andet Cooler Master Hyper Z600 der kom på siden få dage efter release) og for nyligt mener jeg også der var et prereleased bundkort fra MSI.
    Men vi er lidt i undertal, det er utroligt så meget der venter derude som vi kan teste. "Problemet" lige pt er at nogle af os er igang med de årlige eksamner og derfor må ned prioritere tests, noget som snart vil vende for undertegnede.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Jeg kan i hvertfald bedst lide at test er sådan, en anden ting der ville give testene lidt ekstra, ville være hvis man havde en form for standart på hvordan man tester, altså at graferne var ens, og ikke forskellige fra test til test. Det ville gøre det lidt lettere at sammenligne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart


    Jeg kan i hvertfald bedst lide at test er sådan, en anden ting der ville give testene lidt ekstra, ville være hvis man havde en form for standart på hvordan man tester, altså at graferne var ens, og ikke forskellige fra test til test. Det ville gøre det lidt lettere at sammenligne.


    Ok, jeg ved at ihvertfald mig og Stubkier bruger samme grafer, eneste forskel mellem vores CPU køler tests f.eks. er pc'en.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Enig i en lang side med testen. Og god ide med punkter hvor man hopper til de forskellige afsnit.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote


    Bedre billeder - Og fritlagte (på hvid baggrund)
    Hele testen på 1 lang side


    Nej!
    Folk skal have muligheden for at bruge en indeksering. Det er ikke alt i en test, som er brugbart for alle. Derfor skal folk have muligheden for at kunne bladre.
    Fritlægning er jo en selvfølge!
    Hvem gider se på colaflasker, gamle chips poser osv.


    Billeder er efter min mening 90% af en god test. Men men men, det er utroligt svært at lave kvalitets billeder. Selv med gode cams er det svært.


    Hvad angår grafer, så synes jeg de er grimme.
    I kunne evt overveje en alternativ måde at teste på i stedet for at gøre som alle andre.
    Hvad angår at teste før alle andre, så kræver det sgu bare I banker i bordet hos producenterne!


    Snakker af erfaring ;) og i dag tester vi produkter før alle andre i 99% af alle tilfælde.


  • Måske du skulle vende dig til at læse hele indlægget istedet for bare lidt? :)


    "Det med at have testen på en side kan jeg godt følge jer i, men så skal det være muligt at klikke på nogle overskrifter i toppen der så springer ned til den valgte overskrifts del. Det jeg personligt godt kan lide ved at vi har det delt op over flere sider er at man kan springe direkte til benchmarks eller konklusion osv."


    Og jeg har endnu ikke set unødvendige ting på billederne i vores tests, såsom chips osv :/

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Chips og Cola var "tænkt" eksembler ;)


    Et eks kunne være:


    http://www.tweak.dk/tests2.php?id=1956


    I året 1945 besluttede Dr. Fritz Sennheiser sammen med 7 andre ingeniører og teknikerer at begive sig i kast med et projekt, hvilket på daværende tidspunkt blot var en ide. Et firma blev stiftet, og de første år gik til fremstilling af prototype modeller under trænge forhold. Hvad få kunne have forudset var dog, at denne ide skulle udvikle sig til virksomheden der i dag er bedre kendt som Sennheiser. I mere end 60 år har navnet Sennheiser været med til at skabe milepæle inden for lyd industrien med banebrydende løsninger af høj kvalitet.

    Sennheiser Communications er et joint venture mellem William Demant Holding I Danmark samt Sennheiser i Tyskland. Sennheiser Communications fremstiller headsets til mobiler, gaming-headsets samt headsets til professionel brug.


    Erfaringer fra tyske Sennheiser spiller dog en afgørende rolle i udviklingen af den lydkvalitet som Sennheiser / Sennheiser Communications levere i disse gaming headsets


    Har det relevans for nogen at læse ??
    Hvis lille Danmark skal skille sig ud, og her taler jeg nu om Tweak, så skal I sku lave innovative anmeldelser. Test dem anderledes end bare skrive om produktet, hvem der ejer firmaet samt en røvfuld benchmarks. det kan jo læses på alle test sites.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    Har det relevans for nogen at læse ??
    Hvis lille Danmark skal skille sig ud, og her taler jeg nu om Tweak, så skal I sku lave innovative anmeldelser. Test dem anderledes end bare skrive om produktet, hvem der ejer firmaet samt en røvfuld benchmarks. det kan jo læses på alle test sites.


    Enig i at det er lidt underligt at læse om historien bag Sennheiser. Kan ikke rigtig se det har nogen relevans.


    Med innovative tests er der så noget specifikt du tænker på, altså hvad kan gøre anderledes, for jeg går ud fra du ikke mener at man skal køre et bundkort over med en bil for at se om det kan klare det. Jeg synes i hvertfald det er svært lige at finde på nogle nye måder at teste på (men så igen i dag er måske heller ikke den bedste dag for mig at tænke :drink: )


    Grunden til at tests ofte ligner hinanden på nettet er jo netop at de har det med som nu engang er relevant for den brede del af brugerne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg er delvis enig med JuiCe.


    Enig, det skal ikke være tydeligt at man kan se, at billederne er taget i køkkenet, badeværelset, i stuen eller på kontoret, på altanen, i haven etc. Hvid baggrund tak! et lagen kan vel gøre det, om ikke andet kan man klippe baggrunden ud. Evt. kan man bruge samme farve som siden har, i stedet for den hvide. Det er jo fordelen ved Tweak's layout, at siden er dejligt lys.


    Testen bør være indekseret, men bedre! Den nuværende er forvirrende og klumset.


    Flere af siderne kan have de samme titler "Testen (Fortsat)" - øhh nå, ja okay? Indekser dem dog så man kan se hvad der sker på de forskellige sider!


    Jeg går ikke udfra at i er så smalsporede, at i udelukkende kigger tests på jeres egen side?


    Mange sider gør det at skrive hvilke programmer eller spil der bliver brugt på den givne side. PRØV det. I har jo ikke noget rullegardin, så det er ekstremt nemt for jer at rette til.


    Det var så mit sureopstød. ;)


    står i øvrigt bag dna og bublegum's holdning omkring hver tests historietime.

  • Hvidt karton og en skjult "fod" som stander. Det er alt nok ;)


    Problemet med det innovative er svært netop med bundkort, grafikkort osv, men det er her man bør ligge knolden i blød. Det kunn evt være "legen" med tilhørende software i stedet for bare at se hvor meget det kan clockes. Det er jo ass kedeligt, og noget man kan læse 100.000.000 steder på nettet.


    Rent faktisk er det derfor jeg finder hardware test mega kedelige. Det er altid samme smørre.
    Overvej evt at teste software, Virus programmer, tilbehør osv. Test lortet i vand ( ment i spøg ), men tænk alternativ. ellers ender Tweak som alle andre sites......borring


    Alternativet kunne være video anmeldelser


  • Uden at sige for meget kan jeg vist godt afsløre at der er en test på vej af den slags :)


    EDIT: Kom lige i tanke om at jeg da også har testet om en usb stick nu virkelig var vandtæt som producenten påstod. :crazyeyes: Det kan man vel sige er lidt "specielt" i en test?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Uden at sige for meget kan jeg vist godt afsløre at der er en test på vej af den slags :)


    EDIT: Kom lige i tanke om at jeg da også har testet om en usb stick nu virkelig var vandtæt som producenten påstod. :crazyeyes: Det kan man vel sige er lidt "specielt" i en test?


    Ganske enig, men ikke ofte man får lov til den slags. Vi på LaptopWorld.dk kommer også med omtalte videoanmeldelser, så det er cool at se I tænker kreativt. Skil Jer ud, så sites som HWT dukker

  • Rent faktisk benytter jeg, Juice og Stubkier de samme grafer. Ihvertfald i gfx test!


    Tja hvad gør tweak til noget specielt.. Nu ved jeg ikke hvorvidt denne eventuele sponsor er en dansk ejet virksomhed, med fokus på danskerne, men hvis det nu er en virksomhed som også har gavn af at udenlandske personer ser reklamerne, er det da helt klart et plus fra Tweaks side at størstedelen af testene bliver oversat til engelsk.

  • Synes de fleste tests på tweak.dk er en stor bunke billedbøger. Jeg vil hellere ha kolde facts end at skulle bladre igennem 30 billeder for at læse 2 linier tekst under hvert billede. Jeg overdriver dog lidt.


    Synes også det er træls at skribenterne kun har en lang spalte, synes godt der må være mere plads i bredden.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Synes de fleste tests på tweak.dk er en stor bunke billedbøger. Jeg vil hellere ha kolde facts end at skulle bladre igennem 30 billeder for at læse 2 linier tekst under hvert billede. Jeg overdriver dog lidt.


    Synes også det er træls at skribenterne kun har en lang spalte, synes godt der må være mere plads i bredden.


    Helt helt enig.
    Billeder siger meget, men der er grænser.