Er usikker på kondom...

  • Hej, har ikke kunne finde ud af det på internettet og heller i vores sexual undervisning, men er et kondom sat rigtigt på hvis der er luftlommer mellem kondomets spids og pikken?


    Er en lille smule genert så derfor spurgte jeg ikke i skolen :P. Her er jeg jo anonym så..

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Når du sætter kondomet på er der en dut til ens sæd.. HUSK at prese luften ud.! ellers spænger det. :) Bare tag fat i duben og tryk luften ud.. prøv det nu inden dagen med pigen :P bare så du er lidt sikker..

  • Hej hej


    her er hvordan det gøres:


    Korrekt påsætning af kondom

    Husk at tage kondomet på fra starten af samlejet, da også præsperm (dråber, der kommer, når drengen bliver ophidset) kan indeholde sædceller!

    Læs datoen på kondomet. I skal sikre jer, at det ikke er for gammelt
    Åbn kondomet forsigtigt uden brug af tænder eller negle
    Sørg for, at kondomet ikke er på vrangen (hvis man først opdager, at kondomet er på vrangen, når man begynder at rulle på, SKAL det udskiftes med et nyt kondom)
    Sørg for at penis er tilstrækkelig stiv, og træk forhuden tilbage
    Placér tommel - og pegefinger omkring toppen af kondomet (selvom det har reservoir eller ej)
    Placér kondomet på toppen af penishovedet, og hold stadig forhuden tilbage
    Rul kondomet nedover penis helt ned til roden
    Sørg for, at der ikke er luft i toppen af kondomet (i toppen skal der være lufttomt - vakuum)
    Er der luft i kondomet, skal det pilles af og erstattes med et nyt.
    Efter endt samleje, skal manden trække sig ud lige efter, at han er kommet. Han skal holde om kondomet ved roden af penis, mens han trækker sig ud, da penis hurtigt bliver slap efter udløsning.

    Kondomet kan sprænge
    Dette skyldes som regel, at man ikke har sat det korrekt på. Kondomet skal sidde helt glat om penis. Der må ikke være luft i toppen af kondomet, da dette forøger risikoen for, at kondomet springer.

    Sørg også for, at kondomet passer både i størrelse og form. Det er også godt at øve sig i at sætte kondom på tit, f.eks. under onani.

    Der er flere årsager til, at et kondom kan gå i stykker:
    Kondomet kan ikke tåle olier, og hvis man bruger oliebaseret glidecreme (f.eks. vaseline, madolie m.m.), kan det opløse kondomet (brug vandbaseret glidecreme, der fås på apoteket)
    Kvinden er ikke våd nok
    Kvinden har menstruation (hun bliver lettere tør)
    Skarpe eller flossede negle
    Tænder (ved mundsex eller ved åbning af kondomet)
    Kondomet er for gammelt (se dato på pakken eller kondomet)
    Kondomet passer ikke i størrelsen eller i formen.


    Det hele er taget herfra:
    http://www.sst.dk/subsites/und…m/paasaetning_kondom.aspx


    Held og lykke med det :)


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    bare tag tøsen uden, det gummi er noget værre noget ;)


    "Jamen jeg er ikke på pillen" Ka du se problemet? ;) Hehe..


    Men da rart at se at tweak kan bruges til noget andet end lige spørgsmål om hardware :P

  • Bare brug det gamle råd :P træk dig før du kommer :P Kender mange der har levet på den. og ikke har gjordt nogen gravid.. men den er ikke lige frem så sikker :D

  • Medmindre det er et helt og aldeles fast forhold, så få da den skide gummidimmer på, selvom det er pisseirriterende og slet ikke det samme.
    Det handler ikke kun om at beskytte sig mod graviditet, men om at beskytte jeg begge mod sygdomme - der er sgu nogle lede nogle i omløb og jeg tror det er de færreste der bliver tjekket igennem før de hopper i kanen med hinanden.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Når du sætter kondomet på er der en dut til ens sæd.. HUSK at prese luften ud.! ellers spænger det. :) Bare tag fat i duben og tryk luften ud.. prøv det nu inden dagen med pigen :P bare så du er lidt sikker..


    Hmm
    sålænge at det er en luftblærer og ikke er direkte oppustet så går det nok. Har pt aldrig prøvet at sprænge et kondom når det er monteret. og jeg tror at 99 ud af 100 der har der været en lille smule luft i reservoiret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Bare brug det gamle råd :P træk dig før du kommer :P Kender mange der har levet på den. og ikke har gjordt nogen gravid.. men den er ikke lige frem så sikker :D


    Som pige ville jeg i hvert fald ikke gå med til "bak-med-læs-metoden" (: Få nu fat i det kondom dreng og få det afmystificeret. Kan jo også være pigen, der sætter det på ;)

  • Kan sagtens forstå dem som ikke gider bruge gummi. Jeg er også blandt en af dem, da jeg synes det strammer kolosalt meget, og så er det 100% u-ophidsende at side og fumle med.


    -Men men.. Som der også er blevet sagt. Hvis det ikke er et forhold der har varet særlig længe, eller det er noget løst med diverse piger, er det sgu vigtigt. Jeg kunne aldrig finde på at droppe gummiet hvis det var en "tilfældig" pige.
    Noget helt andet end sygdomme, er bekymringen om at pigen mon nu også er blevet gravid.
    Alt det er slet ikke værd at bekymre sig om, så på med gummiet.


    Synes desuden det er liiidt barnligt at opfordre andre til at droppe gummiet.. Men det var måske bare ironisk eller hvad?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kenny


    "Jamen jeg er ikke på pillen" Ka du se problemet? ;) Hehe..


    Men da rart at se at tweak kan bruges til noget andet end lige spørgsmål om hardware :P


    Det er straks værre, hvis hun siger, at hun er på pillen og 3 måneder senere finder du ud af, at du skal betale børnepenge de næste 18 år....


    Et godt råd er at købe et par stykker og prøve teknikken af ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Kan sagtens forstå dem som ikke gider bruge gummi. Jeg er også blandt en af dem, da jeg synes det strammer kolosalt meget, og så er det 100% u-ophidsende at side og fumle med.


    -Men men.. Som der også er blevet sagt. Hvis det ikke er et forhold der har varet særlig længe, eller det er noget løst med diverse piger, er det sgu vigtigt. Jeg kunne aldrig finde på at droppe gummiet hvis det var en "tilfældig" pige.
    Noget helt andet end sygdomme, er bekymringen om at pigen mon nu også er blevet gravid.
    Alt det er slet ikke værd at bekymre sig om, så på med gummiet.


    Synes desuden det er liiidt barnligt at opfordre andre til at droppe gummiet.. Men det var måske bare ironisk eller hvad?


    Så få et i en størrelse der passer. De kan købes på nettet i forskellige størrelser.
    Får man et der passer er oplevelsen også bedre. men det bliver aldrig som uden.


    og til Beck ja Kvinder/Piger kan godt finde ud af at sætte det på. somregl altså. :9xo


    Jeg tror det var den der natasja ting der sang om at man skal huske gummi noget med at sygdom ikke tror på held. og jeg er tilbøjlig til at give hende ret. Hvem gidder have klamydia/Gonore/AIDS og hvad der nu ellers husserer bare pga. Sex, så guddommeligt er det jo heller ikke. pisse hårdt arbejde, sveder som et svin, prusten og stønnen. Næ der er faktisk ting der er sjovere.


  • Natasja - Fi er min ;)



  • Hvad? :D


  • Har sgu efterhånden prøvet en del vil jeg mene..
    Men nu har jeg et fast forhold, og har haft det over 3år, så spekulerer ikke længere på de problemer. Nu er problemet nærmere at damen sover når man kommer hen til sengen :))


    -Og sex er guddommeligt med den rette..
    Sex med en død klud er ganske kedsommeligt..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb