Ny computer kører dårligt

  • Hey tweak folk.


    Jeg har for en uge siden købt mig en ny computer..


    Jeg glædede mig som en gal da det er noget tid siden jeg har fået ny computer.
    Min lillebror har næsten det samme ud over at hans cpu er en 6000, hans ram er halvt så store, en anden brænder og en anden strømforsyning..


    Jeg fik installeret xp, og glædede mig som en gal til at opleve mine spil, uden hakken.


    Jeg tog fejl... Juiced 2 hakker hvert andet sek. og kører derefter glidende.. Sådan "hak, kør 2 sek, hak, kør 2 sek.".... Men de to sek kører det glidende og super. Så grafik kan det jo ikke være?


    På min brors kører der superb.


    Jeg har prøvet med Xtreme drivers, såvel som nvidia uden forskel.


    Også crysis kører på samme måde, selvom jeg sætter det meste på medium. I high er fpsen ikke super, men gør stadig det samme som i juiced!.....


    Jeg har også det samme problem i vista, her fryser spillene bare oftere helt og kommer med blå skærm efter et halvt minuts tid. Så vista er ude af systemet igen på grund af BØVL.



    Hvad i alverden kan der være galt?
    Jeg har prøvet kun med en blok ram, og derefter den anden for at se om fejlen lå i en af dem eller i en slot.



    Er det noget bios relateret jeg skal huske at slå til/fra?


    I load er min CPU og GPU maks på 54 g. ifl. 'Everest'.



    Mit system:


    Bundkort: MSI K9N SLI-2F, nforce 570 SLI, DDR2
    Socket-AM2, 2x GBLAN, ATX, 2xPCI-Ex16


    Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM


    Cpu: AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz Socket AM2, 2MB, BOXED


    Ram: Kingston ValueR. DDR2 PC5300 4096MB CL5 Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2


    DVD Brænder: Samsung DVD-brænder SH-S203 SATA Black OEM


    Strøm: Silver Strømforsyning, 600W, 120mm fan blåt lys, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin


    Grafik: XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB


    Kabinet: Enermax Chakra :hb:



    Min strømforsyning burde være nok. :/


    EDIT= Desuden fryser mit nero ved ca 7% når jeg skal brænde med den nye brænder? :s


    Cden bliver bare ved med at køre for fulde hammer, men der bliver ikke brændt noget ned. Cden er helt blank, men ikke tom når jeg efter 15 min vælger at genstarte lortet.



    Desuden har jeg fået meget hjælp alene ved at læse rundt herinde, og nu syntes jeg det var på tide at oprette mig som bruger så jeg selv kan bidrage med noget hjælp. :rules:


    Super forum.

  • Hejsa..


    Juiced 2 har der hvertfald været problemer med ligesom du beskriver..!


    MEn ved ikke om der er kommet en patch endnu siden din lillebror kan trække det uden problemer.


    men ved ihvertflad at vis du tager alt lyden fra burde det køre som en drøm..!
    (men det går jo ud over spiloplevelsen :boxed:)


    Kan du prøve at køre en 3dmark06 test..?

  • Lillebror har ikke patchet. Han er en hat til at patche, det er ikke vigtigt for ham.. :p


    Jeg kan dog godt prøve.


    Jeg kan godt lige prøve uden lyd og køre en 3dmark senere. Jeg er lige kommet hjem fra natarbejde, så nu vil jeg til køjs. :)


    8o



    Du tænker på at skrue ned for lyden i spillet, eller slå lydkortet fra?

  • Kunne fandme ikke lade være med at pille. Gider ikke sove nu. :)


    Jeg må sige. At skruge ned for lyden hjalp på alt. Jeg kan nøges med at skruge ned for musikken!
    Mange tak :D Utroligt det kan gøre så meget!



    Så mangler jeg bare at få brænderen til at gøre sit formål :/

  • Jeg har da endnu aldrig hørt at sådan et problem kunne klares ved at slukke eller skrue ned for lyden...
    Prøv at opdatere bios på bundkortet, somme tider har et bundkort nogle børnesygdomme med den bios de sælges med. Derefter, så installere de nyeste drivere til bundkortet.

  • har du husket dine bundkort drivere..inkl lydkort driveren...og en "silver" 600w psu er ikke nødvendigvis ok...hvis det var en silverstone derimod, var det kvalitet, men det er slet ikke sikkert at en billig psu kan håndtere det....dog tror jeg ikke det er der, dit problem ligger lige nu.


    enten er det drivere der ikke er installeret eller også skal du skrue lidt op for volten til rammene (og check lige at det er de rigtige slots de sidder i, for det er ikke helt ligegyldigt.)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ja, mine bundkort drivere er installeret. Jeg ventede dog et par dage før jeg installerede dem, men det gjorde ingen forskel. Rammene sidder i flg. bundkortsmanualen korrekt, i dual.


    Det med lyden hjalp heller ikke. Jeg ved ikke hvorfor, men det hjalp én gang og så var det slut. :s


    Den fryser også i det nye rainbow six, som den ellers kører kanon godt i højeste grafik :9xo


    Jeg har prøvet at skrue rammene op gradvist, helt op i det gule high perf. setting uden ændring.


    SUK. Og temp. ligger stadig maks på 54-55. grader i load. Som jeg sidder her lige nu, hvor den har været tændt hele natten og dagen, i et relativt lille rum med høj temt, ligger cpu på 44 grader og gpu på 45 grader..


    Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt. Jeg prøver lige at køre en benchmark.

  • Kan sagtens være din CPU der bliver for varm!!! Hvorfor en køler køre du med? mener 6400+ bruger 125 Watt, så der skal ikke så forbandet meget til at den bliver varm.


    "SUK. Og temp. ligger stadig maks på 54-55. grader i load. Som jeg sidder her lige nu, hvor den har været tændt hele natten og dagen, i et relativt lille rum med høj temt, ligger cpu på 44 grader og gpu på 45 grader.." - Ups den smuttet lige sry.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Navalax
    Testen ligger på 10873 i score, i 3DMarks 06



    Fps'en ligger på 0-1 i begge cpu tests?!?!?! Skal den det? 8o


    det virker helt normalt..og ja det skal den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Fe4ture
    Kan sagtens være din CPU der bliver for varm!!! Hvorfor en køler køre du med? mener 6400+ bruger 125 Watt, så der skal ikke så forbandet meget til at den bliver varm.


    Jah, altså den køler der følger med cpuen burde jo være nok. Og lavalys siger jo den ligger fint. Jeg hælder til det er noget harddisk eller ram der bare går i stå pludseligt.


  • ja den slags sker desværre også...og er svære at finde ud af...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Forresten, så tjek lige at computeren kører dual når du booter. Havde ifølge manualen til mit bundkort, monteret det hele korrekt, men kunne ikke forstå at rammene skulle i slots af forskellig farve... Prøvede bare for sjov at rykke rundt på stængerne en dag hvor jeg alligevel rodede med computeren. Det hjalp meget på performance.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300



  • Jeg har lige læst tråden igennem og jeg er overbevist om at problemet var din disk - jeg har selv haft det samme problem et par gange - en formatering løser problemet men problemet kan komme igen, jeg vil derfor anbefale at du installerer OS på en anden disk.