Solidt kompaktkamera - 2000-3000 kr.

  • Hej Alle.


    Jeg har bedt min ven om at finde et kamera til ham, som han kan bruge på sine ferier. Han vil gerne have et kompaktkamera, og han vil gerne have et meget robust et. Han er glad ekstremsport, og er i det hele taget glad for at komme ud i naturen. Han siger at det selvfølgelig ikke ligefrem behøver at værre pakket ind i gummi, men at det bare skal være et der ikke går i stykker hvis man taber det.
    Desuden skal det også være så småt som muligt.


    Jo lavere pris, jo bedre. Han har givet mig tallene 2000 - 3000 kroner.


    Kan i klare den?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Jeg kan kun tale ud fra egen erfaring, så den kommer her.


    Købte for et halvt år siden et Casio:

    Casio EXILIM Hi-Zoom EX-V7 ( http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381306 )


    Jeg er virkelig imponeret over den store zoom, uden at der skal være en sårbar linse der kræver at skulle kunne komme ud. Det er altsammen skjult inde i kameraet, lækker detalje hvis man får det udsat for støv og sand.
    der er skydeklap der beskytter linsen når det er slukket, den virker samtidig som tænd/sluk.
    7,2 megapixels og som sagt hele 7 x optisk zoom (plus digital zoom, som kan bruges, men ikke er imponerende, men det er generelt for alle)
    Det har en lækker størrelse, og en rimelig vægt, selvom det er et metalhus, dog med plastik på fronten. Men størrelsen gør virkelig at man også får taget det med, for du mærker ikke det sidder i tasken i bæltet.
    Dejlig stor 2,5" skærm, som kan bruges i dagslys
    Batteritiden er bare super, jeg har aldrig fået brugt mere en 1/4 batteri før det nåede tilbage i den medfølgende dock for at overføre billederne, og der lader den samtidig.
    Har købt et 4GB SD kort så der nu er plads til 1000 billeder i højeste opløsning, skulle række til en god ferie.


    Det er samtidig faldet til det halve af hvad jeg gav, men findes så til gengæld også i en V8 version med 8 megapixels.


    Det eneste minus jeg kan finde på det kammea er at det kan være meget følsomt over for støv og røg ved indendørsbilleder med blitz, der kan billederne få nogle hvide pletter.


    Men ellers er der kun ros, virker også meget stabilt, men har ikke prøvet at tabt det endnu, har heller ikke lyst til at prøve :)

  • Jeg ved at omlympus har nogle kamera der kan holde til at blive tabt i en højde af 3 meter, og vandtætte.


    Jeg har tabt et olympus ned fra et bord, og virkede helt fint bagefter. Har set en svensk/nosk test af dem, og de kunne holde til rigitg meget før de gik kold.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet en gang, sidst af celfa ().


  • Der kommer jeg til at bøje mig, det er perfekt til formålet må man sige, og prisen holder sig inden for rammerne, der er så mange detaljer man skal tage højde for når man skal have et kamera, det der rammer ikke mit behov, men du rammer lige nøjagtig det han søger.


    Har du selv prøvet det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash


    Der kommer jeg til at bøje mig, det er perfekt til formålet må man sige, og prisen holder sig inden for rammerne, der er så mange detaljer man skal tage højde for når man skal have et kamera, det der rammer ikke mit behov, men du rammer lige nøjagtig det han søger.


    Har du selv prøvet det?


    Har ikke kæmpe erfaring med det, men har leget lidt med det og er af sin slags et helt fornuftigt kamaera, men holder mig nu til mit slr :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Hvordan er billedkvaliteten?


    Tak til jer alle, for svarene. Dejligt at tweak er blevet et så kompetent fotosite.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Kan kun give What ret på det her område, vi har i min familie den lidt ældre model (µ 770 SW), og ja det fungere bare, og kan jo stort set holde til alt.
    Med hensyn til billedekvaliteten så er den også ok, jeg vil sige at jeg har set bedre inden for kompakt billedkvalitet men den ligger sådan i midten af spektret.
    Skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er blevet bedre på den nyere model der :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ||TheiZ||
    Kan kun give What ret på det her område, vi har i min familie den lidt ældre model (µ 770 SW)


    Kan du uploade et eller andet uskyldigt billede du har taget med det så vi kan se kvaliteten af den gamle model, den nye kan kun være bedre...


    :cheers:

  • Prøv og lav en lille søgning på nettet du skal nok kunne finde en masse der er taget med 1030 og jeg syntes at den leverer en ok kvalitet af et kompakt kamera.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy