Gode luftkølere til E8400?

• Må indrømme at jeg ikke har så meget forstand på hvad der er godt og knap så godt af luftkølere idag, så derfor opretter jeg denne tråd.

Hvilke luftkølere er anset som de bedste idag? Det skal dog være af størrelser og støjniveauer der er acceptable.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Hvilke Xigmatek modeller tænker du på? :)

Sikkert S1283. Virker da også til at være en fin profil. Den er ihvertfald nem at montere. Bruger push-pins ligesom standard profilen. Vejer dog sådan cirka det dobbelte af hvad intel anbefaler til push-pin-systemet, så ik noget med at kaste rundt med computeren hvis den ikke skal ødelægge et eller andet :crazyeyes:

Her er et link til producentens website ... her er der dog tale om red scorpion-udgaven ... http://www.xigmatek.com/product/air-redscorpions1283.php

• Mit bud: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434934
    Jeg er nu glad for min Scythe Infinity/mugen. :$
    EDITH: Hr Rotte kom først. :))

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Rettet en gang, sidst af Baloo ().

• Ok havde faktisk kigget lidt på den, dog synes jeg ikke push-pin systemet virker forsvarligt så den går jeg nok udenom.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Ok havde faktisk kigget lidt på den, dog synes jeg ikke push-pin systemet virker forsvarligt så den går jeg nok udenom.

Det fejler altså ikke noget - det virker helt fint.

Mvh Stubkier

Oprindeligt indlæg af Stubkier

Mvh Stubkier

Ok, ja du har jo testet den så det vælger jeg at tro på :)

Oprindeligt indlæg af Stubkier

Mvh Stubkier

Du må da stadig indrømme at det er lidt uforsvarligt & uprofessionelt at lave en køler der ikke overholder de anbefalede specifikationer for det fastgøringssystem der benyttes ? :$

Men du er jo ikke den eneste "tester" som sikkert ikke har bidt mærke i det

• Det tager en helvedes tid at montere den Xigmatek køler. Men når den først er på sidder den fint. Men som sagt, lad være med at kaste med computeren bagefter. (Det er generelt en dårlig ide :D )

Den er bare besværlig at få på fordi man skal ind under køleprofilen og have fat i de klips. Og der sidder jo også kølere fra chipset i vejen og sådan. Men den køler fandme godt!

• Tag den xigmatek dims.
    Den smadre alt PT, og til den pris er det GENIALT.

Hold dig fra hvad folk anbefaler ud fra deres egene løsninger og at det er "fint"
    Når man leder efter produkter skal man vælge dem ud fra tests og sammenligninger med andre!

Hvor har du læst at intel har et max anbefalet vægt på de plug ins ?

• nogen der har noget info fra oc med den xigmatek ?? hva med db. det plejer jo lidt at passe sammen med at vis den virker, så larmer den sikkert :D

kom med lidt grader :D

* Asus P5e3 Deluxe
    * Intel C2D E8400
    * Corsair XMS3 DHX 2 x 1 GB
    * North Q 850W Giant Connector
    * 1 x Force3D 4870 x2
    * 2 x Wd Raptor 74gb raid 0
    * 2 x Maxtor 750 gb raio 0
    * Lg W2600 hp

• Nogen lunde idle, er kun lige på netter her, 24C.
    Under 2 x Prime95 overstiger temp. ikke 40C.

E6300 @ 2.2Ghz. Nu har jeg også et Antec 900 så det hjælper nok en del på temps..
    Og blæseren siger intet hvis du blot bruger PWM. Heller ikke under load.