Kvindelige jagerpiloter i Asien

• Hey Tweakers,

Som vi alle ved er et lands militær en ret så mandsdomineret institution og det kan godt være sværere at være en kvinde i sådan et sted.
    Det er så endnu sværere i asiatiske lande da der som bekendt er et mere mandsdomineret samfund i disse lande, typisk.
    Det gælder ikke mindst for Pakistan hvor det går bedre, men ikke er helt ved målet endnu.

Men af ovennævnte grunde synes jeg det er specielt flot når en kvinde klarer nåløjet og bliver jagerpilot.
    Besides så er jeg helt bidt af fly og flyvning hvilket blot begrunder dette topic mere.

For nogle år siden fik Pakistan sine første kvindelige piloter, og der var endda 5 af dem og det var virkelig en achievement, men blandt mange nogle pakistanere (forumbrugere) troede man at det ikke ville holde da pigerne efter ægteskab ville træde tilbage til mindre hæsblæsende roller, men det skete ikke

Mine damer og herrer, de første kvindelige jagerpiloter i Pakistan:

Artikel: http://www.app.com.pk/en_/inde…sk=view&id=32472&Itemid=2

http://www.jang.com.pk/jang/ma…/18-03-2008/topst/m,2.jpg

http://www.pakdef.info/pakmili…/images/hina_tahir_f7.JPG

http://www.pakdef.info/pakmili…ry/images/17032008_fp.jpg

Da de blev uddannede piloter i militæret sidste år var det en kvinde der vandt trofæet for bedste "performance" under uddannelsen. Denne gang var det igen en af de kvindelige jagerpiloter der vandt prisen for "best overall performance", så alle dem der siger at kvinder ikke kan blive jagerpiloter, "in your face" :))

Det er ikke et helt almindeligt Mig fly, en F-7

Vi kan også i Danmark! : http://forsvaret.dk/FTK/Nyt+og…kvindelige+jagerpilot.htm

Endnu en gang en trofæ vinder ! :D

Så er det lidt mere som det burde være, man bliver vurderet på sin kunnen og ikke sit køn (religion, farve, sexuelle overbevisninger etc. etc. etc.)

Til folk der ikke bryder sig om topic: Det jeg ked af, bare brows videre uden at kommentere ;-)
    PS. vi skal ikke ikke diskutere militær eller ej her :cheers:

• Hej Rolis

Jamen det er da bestemt flot. Der er en ting som måske kan "bekymrer" mig lidt ved kvinder i forsvaret og det er om kvinder er lige så parate til at skyde for at dræbe da de jo trods alt er mere "menneskelige" (i mangel af bedre ord). Men indtil videre har jeg ikke hørt noget om at det skulle være et problem.

Det er også meget sjovt at der i flere lande, som danskere opfatter som kvindeundertrykkende, har været kvindelige ledere, mens der i Danmark endnu ikke har været nogen. Den eneste der har været lidt tæt på er Helle Thorning, men jeg håber godt nok ikke hun bliver statsminister, ikke fordi hun er kvinde men fordi hun er en knold.

I mit fag (sømand) er der heller ikke mange kvinder, men de få stykker jeg har sejlet sammen med har fuldt været på højde med mændene. Nogle bedre end andre men sådan er det jo også med de mandlige sømænd.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• *browser videre uden at kommentere*

(D'OH)

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Oprindeligt indlæg af Jacorik

Så må jeg da hellere flette dig en hat af papir

Jeg havde egentlig sat mig op efter noget bedre. Måske et kys på ballerne eller en date med din mor. Eller hov, den er jo ved at være gammel.

Oprindeligt indlæg af Carlsen

Jeg havde egentlig sat mig op efter noget bedre. Måske et kys på ballerne eller en date med din mor. Eller hov, den er jo ved at være gammel.

Du er ved at blive gammel

Oprindeligt indlæg af eut@nsia
    det virker hvis ikke helt betryggende.

tænk hvis der var en kvindelig pilot der styrtede

Så er det jo godt at hun er udstyret med airbags fra naturens side ik ? :))

Kvinder kan ikke køre bil ... Hvorfor skulle de kunne finde ud af at flyve ? :T

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Så er det jo godt at hun er udstyret med airbags fra naturens side ik ? :))

Kvinder kan ikke køre bil ... Hvorfor skulle de kunne finde ud af at flyve ? :T

Lige præcis.

som sagt

kvinder kan ikke køre bil og self heller ikke flyve

men på en måde har de self airbags fra naturen af. men alligevel så tror jeg sq ikke at de overlever et såkaldt styrt

sorry burger

• kvinder skal da også have lov at prøve a t flyve sådan en, jeg ser dem da også køre busser og lastbiler, det er ikke et problem.

PS: jeg ved ikke om sådan en fætter har en gearstang

Oprindeligt indlæg af MrFlash
    kvinder skal da også have lov at prøve a t flyve sådan en, jeg ser dem da også køre busser og lastbiler, det er ikke et problem.

PS: jeg ved ikke om sådan en fætter har en gearstang

nåhh ja.

men ikke alle.

jeg har skam været med en bus der var tæt på at køre i grøften hvor chauføren var en kvinde.

og da vi så var kommet op af grøften kom hun med den spydige kommentar

"så fik i en oplevelse!"

KVINDER

• Nååååh, så når en kvindelig chauffør kører galt betyder det at ingen kvinder kan finde ud af det? :roller:

OT: Er sådan set ligeglad om det er en mand eller kvinde der er jagerpilot, så længe de kan deres kram.

Oprindeligt indlæg af Maleficus

Nååååh, så når en kvindelig chauffør kører galt betyder det at ingen kvinder kan finde ud af det? :roller:

OT: Er sådan set ligeglad om det er en mand eller kvinde der er jagerpilot, så længe de kan deres kram.

Sådan!! Der var der et synspunkt jeg kan se mig enig i! :cheers:

• WTF??? Har du spist søm? Du er fuldstændig lame at høre på og du undervurdere tydeligvis kvinderne... :pokey:

Dårlig erfaringer? Kæft... Kan godt høre at du ikke har haft succes med kvinder... :$ ... ikke give op så let ;) :cheers:

Anyway... ontopic:

Kan kun sige: :9xo

Sådan...! Nu skal det nok gå stærkt... Forbilled til alle andre kvinder... :hb: