Jeg undres...

• Har nu forsøt at overclocke min CPU et stykke tid, uden rigtig held.
    Bruge bl.a. Nuller Joe's guide og har også prøvet med det indbyggede OC system i BIOS ( Asus bundkort ) men så snart jeg når 15% i det indbyggede, eller 100Mhz oveni, så bliver systemet ustabilt. Det er selvom jeg også hæver volt til 1.4 som beskrevet i Nuller Joe's guide.

Random reboots og 90% frysning af spil, hvor lyden bare kører videre normalt, men resten af spillet er totalt frosset.

Synes det er dybt mærkelig pt. da jeg har set test hvor folk har fået min CPU (E6300) op på omkring 3Ghz.

Så kunne godt bruge noget hjælp! :)

Specs:

CPU: C2D E6300
    Bundkort: Asus P5NSLI
    RAM: Dual Channel
    DDR2 Corsair Twin 5400C4 2x512MB
    DDR2 Kingston PC2-5300 2x512MB

Andet info der skal bruges?

• Entil der bruger min guide, hvis du ikke også var ham den anden :crazyeyes:
    Men hvornår er det helt præcist den begynder at fryser og random boots? er det ved 2.4 eller noget i den retning?

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

Oprindeligt indlæg af Braindead
    Det var også mig før lol

Det er allerede ved 2.1 iflg. CPU-Z. Og standard ligger den på 1.86 så det er ikke særlig meget man når før den sætter ud.

har hørt om flere som har fået den cpu til noget nær den doubelte hastighed med en high end luftkøler.
    lyder i det hele taget ret underligt. men hvordan ligger temperaturen på din cpu?

• Lige nu hvor jeg bare er på nettet siger Speedfan 40C, load er max 60C med 2 x Prime95.
    Og det er endda med en Xigmatek HDT-S1283. Altså den med 120mm blæser.

Nu er det heller ikke fordi mit kabinet har et super airflow :$
    (Det bliver der lavet om på når jeg får fat i et Antec 900)

• Det der beskrives her kan jeg ikke rigtig finde i BIOS. Mit siger New Front Side Bus, hvor den står på CPU'ens nuværende clock, som er på små 2.1Ghz. På rammene står der 704 hvis jeg ikke husker helt galt.

- Prøver om jeg kan jeg fixe nogle screenshots

• når man sætter FSB op for cpuen sætter man den også op for rammene, så jeg vil også gætte på at enten bedre ram, eller mere volt til rammene og evt chipset vil hjælpe....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.