Indlæg af silentk

    hey. er igang med at prøve og samle en fin lille htpc kasse :) så ville lige se om der skulle være nogle som lå inde med lidt af det jeg regner med at bruge.


    bundkort: matx-socket 775, med fornuftig onboard grafik.
    (kigget på xfx geforce 9300)
    (eventuelt et uden onboard med et lav strømforbrygs gfx on the side)


    cpu: socket 775, (kigget på en e7300-e8400)


    thermaltake lanbox lite sort


    modulær psu. god efficiency % men ikke nødvendigvis den største model (skulle meget gerne ikke sluge alt for meget strøm XD)


    alt sammen selvfølgelig i god stand.


    desuden kunne et cosmos s kabinet være interessant.



    ps. eventuelle køb vil forgå ved afhentning på den ene eller anden måde, så de er nød til at befinde sig langs strækningen køge-> kbh

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    2 x 2 er bedst.


    hvad er din begrundelse for det?
    uden at være ekspert på området ville jeg mene at der ville være større forbindelse til 4 blokke end 2, samt ofte en mulighed for at presse 1gb ram blokke mere end 2gb blokke?
    men som sagt kun min ummidelbare opfattelse uden at have undersøgt det ect

    er det den nye eller gamle 8800 gts? pæn forskel :)


    personligt vil jeg ikke mene at ddr3 ram er den forøgede pris værd pt. så hellere få nogle flere ddr2 ram i den hurtige ende og spare pengepungen lidt til senere brug måske?


    pt ikke meget brug for en quardcore til disideret gaming men de fleste kunne jo også finde på at køre andre ting ved siden af og kommer forhåbentlig til at komme flere tilpassede spil med tiden :) men alt ialt fint tænkt. men du har nu også en ganske fornuftig maskine endnu. måske manglende lidt på ramsiden, men well :). ville også gerne have opgraderet min maskine hvis jeg havde pengene til det. ca. samme setup ;)

    lyder ret underligt.
    men prøv at kigge på drivere ja. ved ikke hvilket styresystem du kører med. men mit tastatur virkede kun(og det delvist) i det medfølgende program til det, lige indtil jeg ville prøve at fjerne den beta af 1. service pack til mit windows vista, så virkede det fint >_-

    well alt efter hvor varm køleprofilen er. kan en del af det jo også være dårlig kontakt mellem cpu og køler? bortset fra det kan du sjællendt regne med at de målte temps er 100% rigtige. dertil sagt er 100 grader ret så varmt set i forhold til normen for disse cpu'er

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Raid 1 er monster langsomt og fjerner ikke behovet for backup. Kan den køre Raid 5 så køb en disc mere og få fordelen fra raid 0 og 1 på engang uden ulemperne. god hastighed og en disk kan dø uden tab af data.


    hvordan kan du sige at raid 1 ikke fjerne behovet for back up, botset fra at chancen for loss af begge disc selvfølgelig er større end ved eksern lagring. men er jo samme med alle typer raid :)?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Jeg har sådanne en. Den brænder bedre end noget andet jeg har prøvet og hurtigere. Den læser nærmest alle skiver. en skive kunne den ikke læse som mit phillips drev kunne læse. ellers er det omvendt. phillips giver op og samsung læser den.
    Drevet er lidt langsomt hvis man vil rippe en dvd film. det tager typisk 20 minutter på samsung og 10 minutter på min phillips. Jeg har læst at der er noget rip spæring i samsungen. jeg ved ikke om det passer men i såfald sløver det kun drevet ned.


    jeg har nu ikke oplevet de problemer med ripping af dvd'er på min 203b'er
    men uanset et rigtig lækkert drev :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen
    Hejsa


    er der enligt nogen steder hvor man kommer op og udnøtte 8 gb ram ?
    syntes aldrig at man ser andet end at folk har 4 gb


    sorry jeg lige blander mig i din tråd på den her måde :cheers:


    der har faktisk været en artikel her eller på hwt for vel nok ca. en måneds tid siden, med fordelene ved at køre med 8 gb ram.
    og de er der rent faktisk, men kræver at man sætter nogle indstillinger rundt omkring for at få noget ud af dem. ellers kan man lige så godt klare sig med 4 :).
    8 giver dog mulighed for at skulle benytte hdd's meget mindre end ellers hvilket er super :)

    nu er den jo også clocket pænt :), og quadcores bliver jo selvfølgelig varmere end dual core.
    kunne være en "dårlig" cpu, men lyder nu lidt til at der er en dårlig kontakt mellem køler og cpu når det er så meget mere XD, specielt med den køler, så længe der er blæser på da :)
    men hvis køleren også er meget varm, må der jo komme noget ekstra luft på, eller en nedclocking i guess

    hvis du ikke skal oc ville jeg nok gå efter de dominator ram (rimelig sikker på at det er deres nye udgave af dem med et ringere chipset en de gamle super dominator ram :). men stadig nogle lækre ram specielt til prisen nu^^)
    ellers er crucials jo nogle rigtig lækre ram og oc'er

    nu kender jeg ikke lige den køler. men kunne lyde som en defect køler (fx defect heatpipe?)
    eller selvfølgelig dårlig kontakt mellem cpu og køler...
    mindes ikke at have set min så langt oppe da jeg kørte 3.0 med stock køler

    med crucial ballistix er du sikker på at få et godt oc ramchipset :). eller de originale dominator ram. men det er nu blevet en jungle efter de valgte at gøre et forsøg på at ødelægge dominators gode ry XD


    med hensyn til 6400 vs 8500 er der sjællent nogen større forskel så længe de er med samme chipset (som fx crucials) så der er det bare at tage de billgste (som vist stadig er 8500 ram i det tilfælde da de er på tilbud, hvis de stadig er vel og mærke)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    hvis du tænker på at bundkortet har flere PCI x16 slots om bundkortet så skal have noget specielt for at kører med 2 stk. 8800GT kort?


    For så er svaret Ja, bundkortet skal understøtte SLI.



    ^^ as the man said :)


    for at kunne køre med to 8800 kort (eller andet geforce kort) skal du have et bundkort med deres eget chipset desværre.


    men ellers principmæssigt ja. du kan så bruge 2 grafikkort

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brammer
    Jeg har sat multiplier op, og nu er den på 2,4.. Skide godt.. Hvor meget kan en standard køler klare?


    har personligt kørt med 333 (3000) på standart køler uden problemer.
    dog hørt om nogle som har været højere. men well. ingen grund til at gå til ekstremer :D

    kunne forestille mig at der ikke blev produceret så mange ddr(1) ram længere, og at det er derfor
    men ellers er det jo bare at lede efter noget brugt. de har jo alligevel en "fin" leve tid sådan nogle ram :)

    well standart multiplier for den cpu er 9. så rimelig underligt at den står på 7 XD


    7x266=ca 1860
    9x266=ca 2400


    bortset fra det burde den snildt kunne klare at blive sat op fra 266 til 300 og sandsynligvis endnu mere selv med stock køler :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af MessiahDK


    de nye grafik kort kræver et specielt strømstik hvis jeg ikke husker helt galt? hvordan ser det stik ud. Skal lige checke om min psu har det


    well fulgte ihvertfald en adapter mellem et par af de normale stik til det der sidder i gfx, så medmindre de har skrabet helt på tilbehøret burde det ikke være det største problem :)