25-øren, skal den ud eller blive?

  • er der nogen der skal sige det før at det kan ske? :) naturligvis kommer der et tidspunkt hvor den falder, og når det sker vil jeg helst ikke være afhængig af den.


    til den dag jeg dør vil jeg modarbejde standardisering!


    en anden ting er at hvis man mener at vi skal have euroen for at slippe for småpenge (ikke at der i debatten er nogen der har sagt det) , må man jo lige huske på at den mindste euromønt (1-cent) er meget mindre værd end 25øren.

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jepson
    er der nogen der skal sige det før at det kan ske? :) naturligvis kommer der et tidspunkt hvor den falder, og når det sker vil jeg helst ikke være afhængig af den.


    til den dag jeg dør vil jeg modarbejde standardisering!


    en anden ting er at hvis man mener at vi skal have euroen for at slippe for småpenge (ikke at der i debatten er nogen der har sagt det) , må man jo lige huske på at den mindste euromønt (1-cent) er meget mindre værd end 25øren.


    Ja, det er sandt. Jeg lever med Euro til hverdag, og det er mere eller mindre et rent mønthelvede.. I løbet af weekenden hr jeg akkumuleret en hel hånfuld mønter, de fleste f e værdi på 50 cent eller mindre.
    De helt små (5-2-1 cent) smider jeg bare i en bøtte. Dem har jeg PÆNT mange af.
    Jeg synes ikke Euro er bedre end kroner. Jeg tror dog ikke på det med at det er farligt at have euro - alt andet lige er det nok mere sikkert, men den danske krone er alligevel pænt stabil, og det er ikke det der gør udslaget for mig.
    Det helt store springende punkt for mig er at jeg generelt er imod udviklingen mod en europæsik fællesstat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Det helt store springende punkt for mig er at jeg generelt er imod udviklingen mod en europæsik fællesstat.


    er fuldstændigt enig med dig! det er da vores land, lad os da selv bestemme hvad der er bedst for os..

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Synes godt at 25'øren til tider kan være irreterende, såvel som 50'øren, men jeg vil ikke have dem afskaffet da vi så skal til at lave betalingssystemet om, som der allerede er blevet sagt.


    Og Euro, nej fy faen :P


  • Jeg kunne ikke være mere enig.
    Jeg synes sgu også det er lidt sjovt at, man i danmark bliver ved med at stemme om eu spørgsmål, til de på den ene eller anden måde bliver vedtaget. Bare rolig på et eller andet tidspunkt skal i eurofans desværre nok få jeres euro. i Danmark er et nej ikke et nej, men et ja er et ja :ph34r:
    (Og jeg skal da gerne oprette en konto som i allesammen kan kyle jeres 25 ører efter - mange bække små ;).)

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Ingen euro, ud af EU, lav Danmark til et dansk styret land!
    Hvis vi bliver i EU ender det med at vores land bliver smeltet sammen med alle de andre EU lande og bliver til ét stort land.. Mange folk mener at der er for mange udlændinge der flytter til Danmark, og at vi skal holde på de danske værdier.. Samtidig går de ind for den største trussel mod Danmark og den danske kultur - nemlig EU!


    Og 25 øren.. Tja! Kan egentligt ikke se nogen holdbare argumenter for at afskaffe den. "Den er træls" - så må du jo lade være med at beholde den i pungen.

  • syntes det er en irriterende mønt som jeg aldrig bruger og hader og få tilbage, her hjemme får min datter den til at putte den i hendes sparegris.


    bruger selv både kort og kontanter.


    ang. euro syntes jeg bestemt ikke det er noget vi skal have, jeg går 100% ind for den velbevaret danske mønt, og syntes vi skal være stolte af den, syntes der bliver mindre og mindre dansk over danmark og syntes ikke også mønten skal fjernes.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Vil have euro...så slipper man for at skulle veksle bare fordi man skal et smut til Tyskland eller lign ;)


    ...men ellers så bare afskaf 25-øren...de ligger alligevel bare og fylder op :finger:


    Så du vil have at hele Danmark skifter møntfod, fordi det gør din grænsehandel lettere....?
    Har du overvejet at tage et plastickort med i stedet for kontanter?

  • Hvis Danmark vil have at vi skal kunne lide 25 øren, så kom da med en sejere en! Så kunne den være grøn neon med glimmer i :D Er enligt sådan set lidt ligeglad om den bliver eller ej, men hvis den bliver skal den være neon :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freakshow
    Hvis Danmark vil have at vi skal kunne lide 25 øren, så kom da med en sejere en! Så kunne den være grøn neon med glimmer i :D Er enligt sådan set lidt ligeglad om den bliver eller ej, men hvis den bliver skal den være neon :)


    det vil så bare være ret svært at lave den til en mønt :crazyeyes: