Køre SLI med DDR3 ram?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GridLock




    Jeg kender ganske udemærket til integrerede hukommelses controllere. Men det er stadig ikke relevant. For vi snakker om hvordan båndbredden ER. Ikke hvordan den bliver om et par år.


    ikke fordi jeg er uenig i dine betragtninger, men den slags opførsel gider vi altså ikke høre på, selvom man ikke er enige snakker man ordentligt til hinanden...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Så er der ryddet lidt op i tråden, og GridLock kommer ikke tilbage den næste uges tid. Så tråden kan forhåbentlig vende tilbage til det oprindelige formål ;)


    Udover de indlæg og kommentarer GridLock har fået fjernet, er der også fjernet enkelte stikpiller fra andres indlæg. Fordi en bruger bliver ubehagelig, er der ingen grund til selv at falde ned på samme niveau - hverken ved at kalde folk for "lille ven" eller henvise dem til hol.dk. Mht. det sidste, så har hver side deres brugerskare, og hver deres måde at styre tingene på. At nogen foretrækker tweak.dk er vi naturligvis glade for, men det betyder ikke nødvendigvis, at andre sider skal "nedgøres".



    Kommentarer til dette indlæg kan sendes over PM - ingen grund til at fylde tråden med det.

  • men hvorvidt de yder bedre eller ej med ddr3 så er det pga. de fleste programmer de ikke kan vise hvad de yder 100% fordi det er for nyt...


    men jeg satser nu på at så snart markedet bliver udviklet lidt mere så købe et 2x2gb ddr3 kit og have de billige jeg bruger nu som reserve så jeg har 6 gb ram... men gider jeg altså ikke før jeg får et andet bundkort som gider køre med 2 x 8800gts :)


    så er jeg sikker på at jeg kan følge med de store drenge :lol:


    ellers så skal jeg vente på et bundkort der understøtter 3 grafikkort kommer til dk. det er undervejs jeg har set :clap: :dance: :cheers:


    og så bare prøve om den understøtter de to grafikkort, hvis det ikke gør returnerer jeg det da bare eller smider det i skuffen... eller låner det ud :)


    penge skal i hvert fald ikke have indflydelse på noget... computer og bil der skal man ikke spare :roller:

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Tak Burger, og beklager den kommentar du påpegede.



    Skulle ikke mene der er nogen relation til programmerne, men hæng mig ikke op på det, software er ikke min stærke side.


    2x2GB kits er ude, D9GTR & GTS kommer f.eks. i 2GB pr. stick, desværre for producenterne såvel som os slut brugere, så koster chips'ne i øjeblikket voldsomt meget, deraf den høje pris på DDR3 highend ram.. (128MB chips)


    Såvidt jeg husker koster hver chip, hvoraf der bruges 8 pr stang, 16 pr sæt 28 USD... - Kan lige tjekke priserne i morgen, men det er omkring 2250 kr. i indkøbspris for chip alene for producenterne til 4GB kits, så kommer PCB, lønninger og husleje osv osv... :) Så faktisk er priserne ikke så urimelige... Kan dog være jeg husker galt..


    780 bundkortene har triple-SLI, så jo, der er de 4 grafikkort ;)

  • Men kæææææft, hvis nu man får 3 grafikkort i og et par harddiske, alle de mange kølere i kabinettet, en masse ram osv. tænk på hvor stor en strømforsyning man alligevel skal bruge 8o

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Harddiske vil bruge mærkbart mindre strøm i fremtiden, da man skifter over til SSD (solid state), ram bruger ikke ret meget strøm... Processorer bruger mindre og mindre strøm, hvis man altså ikke skal have flest mulgit antal kerner.


    Grafikkortene er ikke så meget med på den strømsparrende front, dog er de blevet lidt bedre på det sidste.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1
    Harddiske vil bruge mærkbart mindre strøm i fremtiden, da man skifter over til SSD (solid state), ram bruger ikke ret meget strøm... Processorer bruger mindre og mindre strøm, hvis man altså ikke skal have flest mulgit antal kerner.


    Grafikkortene er ikke så meget med på den strømsparrende front, dog er de blevet lidt bedre på det sidste.


    det har du selvfølgelig ret i... så på en anden side på nettet at et system med 3 8800 grafikkort plus det andet nødvendige brugte 830w, men de anbefalede kunderne at købe en 1100w.


    sikke en strømregning man kan få :D

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Juvenaa


    det har du selvfølgelig ret i... så på en anden side på nettet at et system med 3 8800 grafikkort plus det andet nødvendige brugte 830w, men de anbefalede kunderne at købe en 1100w.


    sikke en strømregning man kan få :D


    Ja for pokker da..
    Gør det bestemt ikke mindre at de fleste som køber sådanne løsninger også har voldsom køling som sluger rigtig meget strøm, bliver let en 1200W+ for sådanne maskine... Ret pebberet.

  • Som de andre siger så glem DDR3, køb DDR2 ram i stedet for, meget billigere og hurtigere i mange tilfælde... DDR3 ram er fremtiden, haha intet fremtid inden for hw... Vi vil se Rambus ram :D


    Inden DDR3 er begyndt at komme ud, så ser vi billigere DDR3 ram og DDR3 ram, med lavere timings/ højere MHz...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1


    Ja for pokker da..
    Gør det bestemt ikke mindre at de fleste som køber sådanne løsninger også har voldsom køling som sluger rigtig meget strøm, bliver let en 1200W+ for sådanne maskine... Ret pebberet.


    Skal da så også lige sige at mit system (signatur) under en 3DMark06 kun bruger 266watt (målt med en af de der wattmålere man kan låne hos ens energiselskab), men jeg har da også læst at 3stk. 8800Ultra i SLI skulle ligge omkring de 450watt uden alt andet selvfølgelig.

  • Må erkende jeg ikke har læst op på strømforbrug, men, med en QX9650 som vil være typiske valg eller QX9770 kombineret med 3x 8800Ultra så skal det da nok sluge strøm.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Som de andre siger så glem DDR3, køb DDR2 ram i stedet for, meget billigere og hurtigere i mange tilfælde... DDR3 ram er fremtiden, haha intet fremtid inden for hw... Vi vil se Rambus ram :D


    Inden DDR3 er begyndt at komme ud, så ser vi billigere DDR3 ram og DDR3 ram, med lavere timings/ højere MHz...


    1)
    Trådens forfatter har givet udtryk for hun ikke vil skifte til DDR2.


    2)
    DDR3 er hurtigst, hvorvidt det er rentabelt er en anden snak - men hurtigst/bedst er det utvivlsomt.


    3)
    Som tidligere nævnt kommer nehalem til at have IMC, og deraf bliver DDR3 valget... Det er ligesom A69 s939 bruger DDR1


    Beklager jeg er lidt arrogant på dette område..
    Jeg ville i øvrigt selv købe DDR2 hvis jeg skulle købe, da pris forskellen er så markant...


  • DDR3 er ikke hurtigts i alt nødvendigvis, derudover så kræver det at du køber nogle ordentlige DDR3 ram, dem som personen er ikke just gode...


    btw så er det dumt at købe DDR3 rammene nu, da vi alligvel ikke har noget ud af det endnu, og indtil da er DDR3 faldet i pris og blevet bedre... Betydeligt bedre ;)


    Btw har selv faktisk bestillt DDR3 ram, men afbestillte, da midtdata.dk var over 1 1/2 mdr. om at levere... 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1
    2)
    DDR3 er hurtigst, hvorvidt det er rentabelt er en anden snak - men hurtigst/bedst er det utvivlsomt.


    Det er nu ikke korrekt. Som det er lige nu er det CPU'en og ikke ram, som sætter begrænsningen for båndbredden ;)


    Se evt denne tråd: LINK
    ...og der kører ram kun ved 400/800 MHz
    ...men som sagt, har jeg desværre endnu haft mulighed for at lege med voldclocket Yorkfield, så ved ikke om de kan spytte nok data ud, til at man får en fordel ved DDR3 :O

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Hmm... Kigger på den tråd lidt senere... Efter morgenmad... :))


    Angående det med ikke bedste, nej, er selv indædt micron chip tilhænger, har været det siden DDR2 lancering, DDR var samsung bedst...
    Men bedste ram må siges at være G.Skill PC12800 CL7... De sidder i hvertilfald på nr.1+nr.2 i verden i øjeblikket, og der er langt ned til nr3..... 1005mhz 6-6-6-18 PL7 (italiensk), 1000mhz 6-5-5-18 PL6 (dansk)


    nr3 er nede ved 942mhz 6-6-6-18 :))

  • Nåh så fik mine ram lige svineren :D


    Ej det pga. jeg ikke ville give 5000 kr for et kit, så købte disse til 1400 så maskinen lige kører, så skifter vi dem ud når ddr3 ram falder i pris, det skulle de meget snart...


    mit bundkort fik jeg for 800 kr, så det er også midlertidigt hvis de ikke understøtter det jeg vil ha det til... men resten det er købt for at blive udbygget med tiden. man skal jo helst ikke have de samme dele i et år... de skal gerne skiftes hvert ½ år :D

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1
    Hmm... Kigger på den tråd lidt senere... Efter morgenmad... :))


    Angående det med ikke bedste, nej, er selv indædt micron chip tilhænger, har været det siden DDR2 lancering, DDR var samsung bedst...
    Men bedste ram må siges at være G.Skill PC12800 CL7... De sidder i hvertilfald på nr.1+nr.2 i verden i øjeblikket, og der er langt ned til nr3..... 1005mhz 6-6-6-18 PL7 (italiensk), 1000mhz 6-5-5-18 PL6 (dansk)


    nr3 er nede ved 942mhz 6-6-6-18 :))


    Løgnhals :))
    Kongen var BH5. Vil altid være sejeste ram ever :)