Idiotsikker guide til OC ?

• davser de damer og herrer.... og de der måtte falde uden for de nævnte kategorier :)

som overskriften siger, er der nogen der kender en helt idiotsikker OC guide

vil gerne prøve det, men gider ikke brænde min pc sammen og aner NADA om hvad jeg skal....

derfor vil en simpel manuel være utrolig velkommen.

mvh Morph

ps. OC'er man ikke de enkelte dele af ens hardware eller er det hele pakken ?

hvis delvis, er det primært min CPU jeg gerne vil have skubbet lidt op i fart

mvh Morph

Main rig:

• Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • hvis du køre med et giganyte bundkort er det nemmeste nok at hente easytune ned. kan håndhere cpu, ram og gfx overclocks rimelig nemt, og er til at følge med i temperature.

men det er egentlig rimelig simpelt alt ialt. overclock en smile, og test, fx med "orthos" hvis computeren er stabil stadig kan du gå et skridt vidre :).

og jo. man overclocker tingene hver for sig, selv om ram hastigheden og cpu hastighed normalt er bundet sammen som standart.

• Jeg kører også ASUS bundkort og havde det samme problem som dig...
    I starten fattede jeg bare ingen af de guides.. så smalede jeg mig lidt mod og gik ind i bios og prøvede ud fra de ting jeg nu lige kunne huske....

Men, hvis du har det samme bios som mig:
    1)gå ind i bios
    2)gå ind i advanced
    3) gå ind i jumpfree et eller andet
    4)sæt den på manuel
    5)gå ind på fsb et eller andet
    6)sæt den på unlinked (har jeg)
    7)hæv fsb med 100
    8 ) gå tilbage og ind i voltage og et eller andet
    9) sæt vcore til 1.40
    10)savesettings
    11)check dine temperature og kør orthos... hvis alt er fint hæv bliv ved med at hæve fsb med 100 afgangen. :crazyeyes:

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

Rettet 3 gange, sidst af Nuller-Joe ().

Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    7)hæv fsb med 100 adgangen

100 af gangen er måske lidt overkill :)

snare 10-20 lidt mere i starten :) men chancen for at du brænder en cpu af er ret lille nu om dage faktisk.bare tage det stille og roligt op af. og sikre dig at maskinen kører stabilt mellem hvert overclock.
    vigtigst af alt, tag dig god tid, no rushing :)

og ja. så ellers bruge bios (er ikke så svært som det ser ud) start med at slå linær forbindelse fra og sæt dine ram til det de er sat til (skulel gerne stå på dem )

og hæv cpuen lidt af gangen.

hvis du så har mod på det kan du senere hæve ramene lidt mere og køre memtest86 på dem

og hæve grafikkortet med programmet rivatune.

• Bare tag 10000 adgangen :crazyeyes:
    Ej.. Jah, start med 100 så nåste gang 70 og så 50 og så 25 og så 25 eller noget i den retning

Antec p182

Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Bare tag 10000 adgangen :crazyeyes:
    Ej.. Jah, start med 100 så nåste gang 70 og så 50 og så 25 og så 25 eller noget i den retning

snakker du stadig fsb eller kernehastigheder XD?

hvad det ser ud til køre han med en e6600 som har en fsb som standart på 266 med en multiplier på 9
    hvis han hæver den 100 første gang vil det være et start raise fra 2.4 til 3.3 hvilket nok er lidt overkill selv som en start XD. borset fra det kan den ihvertfald sikkert sættes til 333. min q6600 har kørt upåklageligt på det indtil vidre med stock køler.

men well hvis de 5 skridt virker sidder han da med et 100% oc så er det bar emed at have ordentlig køling :)

• kerne hastighed så... den som på min starter på 1333. og på andre 1066(kan ikke huske)

Antec p182

• prøver netop nu at OC min stationære...

men bare uden det store held...

Efter at have sat det til at være manuel, kan jeg kun ændre på VOLT til de forskelige dele ?

Jeg kan IKKE ændre på den, der hedder "CPU Frequency", som står til 266 ?

Det eneste i Bios hvor der står "FSB" er også en Voltage, hvor jeg kan vælge imellem

1.2 - 1.3 - 1.4 - 1.45V ?

den hedder forresten FSB Termination VOltage ?

nogen der ved hvad der er galt ?

kan det være en forkert version af BIOS eller sådan et eller andet?

Main rig:

• Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb