computer kan ikke starte, (cpu køler starter)

  • ok, så inden jeg nåede at låne en ny blok ram, prøvede jeg lige at flytte min en ene blok til det andet socket. Dog uden noget resultat. Så prøvede jeg for sjovs skyld og lige at tage mit tv-kort ud, og mirakel efter bare et par tryk på tændknappen tændte maskinen :), har dog sat kortet i igen nu, og den tændte ligeså prompte med det i (efter en 5 - 10 tryk)... Det er helt klart en forbedring iforhold til igår hvor den slet over hovedet ikke ville tænde..
    Det er totalt forudsigeligt om den starter eller ej.. Som om der er noget der virker nogle gang andre ikke,.. Kunne det være en løs forbindelse i strømforsygningen eller lign? Så nogle gang får computeren nok strøm andre, ikke helt nok.... (Jeg har tripple tjekket alle ledningerne fra PSU'en og de sidder alle forsvarligt fast på MB og andre komponemter.)
    Skulle gerne have en anden blok ram i aften, så jeg lige kan prøve det også....


  • Du er så enig at du skriver det 2 gange? Lyder lidt som willy søvndahl. Sjovt nok :))

  • skif dit bios batteri , det kan det nemt være

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jerking
    skif dit bios batteri , det kan det nemt være


    sry... browser fejl..


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • Ok så har jeg prøvet med en anden ram block... Ingen forskel overhovedet... Så det betyder vel at det er PSU'en den er gal med??


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    hvis den er helt færdig ja...men hvis der kun er røget et par linier kan den muligvis godt starte blæsere osv op når bundkortet ikke er sat til.


    Hvordan ved jeg om det kun er et par linjer eller hele PSU'en der røget?



    Det er en antec he550...j


  • Uanset om det er det hele eller et par linier skal del vel skiftes... Kan du ikke låne en af en kammerat eller lign og teste med for at se om det er PSU?


    /ask