Indlæg af munthe

    Ok så har jeg prøvet med en anden ram block... Ingen forskel overhovedet... Så det betyder vel at det er PSU'en den er gal med??


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    hvis den er helt færdig ja...men hvis der kun er røget et par linier kan den muligvis godt starte blæsere osv op når bundkortet ikke er sat til.


    Hvordan ved jeg om det kun er et par linjer eller hele PSU'en der røget?



    Det er en antec he550...j

    ok, så inden jeg nåede at låne en ny blok ram, prøvede jeg lige at flytte min en ene blok til det andet socket. Dog uden noget resultat. Så prøvede jeg for sjovs skyld og lige at tage mit tv-kort ud, og mirakel efter bare et par tryk på tændknappen tændte maskinen :), har dog sat kortet i igen nu, og den tændte ligeså prompte med det i (efter en 5 - 10 tryk)... Det er helt klart en forbedring iforhold til igår hvor den slet over hovedet ikke ville tænde..
    Det er totalt forudsigeligt om den starter eller ej.. Som om der er noget der virker nogle gang andre ikke,.. Kunne det være en løs forbindelse i strømforsygningen eller lign? Så nogle gang får computeren nok strøm andre, ikke helt nok.... (Jeg har tripple tjekket alle ledningerne fra PSU'en og de sidder alle forsvarligt fast på MB og andre komponemter.)
    Skulle gerne have en anden blok ram i aften, så jeg lige kan prøve det også....

    Så har jeg prøvet at kortslutte de to ben... PC'en aggere på samme måde. :rolleyes: Det betyder vel at det ikke er knappen, men noget andet HW.


    Det er en Antec psu, (kun 2 år gammel) så den burde da ikke være røget allerede?


    Jeg har kun en ram klods (kingston), så kan ikke ummiddelbart prøve uden.... Skal jeg prøve at låne en anden klods og prøve med den??

    Jeg har en stationær computer, (ca 2 år gammel) som ikke gider at starte nå¨r man trykker på tænd knappen.
    Dsv. når man trykker på power kanppen begynder CPU køleren at køre (ca. 1 sek) men intet andet sker. Compuren tænder dog nogle gangle alligevel efter 50+ tryk.


    Når strømforsygningen er tilsluttet er der lys i mother boardet.


    Nogle der har en ide om hvad der er galdt?