Hej hvis i skulle anbefale et billederedigerings program og et godt digital kamera hvad ville i så sige.
Har nemlig lyst til lidt billedredigering jeg tror det kunne være en sjov hobby
Hilsen FredeK
Hej hvis i skulle anbefale et billederedigerings program og et godt digital kamera hvad ville i så sige.
Har nemlig lyst til lidt billedredigering jeg tror det kunne være en sjov hobby
Hilsen FredeK
Du kunne starte med og skrive om du har nogle krav til tingene samt dit budget.
5000-8000 DKR.
det er ikke specielt meget er det?
og bare et godt et program altså god billedbehandling mere kan jeg ikke sige
Canon EOS 400D
Adobe Photo Shop CS2 eller 3
det kan du godt få for de penge... så når du har flere penge. så køb nogle andre objektiver til camet...
Photoshop er alt for dyrt. Til hjemmebrugere har Gimp'en samme funktionalitet. http://www.gimp.org
Edit: Gimp er selvfølgelig open source og gratis
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Angelus
Canon EOS 400D
det kan du godt få for de penge... så når du har flere penge. så køb nogle andre objektiver til camet...
Det vil jeg sgu godt vide hvordan du vil klarer. CS3 koster 6200,- hvis du vælger den som download og endnu mere hvis du vil have den i en kasse.
Hvis du skal holde dig inden for de penge så kig på Canon 400D og Photoshop elements som kan fåes under en tusse og faktisk ofte følger med kameraet... lige ved at tro den måske er med 400D.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Angelus
Canon EOS 400D
Det vil jeg meget gerne se dig finde til den pris!
Men Canon EOS 400D og Photoshop Elements/paint shop pro(her synes jeg bedst om paint shop pro).
Ok det der gimp noget virker ft for mig som en nybegyndner(det er gratis så jeg kan altid købe et ordentligt program) så et godt digital kamera til 2000 kr
QuoteOprindeligt indlæg af fredek
Ok det der gimp noget virker ft for mig som en nybegyndner(det er gratis så jeg kan altid købe et ordentligt program) så et godt didital kamera til 5000 kr
Canon 400D
Ok det der gimp noget virker ft for mig som en nybegyndner(det er gratis så jeg kan altid købe et ordentligt program) så et godt didital kamera til 5000 kr
Det der med gimp tager jeg i mig igen det er noget SHIT undskyld men altså kan ikke finde ud af at bruge det.
han spurgte bare hvad det bedste billede program var eller hvad vi ville forslå.. og det var bare hvad jeg ville forslå... men havde endelig ikke tjekket prisen.. det havde jeg bare ikke givet for den... så beklager...
Som WHAT allerede har sagt, så kig efter et Canon EOS 400D, hvilket der sikkert endda vil følge en kopi af Photoshop Elements med til også.
Det der med gimp tager jeg i mig igen det er noget SHIT undskyld men altså kan ikke finde ud af at bruge det.
Sådan er det nok med de fleste "rigtige" foto-reigerings programmer. Prøv evt gimpshop som er en udgave af the gimp der er lavet til at ligne photoshop så meget som muligt.
/ask
Jeg købte mit 400D i går og der var intet Photoshop Element med til
QuoteOprindeligt indlæg af Carstent
Jeg købte mit 400D i går og der var intet Photoshop Element med til
Nå så er de nok stoppet med det
Du kan jo hente en prøve verision af de forskellige programmer. Elements er faktisk et godt program til billige penge. Har vundet en del test for dens prisområde.
QuoteOprindeligt indlæg af _WHAT_
Nå så er de nok stoppet med det
Du kan jo hente en prøve verision af de forskellige programmer. Elements er faktisk et godt program til billige penge. Har vundet en del test for dens prisområde.
Se det er et superråd
Prøv de forskellige programmer og køb så det der føles bedst. De kan såment ca. det samme forskellen er mere måden de bruges på.
Photoshop og Gimp har dog langt flere muligheder, men spørgsmålet er om de nogleside vil blive brugt.
Hvis jeg i dag skulle købe mit første kamera på Canon platformen, ville jeg vælge et brugt 30D i stedet for et nyt 400D.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Lahnet
Se det er et superråd
Prøv de forskellige programmer og køb så det der føles bedst. De kan såment ca. det samme forskellen er mere måden de bruges på.
Photoshop og Gimp har dog langt flere muligheder, men spørgsmålet er om de nogleside vil blive brugt.
Hvis jeg i dag skulle købe mit første kamera på Canon platformen, ville jeg vælge et brugt 30D i stedet for et nyt 400D.
Det ville jeg nok også hvis det kan fåes til de samme penge.
Det er da ikke noget shit. Har du prøvet at bruge photoshop? Det er da lige så svært. Professionelle programmer kræver selvfølgelig en vis tilvænning, men valget er dit. Jeg synes bare man kan forvente at bruge noget tid på at sætte sig ind i et billedredigeringsprogram når man nu har køber så dyrt og godt et kamera.
Jeg har vidst en ekstra skive af elements fra mit 10D, kan du fint få hvis ejg kan finde den
har aldrig brugt nogen af dem alligevel