Anbefal Billedredigerings Program Og Kamera

• Hej hvis i skulle anbefale et billederedigerings program og et godt digital kamera hvad ville i så sige.
    Har nemlig lyst til lidt billedredigering jeg tror det kunne være en sjov hobby

Hilsen FredeK

• Du kunne starte med og skrive om du har nogle krav til tingene samt dit budget.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• 5000-8000 DKR.

det er ikke specielt meget er det?

og bare et godt et program altså god billedbehandling mere kan jeg ikke sige :crazyeyes:

• Det vil jeg sgu godt vide hvordan du vil klarer. CS3 koster 6200,- hvis du vælger den som download og endnu mere hvis du vil have den i en kasse.

Hvis du skal holde dig inden for de penge så kig på Canon 400D og Photoshop elements som kan fåes under en tusse og faktisk ofte følger med kameraet... lige ved at tro den måske er med 400D.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det vil jeg meget gerne se dig finde til den pris!

Men Canon EOS 400D og Photoshop Elements/paint shop pro(her synes jeg bedst om paint shop pro).

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Ok det der gimp noget virker ft for mig som en nybegyndner(det er gratis så jeg kan altid købe et ordentligt program) så et godt digital kamera til 2000 kr

Oprindeligt indlæg af fredek
    Ok det der gimp noget virker ft for mig som en nybegyndner(det er gratis så jeg kan altid købe et ordentligt program) så et godt didital kamera til 5000 kr

Canon 400D

Ok det der gimp noget virker ft for mig som en nybegyndner(det er gratis så jeg kan altid købe et ordentligt program) så et godt didital kamera til 5000 kr

Det der med gimp tager jeg i mig igen det er noget SHIT undskyld men altså kan ikke finde ud af at bruge det.

• tror i det der Corel Paint Shop Pro X2 er godt for mig som nybegynder det virker ikke til at det koster så meget eller også har jeg set forkert.
    LINK

Og lige hvad det koster
    LINK

• han spurgte bare hvad det bedste billede program var eller hvad vi ville forslå.. og det var bare hvad jeg ville forslå... men havde endelig ikke tjekket prisen.. det havde jeg bare ikke givet for den... så beklager...

• Som WHAT allerede har sagt, så kig efter et Canon EOS 400D, hvilket der sikkert endda vil følge en kopi af Photoshop Elements med til også.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Det der med gimp tager jeg i mig igen det er noget SHIT undskyld men altså kan ikke finde ud af at bruge det.

Sådan er det nok med de fleste "rigtige" foto-reigerings programmer. Prøv evt gimpshop som er en udgave af the gimp der er lavet til at ligne photoshop så meget som muligt.

/ask

Oprindeligt indlæg af Carstent
    Jeg købte mit 400D i går og der var intet Photoshop Element med til :rolleyes:

Nå så er de nok stoppet med det :(

Du kan jo hente en prøve verision af de forskellige programmer. Elements er faktisk et godt program til billige penge. Har vundet en del test for dens prisområde.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Nå så er de nok stoppet med det :(

Du kan jo hente en prøve verision af de forskellige programmer. Elements er faktisk et godt program til billige penge. Har vundet en del test for dens prisområde.

Se det er et superråd :-)

Prøv de forskellige programmer og køb så det der føles bedst. De kan såment ca. det samme forskellen er mere måden de bruges på.
    Photoshop og Gimp har dog langt flere muligheder, men spørgsmålet er om de nogleside vil blive brugt.

Hvis jeg i dag skulle købe mit første kamera på Canon platformen, ville jeg vælge et brugt 30D i stedet for et nyt 400D.

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

• Det ville jeg nok også hvis det kan fåes til de samme penge.

Det er da ikke noget shit. Har du prøvet at bruge photoshop? Det er da lige så svært. Professionelle programmer kræver selvfølgelig en vis tilvænning, men valget er dit. Jeg synes bare man kan forvente at bruge noget tid på at sætte sig ind i et billedredigeringsprogram når man nu har køber så dyrt og godt et kamera.

P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

• Jeg har vidst en ekstra skive af elements fra mit 10D, kan du fint få hvis ejg kan finde den
    har aldrig brugt nogen af dem alligevel