Enhedslisten vs. Dansk Folkeparti


  • Jeg kender en del kristne, og de alle har det tilfælles, at de udviser større accept for andres holdninger og overbevisninger end du gør i dine udtalelser.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    DF er da ikke et racistisk parti.


    De vil have en stram udlændinge politik, at folkene der så kommer er mørke - gør dem ikke til folk der hader sorte.


    Nej men hvis du nu vågner op og ser på DFs forskellige kampagner så vil det ikke være så svært at se at det ligner en hetz imod muslimer, baseret på enten mangel på viden om Islam, eller at de bare virkelig selv tror at de kun rammer hitz-but-tahrir med de kampagner (De må være ekstremt naive hvis de virkelig tror dette...).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Undskyld Fed7Has, men du er altså for dum at høre på... Du sidder der og påstår at der ingen udvikling er sket indenfor religion igennem flere end 1000 år?
    Så kan jeg da sige, at det er der da i høj grad, indenfor kristendommen ihvertfald, og kristendommen er jo ikke en religion, der er jo protestanter, katolikker osv. og der er da sket meget inden for nogle af grenene, i gamle dage, vel omkring 1200 tallet, der skulle man betale til kirken for ikke at komme i helvede osv, men så var der en gut der hed Luther som fik lavet om på noget af det, og der er godt nok meget andet der er blevet ændret i tidens løb inden for kristendommen ihvertfald..
    Og at du sidder og sammenligner os troende med børn, siger vi er stakler, siger vi er syge i hovedet.
    Og så siger du at vi ikke kan administrere det. wtf? På hvilken måde kan vi så ikke det?


    Peace out.


    Det er nemlig lige det der ikke er!


    Religionen er ENESTE grund til at der er krig, mange steder i verden.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Det er nemlig lige det der ikke er!


    Religionen er ENESTE grund til at der er krig, mange steder i verden.



    Religionen er nok ikke grunden, men snarere folket som ikke fatter deres religioner?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk



    Religionen er nok ikke grunden, men snarere folket som ikke fatter deres religioner?


    Ja? Så er det jo også religionen som har skylden!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Tror racisme og politik er en langt større dræber end religion. Det er nok bare mig.


    WW1 - Politik/uvenskab.


    WW2 - Racisme, magtsyge osv.


    Koreakrigen - Politik


    Vietnamkrigen - Politik


    De to golfkrige. - Politik (og muligvis olie)


    Og alverdens diktatorere omkring i verden.


    Synes mange bare skyder skylden på religion for at finde en syndebuk.


    De ofre for terror er småting sammenlignet med WW1 og WW2. Småting siger jeg jer..

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Ja? Så er det jo også religionen som har skylden!


    For det første.


    Hvis vi forestiller os en krig imellem muslimer og kristne, så har vi begges religioner der siger elsk din næste, men det er jo folket der ikke elsker deres næste og angriber, folket gør jo hvad religionen siger at de ikke skal gøre.


    For det andet.


    Er det ikke et ret naivt argument?


    Vietnam krigen, var det pga. religion?
    2. verdenskrig var heller ikke pga. religion.
    Golf krigen 1+2 vil jeg da heller ikke mene var pga. religion.
    Terror angrebet 9/11 var heller ikke pga. religion.


    Ja mange krige er pga. religion, men langt fra alle er det.


    På den anden side ser jeg da også en del dobbeltmoralisme her.
    Hvis man ikke bryder sig om religion, så skulle man det hellere end gerne stemme Enhedslisten frem for DF...


  • Ganske få krige i dag skyldes religion. Mange tænker bare lige på korstogene og vupti, vi giver religion skylden for det hele. :idea:


    Det eneste sted i verden, som jeg mindes skulle være plaget af en religionskrig, er vist Israel (og Afghanistan om man vil), og det er småting sammenlignet med, hvad politik har stået bag i dette her århundrede.


    Men igen, dem der ikke bryder sig om religion, vælger på en eller anden måde, at give det skylden for alt.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • Enhedslisten!
    fordi de har så evigt ret, i at de multinationale selskaber skal betale skat i danmark eller slet ikke være her! at nogle af de rigeste firmaer i verden ikke betaler en krone i skat til borgerne i danmark er simpelthen for sindsygt! og at olieselskaberne har så stor politisk indflydelse at afgifterne på miljøvenligt brændstof forbliver de samme, er til at brække sig over..

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Det er nemlig lige det der ikke er!


    Religionen er ENESTE grund til at der er krig, mange steder i verden.


    Okay.. Det er der ikke, ja det kan jeg godt se med alle de argumenter du lægger frem på bordet, nej det kan jeg godt se, jeg bøjer mig bare i støvet for den altvidende.


    Ja det kan jeg godt se, religion er skyld i alt krig, også med alle de argumenter du bringer på bane kan jeg da godt se at det er helt korrekt :9xo
    Og så kunne jeg jo sige alle de krige der allerede er blevet nævnt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Det er nemlig lige det der ikke er!


    Religionen er ENESTE grund til at der er krig, mange steder i verden.


    Hold da fast, du har ikke forstået noget som helst har du?
    Hvis religion er skyld i al krig, er Marylin Manson så skyld i alle skuddramaer på skoler?
    Vi kender vidst begge svaret (læs=nej!), men du vælger simpelthen at generalisere alle krige som religiøse. Men ligesom det givne eksempel, så er der nok op til flere tosser der har brugt religion so undskyldning for at gå i krig - eller så har folk beskyldt dem for at bruge det argument! Ligeså vel som man gav Marilyn Manson skylden, da ungerne på Columbine High skød og dræbte severale mennesker!


    - Sååeh.. Jeg må hermed erklære mig uenig med dig, mest fordi jeg er overbevist om jeg har ret, mest fordi du er utrolig dum at høre på!

  • Jeg ville nu hellere sige det er en slags politik/religion/gammelt had... som krige handler om.


    Enhedslisten og Danskfolkeparti: Pest eller Kolera VÆLG. Har valgt ikke at stemme.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Nu er Enhedslisten eller DF ikke nogen af de partier jeg mener passer mig bedst, men alligevel ville jeg vælge DF.


    Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvorfor indvandrer / flygtninge skal komme til et andet land og bare gøre hvad det passer dem. Danmark er et rent paradis da man kan få stortset hvad man ønsker.


    Tog vi til et andet land så ville man ikke kunne forlange at de skulle ansætte en som man så ud, bygge moskeer osv der ville man skulle indordne sig ind efter de forhold. Jeg beder ikke om samme forhold som mange fattige lande, men der må vel være grænser for hvad man kan forlange?


    De folk som kommer til landet og laver problemer, er det ikke rimeligt at man sender dem tilbage igen? Hvis de ikke kan indordne sig ind under de danske forhold, er de så berettiget til at være i DK?


    Jeg ved godt mange komme fra svære vilkår, men det giver vel ikke ret til at udøve vold osv på andre. Det kan ikke være rigtigt at fordi man kommer fra en hårdt belastet land / familie at man skal have flere "chancer" end andre.


    Nu arbejder jeg på et diskotek og over 50% af dem som laver vold er altså indvandrer det er da et fakta man kan tage og føle på.


    Inden jeg bliver høvlet ned og kaldet racist, så vil jeg lige sige at jeg selv har udenlandskudseende og har mange indvandrervenner.


    Jeg er IKKE racist så være venlig at se konstruktivt på mit indlæg og besvar det fornuftigt.



  • Helt enig! :9xo


  • Helt enig med dig. Selvfølgelig er det iorden at de kommer til Danmark, da vi jo som bekendt tager imod arbejdskraft med kys hånd, men når de vælger at lave ballade så er det overhovedet ikke i orden.
    Uanset hvilket miljø de kommer fra, så giver det ikke indvandrer eller danskere for den sags skyld lov til at få en ekstra chance som du siger.