• Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Hvis I vil have internet, så skal switchen være forbundet med routeren. Der følger et strømkabel med til en switch, ligesom der gør til en router ;)


    Så hvis vi vælger ikke at benytte internet, skal SWITCH'en bare sættes i en normal stikkontakt, og så det antal kabler man nu ønsker? Lyder da meget enkelt :)


    Angående opsætning af maps i CS:S på lan forbindelse. Kræver det noget bestemt software, eller er det bare at starte et map op, og så hoppe ind i lan server list og refresh en enkel gang, og så skulle den meget gerne poppe op?


    Endnu en gang tak for alle svarene :9xo

  • Hvis der skal være internet skal UPLINK porten i switchen være forbundet til routeren


    strømmen kommer fra en normal stikkontakt uanset hvad


    CS:S på en LAN forbindelse skal ikke benytte noget særligt program... medmindre man laver en dedicated server... i sidste tilfælde skal man bare huske at man ikke kan spille på den maskine der kører server.


    Jeg anbefaler klart at der er en der tager en stærk laptop med i tilfælde af at du ikke har en ekstra comp selv. Dedicated server programmet følger med steam og er (utroligt nok) gratis.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Det du skrev med CS:S virker helt fint når i ikke er så mange :)


  • Hvad er forskellen på en dedicated server, og så en 'normal'?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka


    Hvad er forskellen på en dedicated server, og så en 'normal'?


    At den computer du bruger til dedicated server er "dedikeret" til at være server :P Den vil kunne trække mange flere end en computer du bruger som server + spiller på. Dog har vi prøvet at være 16 til lan uden dedicated uden noget problem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    At den computer du bruger til dedicated server er "dedikeret" til at være server :P Den vil kunne trække mange flere end en computer du bruger som server + spiller på. Dog har vi prøvet at være 16 til lan uden dedicated uden noget problem.


    Så jeg kan sagtens smide en ikke dedicated server op på min maskine, og så stadig spille med?
    Vi vil ikke benytte os af en dedicated server, da vi kun bliver omkring 5-6 gutter, så der er ikke brug for at hende noget bestemt software? Vi creater simpelthen bare et map på normalvis og så joiner vi alle via lan serverlist?

  • Vi plejer at have en enkelt rel:


    Kærester kommer og laver mad og ser film mens vi andre gamer og bliver vartet op :D - det fungerer helt fint

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Vi plejer at have en enkelt rel:


    Kærester kommer og laver mad og ser film mens vi andre gamer og bliver vartet op :D - det fungerer helt fint


    Haha fed ide... :D


    Virker nok ikke så godt hos os, vist ingen der har nogen pt. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka


    Så jeg kan sagtens smide en ikke dedicated server op på min maskine, og så stadig spille med?
    Vi vil ikke benytte os af en dedicated server, da vi kun bliver omkring 5-6 gutter, så der er ikke brug for at hende noget bestemt software? Vi creater simpelthen bare et map på normalvis og så joiner vi alle via lan serverlist?


    Ja det ER så let. :clap:


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka


    Så jeg kan sagtens smide en ikke dedicated server op på min maskine, og så stadig spille med?
    Vi vil ikke benytte os af en dedicated server, da vi kun bliver omkring 5-6 gutter, så der er ikke brug for at hende noget bestemt software? Vi creater simpelthen bare et map på normalvis og så joiner vi alle via lan serverlist?


    Sagtens! Så nemt som det er sagt :9xo

  • vores lan plejer at være uden regler... men tit bliver vi uvenner over om vi skal sove hjemme eller der hvor vi holder lan... også allerede når der er gået 2 timer... så bliver vi træt og tager hjem igen med pc... men de lans som holder hele dagen og natten ud... de er problemfri...


    men mit råd er nok... skaf nogle regler...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka
    Er bestemt lettet over at det er så let, så er vi fri for at ligge og bakse med alt det gøjl den halve nat :P


    Takker for alle svarene :9xo


    Bare vær sikker på at alle tager netkabel med og en evt tager en extra switch med, så kører det. Hvis folk selv tager proviant og penge til en pizza fra den lokale bix, så kører det sku :D Og sørg for at der er plads nok. Der er ikke noget værre end at sidde og ikke kunne bevæge sig pga. ledninger, CRT skærme osv osv. Også gerne et rum med et vindue der er lidt væk fra computerne så man kan lufte ud, uden at man begynder at fryse helt sindssygt! (det er jo frost udenfor om natten :D )


    Fik lige lyst til at lave et lille diagram hvis du ikke var helt sikker i opsætningen med internet.


    En helt anden ting. Hvis du har en router, så brug den så i er sikre på at få IP adresser nok. Fx med vores TDC internet har vi kun 2 ip adresser = 2 med internet i opsætningen. Der kan du bare smide routeren ind som switch 1 i diagrammet, så funker det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka
    Ser sku lækkert ud, tak for det Brtlsn :D


    Så lidt :9xo


    Der er nu en ubetydelige svipser i diagrammet, men det betyder intet. Den kan sagtens bruges alligevel ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Black_Angel
    hvad er det for en svipser så?



    B_A


    Kig en gang på den første switch :P


    (6 lednigner i 5 port switch :P )