• Quote

    Oprindeligt indlæg af asgerbj
    4-6
    Spiller vi ofte cooperation spil, da det tit er sjovest når man ikke er så mange. Så plejer mutter lige at købe/lave aftensmaden.


    7-14/20 ?
    Så bliver der spillet FPS eller Bilspil, maden købes fra det nærmeste pizzaria eller grill, og folk betaler for sin egen mad + tilbehør.


    Der er aldrig rigtig nogen regler, for dem man inviterer kan vel finde ud af at opføre sig ordenligt. Det plejer at strække sig over 3 dage.. altså fx. Fredag aften til Søndag eftermiddag eller noget lignende. Jeg synes altid det er alt for kort tid hvis det bare er over 1 nat. Men det er vel smag og behag?


    Ja en enkelt nat er for lidt, det SKAL minimum være 2 nætter!
    Det er det fede ved ferier, der kan man kører lidt længere tid ofte!


    Mvh Mads :T

  • eneste regel jeg syntes der er rar er at man lige bliver enigom at p2p programmer er forbudt og at man ikke sidder og suger på nettet, da det giver høje ping tider ved de andre når de spiller på nettet (kommer self lidt an på forbindelsen)


    ang switche så tag et kig på qxl.dk der kan man tit finde nogle temmelig professionelle switche til billige penge. har selv købt 5 på et tidspunkt. jeg fik dem til 500kr pr styk og har så senere fundet ud af at nyprisen er omkring 28000 + at der var indbygget ekstra moduler i switchene foromkrng 30000 kr ( og nej switchene var ikke "varme" fik kvitering med på dem)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    eneste regel jeg syntes der er rar er at man lige bliver enigom at p2p programmer er forbudt og at man ikke sidder og suger på nettet, da det giver høje ping tider ved de andre når de spiller på nettet (kommer self lidt an på forbindelsen)


    ang switche så tag et kig på qxl.dk der kan man tit finde nogle temmelig professionelle switche til billige penge. har selv købt 5 på et tidspunkt. jeg fik dem til 500kr pr styk og har så senere fundet ud af at nyprisen er omkring 28000 + at der var indbygget ekstra moduler i switchene foromkrng 30000 kr ( og nej switchene var ikke "varme" fik kvitering med på dem)


    Man skal jo bare have et ordentligt net så er det jo ingen problem...


    Plejer at holde det fra tidlig lørdag morgen til eftermiddag søndag og det er jo så uden nogen form for søvn... Typisk gamer vi en 25-30 timer i træk, spisningen forgår samtidig med at man spiller :D


    Hender nogle må give op, har jeg dog ikke gjort endnu selvom jeg var meget tæt på:D


    Alle var trætte og jeg gik så i seng sådan set, eller jeg faldt bare i søvn... Så alle var lige ved at lægge sig til at sove da jeg vågner med et sæt, hvorefter vi spiller videre :D

  • Tak for tilbudet Sensation :)
    Vi regner med at afholde det i starten af december måned, skal lige finde en weekend hvor alle kan etc.
    Jeg vil kontakte dig hvis vi bestemmer os for ikke at købe en selv, og så kan vi drøfte en fair pris for begge parter til den tid :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    Jeg vil ikke sælge min 24ports 10/100, men du kan låne den hvis du har lyst. Det skal ikke koste dig noget som helst.


    Hvor bor du henne i Hørsholm, og er det også i Hørsholm I vil holde lannet?


    Mvh Mads :T


    Det er jeg skam godt klar over, mente bare at vi kunne finde en rimelig pris at leje den ud for :P
    Men som sagt skal jeg lige drøfte det med de andre, og så må vi ellers se hvad der sker. Hvor jeg befinder mig henne af i Hørsholm...puuuh, bor sådan nogenlunde tæt på gågaden/centrum, 5 min på cykel skulle jeg mene, men ellers er Hørsholm jo ikke den helt store by :))


    EDIT: Det hele kommer til at foregå en anelse uden for Hørsholm, nede ved rundkørslen til Hillerød, da det er det eneste sted med nok plads. Dog ikke helt sikkert endnu, men det bliver inden for Hørsholms grænser.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    hehe oki, jeg bor på en sidevej til Johannevej, en forlængelse af Selmersvej (som Hørsholm Skole ligger på)


    Mvh Mads :T


    Så befinder vi os da et godt stykke fra hinanden. Bor 2 min kørsel på cykel fra Usserød Skole, men som sagt er det ikke noget problem, da Hørsholm er en bette by :P
    Skal nok sende en PM eller noget når jeg har fået snakket med de andre ;)

  • UUUUH HA :D jeg har holdt mange lans.



    FACTS:
    Når lan starter, tager det altid lang tid før i kan komme rigtig i gang med at spille. Derfor er det vigtigt at hjælpe hindanden i starten med at få alting på hindandens computere hurtigt i gang :D Det kunne være at nogle har brug for ordentlig hjælp til at få netværket til at virke eller mangler den seneste opdatering osv.
    Angående mad, er 3 paks pizzaer rigtig godt. Sørg for at have rigeligt med mad, ellers vil det blive et problem og også stjæle spilletid og oftest også mange penge på fastfood.



    VIGTIGE TING:


    -Antallet af spillere skal helst være over 10 og prøv at skaf op til 15-20, det kræver dog EN DEL plads. Grunden til det er, at eksempelvis skydespil er kedelige hvis man ikke er en del spillere, desuden vil der ofte være nogle som ikke gider eller ikke kan få netop det spil til at virke osv.


    -Hvis der er nogle der ikke lige er klar på computeren med et spil, så gå i gang med at spil de korte spil såsom bilspil, bf eller CS. Der er ikke noget værre, end at sidde og installere strategispil, og så er de andre begyndt og der er 2 timers venten forude. Det er dog også træls at være helt klar, men ikke kan komme i gang med at spille pga af tossen der intet har gjort klar inden.


    --------->WOW skal ulovligøres, hvis bare 1 spiller ikke har lyst til at spille det<---------


    -Sørg for at planlægge lanet i lang tid. Det er en kamp at få computere op at køre med alle spil der nu skal installeres osv. Når det endelig kører, så lad det vare længe og gerne en nat over :)


    PS hvis du vælger at købe en switch, så køb minimum 24 ports. Jeg splejsede med mine venner, den kostede 3-400 brugt, nu er det min men skal stå til rådighed når der er lan.


    MVH

  • det bare gode minder som:


    en falder i søvn på keyboard og får tastaturmærker i hovedet


    eller en som æder så meget slik på 20 min at han får det dårligt :D


    eller om vinteren når alle holder en pause og der bliver sneboldskrig eller drifting på isen i bilerne :D


    WEEEEEEE tror selv ejg vil planlægge et lan.

  • Tak for alle inputs :)


    Jeg har lige et lille spørgsmål. De kabler man bruger til at connecte fra computeren til SWTICH'en, hvad koster de sådan cirka, og det er vel nødvendigt at alle dem som skal være connectet på samme tid har et kabel fra SWITCH'en og over til deres egen maskine..?

  • det skal bare være almindelige IKKE krydsede net kabler. prisen er lidt forskellig alt efter hvor man køber dem. og hvor lange de skal være. men man plejer at kunne få 10 meters kabler til omkring 30 - 40 kr her i haderslev. alternativt kan man også selv lave dem. det er ikk så svært man skal bare have det rigtige værktøj.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    det skal bare være almindelige IKKE krydsede net kabler. prisen er lidt forskellig alt efter hvor man køber dem. og hvor lange de skal være. men man plejer at kunne få 10 meters kabler til omkring 30 - 40 kr her i haderslev. alternativt kan man også selv lave dem. det er ikk så svært man skal bare have det rigtige værktøj.


    Tusind tak :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka
    Tak for alle inputs :)


    Jeg har lige et lille spørgsmål. De kabler man bruger til at connecte fra computeren til SWTICH'en, hvad koster de sådan cirka, og det er vel nødvendigt at alle dem som skal være connectet på samme tid har et kabel fra SWITCH'en og over til deres egen maskine..?


    Det er som regel de samme kabler som folk bruger til at forbinde til internettet derhjemme...


    De lan's jeg har været til med mine venner har der ikke været særlige mange regler, de eneste var vist at vi skulle prøve at spille spil, som alle ville være med til (kan godt være svært). Samtidigt skulle man ryge udenfor, hvis der da ikke var særskilt lokale. Findes ikke noget værre end at være ikke-ryger og sidde i en tyk røgsky.


    Frysepizzaer kan være gode, men det tager altså for lang tid at lave dem hvis man skal lave 10, derfor er udbringning at foretrække. Slik/cola/chips etc. er folks eget ansvar, det er som regel meget skiftende hvor meget en person indtager, og derfor er det unfair for folk der ikke indtager så meget, at skulle betale for de andres forbrug, samtidigt er det også mest praktisk da smag kan varierer.


    Ang. switchen kan en 16 ports switch købes for ca. 300kr fra ny og sikkert en smule billigere brugt. Det behøves ikke være 1gbit, hvis i skal overføre så "meget" kan i bare gøre det mens i sover...


  • Så et netkabel eller hva' søren de nu hedder kan godt bruges til at forbinde fra SWITCH'en og så over til ens egen maskine?


    Og så lige et til spørgsmål: Sætter man bare strøm til SWITCH'en via en stikkontakt, og så kyler man et kabel i fra hver computer, og så ellers bare derud af, eller er der noget som skal installeres på maskinen? BTW, sættes SWITCH'en til en bestemt computer, og så er det kun ham som har den tilsluttet som kan lave maps i fks CS?

  • Ja strøm til svinet og så bare kabel i jeres comps. så kører det!
    Så kan det være jeres software der fucker op, I skal ha samme versioner af spil f.eks. og jeres firewalls der lukker jer ude når I prøver at hoppe på en server en ven har lavet, men ALLE kan lave en server og så burde alle de andre kunne se den.


    Mvh Mads :T

  • et godt råd med firewalls... slå dem fra på alle computere, og lad routeren klare det hvis den kan. Firewalls kan os godt give lidt problemer hvis man sidder og sender filer til hinanden og når man spiller.


    regler kan findes ud af på en simpel måde, flertalsprincippet... hvorvidt der må ryges, ædes pizza fra ens hoved eller onaneres til pr0n kan man stemme om.


    prøv mindst en gang at inkludere rå mængder alkohol i et LAN... der skal nok blive mange gode grin over alle, da det er hamrende svært at ramme i CS i fuld tilstand.


    desuden kan WoW være den ultimative party pooper til et LAN

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Det kan iøvrigt være en god ide at sætte arbejdsgruppen til det samme på alle computerne.


    Vista har "workgroup" som oprindelig og XP har "mshome", så vidt jeg ved...