Langsom filhåndtering I vista

  • Har søgt og søgt, og har fundet mange tråde omkring emnet. Nogle af jer kender måske til det - langsom filhåndtering I Vista. Altså kopiering, sletning, åbning af mapper osv.
    Har installeret to hotfix pakker som skulle fixe det, men det hjalp ikke.


    Kan det have noget med at gøre, at jeg kun har 1gb ram? Eller for sløv processor? (Athlon 64 3000+).


    Jeg mener selv at min PC burde køre vista fint, og ikke være 1000 år om at håndtere filer. Det irriterer mig virkelig.
    Det kan tage omkring 10 sekunder at flytte en fil på blot 5mb.


    Min harddisk kører med SATA.


    Er der noget man kan slå fra eller lign. for at det går hurtigere? For det er virkelig et problem for mig :S

  • Jeg er med på en lytter... synes osse det er lidt mærkeligt, men tror ikke jeg har det så slemt som dig.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Har du slået indeksering til?


    Det vil hjælpe en del hvis du tilvælger dine drev til indeks.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Nu har vista i forvejen det svært ved filhåntering og ting i den dur, det vil tage længerer tid end XP. Men når de engang får smidt SP1 ud til Vista så skulle det være fixet.
    Men 10 minutter for 5 mb så er der ihvertfald noget galt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Nu har vista i forvejen det svært ved filhåntering og ting i den dur, det vil tage længerer tid end XP. Men når de engang får smidt SP1 ud til Vista så skulle det være fixet.
    Men 10 minutter for 5 mb så er der ihvertfald noget galt.


    Der står 10 sekunder :)

  • glæder mig godt nok til at se hva de får rettet op på med sp1.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver


    Der står 10 sekunder :)


    hah :D ja okay fair :D hehe


    Så er det sikkert bare Vista.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC


    hah :D ja okay fair :D hehe


    Så er det sikkert bare Vista.


    For mig lyder det mere som et HD problem, for så langsomt er vista ikke :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Vista er ihvertfald langsommere med disse ting end XP. 20 procent eller sådan noget. Men det bliver først fixet i SP1 som jeg skrev højere oppe.
    Som jeg forstår det er det ikke bare en filflytning fra en mappe til en anden, men flytning fra harddisk til harddisk.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg har Vista 64-bit på min maskine hvori der sidder 3 harddiske der alle køre med SATA.
    Den ene HDD er en WD Raptor, de to andre er Seagate Barracuda ES med Perpendicular recording samt NCQ.
    De 2 af dem er altså 7.200 RPM diske med 16MB cache samt SATAII mens den ene er en 10.000 RPM disk med 16MB cache og SATAI.
    ..med andre ord, jeg har et stærk styresystem og high-end HDD's..


    Jeg prøvede lige at flytte en 3.79 MB fil rundt mellem diskene - fra ES til WD tog det 3.1 sekund, fra ES til ES tog det lige omkring 4.5 sekunder.


    Det syntes jeg gik pænt stærkt og vil helt sikkert skyde på at havde filen nu været de 5 mb du nævner, så havde det nok ca. taget 6-7 sekunder.


    Hvis du syntes det er sløvt at flytte filer, så er det nok et harddisk problem, her hos mig syntes jeg da jeg har pænt meget fart på...
    ...men som sagt, det er også med diske i den rigtig tunge ende

  • bare lige for sjov prøvede jeg ogse lige at flytte lidt filer runde
    køre med Raptor 74gb 8mb og en 300GB Matrox maxline III 16mb


    25mb fil flytter den på et split sek
    45mb 2 ca
    200mb tog da heller ikke meget mere en 5 ca


    motherboardet er et Asus P5W DH med en C2D E6600

  • Prøv at bruge totalcommander i stedet.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU


  • Nu kommer det jo lidt an på hvad man ser som high end, jeg ser high end som værende et SAS system som jeg ved M og Carpe Diem har...


    Jeg syntes dog heller ikke selv at min HDD med Vista på er langsom når det kommer til filoverførsel... Ikke den store forskel fra når jeg kører med XP (Har MultiBoot)...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Nu kommer det jo lidt an på hvad man ser som high end, jeg ser high end som værende et SAS system som jeg ved M og Carpe Diem har...


    Jeg syntes dog heller ikke selv at min HDD med Vista på er langsom når det kommer til filoverførsel... Ikke den store forskel fra når jeg kører med XP (Har MultiBoot)...


    Der er selvfølgelig altid et definationsspørgsmål næsten lige meget hvad man snakker om.
    I det her tilfælde snakker opretter af tråden om SATA diske, og der vil jeg da mene at mine 3 ligger i den gode ende.
    Der er ikke en af de andre kommentatore i tråden her der har nævnt SAS.
    ..men det er korrekt at ser man over en rent teknisk bred kam, så er SCSI320 og SAS diske bedre end mine diske, men det syntes jeg nu bare ikke havde relevans i den her tråd.


    /over n out


  • Nej nej, jeg ser bare altid overall :D Sidder da selv med de diske så og jeg er da godt tilfreds... :D


    Men som sagt oplever jeg heller ikke noget med langsom filhåndtering i Vista, gør jeg heller ikke på min bærbar... andet end den bare er gement langsom :D Men ikke den store forskel på Vista og XP som sagt:D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Nej nej, jeg ser bare altid overall :D Sidder da selv med de diske så og jeg er da godt tilfreds... :D


    Men som sagt oplever jeg heller ikke noget med langsom filhåndtering i Vista, gør jeg heller ikke på min bærbar... andet end den bare er gement langsom :D Men ikke den store forskel på Vista og XP som sagt:D


    Præcist min pointe - ikke den store forskel på Vista og XP mht. filhastighed.