G0 Quads (teori)

• Da G0 dual coren (E6X50) kom på marked kunne tempen ikke aflæses korrekt i værken coretemp, everest eller thermal analysis tool, der skulle en coretemp update 0.95.4 (beta) til
    hvilket sate tempen op med 15c på begge core

så nu hvor Q6600 G0 så er kommet, og den viser samme temp. i både everest, thermal analysis tool, coretemp 0.95 og 0.95.4 (beta)
    tyder dette efter min mening på at Q6600 G0 ikke kan aflæses før en ny coretemp update kommer

og efter som quadro core bruger 50% flere wat, kan dual og quadro core næppe ligge på same temp ved samme clock

eller hvad mener du?

• hmm ja. god ?. Min teori er at når det er stabilt er det stabilt og så er temp sådan set ligemeget. intel slukker når de bliver for varme. Quads kan sagtens tåle 80+ i 100% på alle kerner

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    hmm ja. god ?. Min teori er at når det er stabilt er det stabilt og så er temp sådan set ligemeget. intel slukker når de bliver for varme. Quads kan sagtens tåle 80+ i 100% på alle kerner

Kunne ikke være mere enig. Virker det så virker det, så er det ligemeget hvor varmt det bliver :) og hvis det ikke virker må må finde ud af hvorfor.

Mvh Stubkier

Oprindeligt indlæg af BUGz
    det i siger er alså at i ikke på noget tidspungt måler tempne på jeres overclock

Nope det har de ikke skrevet.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Altså det eneste jeg gør er at tjekke temp hurtigt og hvis den ser nogenlunde normal ud så ser jeg ingen problemer, men når den konstant slukker på grund af overophedning skal man nok lige kigge efter... :D

det i siger er alså at i ikke på noget tidspungt måler tempne på jeres overclock

Jeg siger bare at jeg først kigger på temperaturen når jeg begynder at opleve problemer ved belastning. Ellers er jeg rimelig ligeglad med om min cpu er 30 eller 60 grader, bare jeg har en stille computer.

Mvh Stubkier

Oprindeligt indlæg af Stubkier

Jeg siger bare at jeg først kigger på temperaturen når jeg begynder at opleve problemer ved belastning. Ellers er jeg rimelig ligeglad med om min cpu er 30 eller 60 grader, bare jeg har en stille computer.

Mvh Stubkier

Dog vil jeg sige det til tider kan være lidt negativt hvis den bliver meget varm behøves ikke være CPU'en nødvendigvis, kan smitte af på noget af det andet :D

Men ellers er jeg enig, 30 40 50 60 who cares? I don't :D

Oprindeligt indlæg af Svan
    Altså det eneste jeg gør er at tjekke temp hurtigt og hvis den ser nogenlunde normal ud så ser jeg ingen problemer, men når den konstant slukker på grund af overophedning skal man nok lige kigge efter... :D

ditto

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Oprindeligt indlæg af Svan

Dog vil jeg sige det til tider kan være lidt negativt hvis den bliver meget varm behøves ikke være CPU'en nødvendigvis, kan smitte af på noget af det andet :D

Men ellers er jeg enig, 30 40 50 60 who cares? I don't :D

Det er rart at vide at det ikke skal tages alt for højtideligt! :hb:

Q6600 G0
    CELLSHOCK 4x1GB PC2-6400CL4
    ASUS Extreme Striker 680i
    2 x ASUS 8800GT
    2 x Raptor 37GB RAID 0
    X-FI Platinum

• hvis du mener div progs ikke kan aflæse den korrekte temp burde du kunne læse den i BIOS og hvorledes den passer overens med det angivende program eller er jeg helt forkert på den?

ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

Oprindeligt indlæg af dMITIj
    hvis du mener div progs ikke kan aflæse den korrekte temp burde du kunne læse den i BIOS og hvorledes den passer overens med det angivende program eller er jeg helt forkert på den?

bios er også tit fucked desværre

well, your system i guess

der er vel lidt mere head rum hvis dit oc siger 30c

ja det klart. men sådaqn en som mig og svan vil jeg tro prøver at oc og hvis temp er alt for høj tjekker vi det da efter men om min er 50 i load eller 70 er ligemeget bare det er stabilt. Men 30 grader idle er nærmest umulig med luftkøling. Der er ofte 25-30 grader i et kabinet

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    ja det klart. men sådaqn en som mig og svan vil jeg tro prøver at oc og hvis temp er alt for høj tjekker vi det da efter men om min er 50 i load eller 70 er ligemeget bare det er stabilt. Men 30 grader idle er nærmest umulig med luftkøling. Der er ofte 25-30 grader i et kabinet

du mener vel load

du mener vel load

Nej tror nu nok han mener idle, hvis du måler den til at være 30c load med luftkøling er det rimlig hardcore, ellers bor du bare på antarktisk...

Prøv at tænk på varmt et værelse normalt er... ;) Alle dem som viser load temps. med luftkøling som ligger på 25c har med næsten 100 % sikkerhed ikke målt det ordentligt...

• du misforstår..

han skriver at 30c ide er næmest umuligt på luft men mener jo nok at 30c i load er nærmest umuligt

og jeg ligger på 30ide (0.95.4)

• Den ENESTE metode der virker, er at bruge hånden eller fingeren til at "måle" efter med..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

du misforstår..

han skriver at 30c ide er næmest umuligt på luft men mener jo nok at 30c i load er nærmest umuligt

og jeg ligger på 30ide (0.95.4)

30 idle er nærmest umulig. Der er snart 30 grader bare i kabinettet, altså er ambient ca. 30, så kan cpuen ikke også være det. Dvs. den viste 15 grader med coretemp 0.95? OMG hehe