Hvor lang tid lever din iPod endnu?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Og Butche,r ting må gerne holde mere end 2-3år inden at de går i stykker også selvom at det "kun" er en Ipod :)


    Nu er "ting" et rimelig vidt begreb. Den beregnede levetid på de fleste mobiltelefoner f.eks. er omkring 2 år. Ikke mere. Sådan er det. Jeg ved ikke hvad Apples estimerede levetid er, men det er temmelig sikkert noget der ligner 2-3 år.


    B&O's estimerede levetid på f.eks. deres mobiltelefon er 10 år - og det kan de holde uden problemer. Medmindre man totalt smadrer dem self, men det gælder alt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher


    Nu er "ting" et rimelig vidt begreb. Den beregnede levetid på de fleste mobiltelefoner f.eks. er omkring 2 år. Ikke mere. Sådan er det. Jeg ved ikke hvad Apples estimerede levetid er, men det er temmelig sikkert noget der ligner 2-3 år.


    B&O's estimerede levetid på f.eks. deres mobiltelefon er 10 år - og det kan de holde uden problemer. Medmindre man totalt smadrer dem self, men det gælder alt.


    Altsaa alt holder jo bedre hvis man aldrig bruger det. den her slags ting holder helt sikkert ogsaa bedre naar piger har dem fordi de generelt passer mere paa deres ting, og gerne har dem i tasker frem for i lommer.
    Ting i lommer har altsaa ikke et specielt nemt liv og saadan er det jo bare. Min telefon er snart 2 1/2 aar gammel. Den har altid vaeret i lommen. Dens kamera er nu staaet af. Dens ydre er ret ristet. joysticket virker ikke ordentligt mere overhovedet. Men den virker saadan ud over det. Det synes jeg er temmelig eksceptionelt. Og naar data er lavet ud fra en reparatoers indsamlede data maa man gaa ud fra at en del folk stadig har funtionelle ipods som er gamle og aldrig har haft en fejl.
    Og at nogle har haft nogle som er doede efter lang tid som de bare har smidt vaek fordi de godt ved de er uden for nogen som helst daekning af nogen garanti. Og helt aerligt er det MEGET sjaeldent det kan betale sig at reparere den slags. Blandt andet derfor Apples standardprocedure for garantireparation af ipod er at man indsender sin enhed og faar tilsendt en anden.
    Saa det er nok slet ikke saa slemt som det lyder ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lineal
    Jeg hopper aldrig på ipod moden :P :T


    Det var da godt for dig! For mig er min iPod et must. Den er nem at bruge, hurtig at lære at kende, og er generelt bare god at have med.. Der synes jeg ikke Zen helt kan følge med. For langtidskrævene menusystem! Wheel of fortune er vejen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa


    Det var da godt for dig! For mig er min iPod et must. Den er nem at bruge, hurtig at lære at kende, og er generelt bare god at have med.. Der synes jeg ikke Zen helt kan følge med. For langtidskrævene menusystem! Wheel of fortune er vejen :)


    Zen har da ikke noget avanceret menusystem, det er da så simpelt at en 3 årig kunne finde ud af det...

  • jeg læser tidligere i tråde at der bliver nævnt at man ser mange folk på nettet som har problemer.


    Men hvor mennesker tror du så ikke der har en ipod frem for creative eller lign??


    jeg skriver info om ipod når jeg kommer hjem :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Zen har da ikke noget avanceret menusystem, det er da så simpelt at en 3 årig kunne finde ud af det...


    Men det er ikke nemt at administrere når du sidder på cyklen og den ligger i ryglommen, eler når du er ude at løbe og ikke lige kan stoppe.. Hvis du sidder stille og roligt er Zen skam helt udemærket, men det er det jeg siger om iPoden.. Den er god at have med. Jeg skriver jo heller ikke menusystemet er avanceret, men derimod langtidskrævende.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    Saa det er nok slet ikke saa slemt som det lyder ;)


    Hvem siger det er nemt? :)
    Men ja det er da klart det afhænger af hvem der har den, og hvordan den bliver brugt. Det ændrer dog ikke på, at Apple med garanti har en estimeret levetid for en ipod. Sådan er det med alt.

  • 424 days 19 hours 53 minutes 31 seconds


    suk..


    Håber sgu den holder lidt mere.. Men lugter lidt af reklame :P :


    "Dit batteri er kun 99,9% effektivt, på tide at skifte! Køb her: http://www...."


    Er lidt langt ude :crazyeyes:

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Rettet en gang, sidst af TheSnake ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher


    Hvem siger det er nemt? :)
    Men ja det er da klart det afhænger af hvem der har den, og hvordan den bliver brugt. Det ændrer dog ikke på, at Apple med garanti har en estimeret levetid for en ipod. Sådan er det med alt.


    Jeg skrev slemt ;)
    Og ja det har de nok, spoergsmaalet er hvor laenge det saa er.

  • Der bliver da også lavet Ipods af mærket kopi varer, så noget stream fra en amerikansk kanal hvor de havde en Ipod og så en kopi Ipod den, var 90% Identiske og den holdte mindst lige så godt, den kostede 1/4 del. Havde de samme specs og softwaren var også den samme, eller ihvertfald look alike alot.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Det har jeg heller ikke... Men stortset alle vennerene har en... :crazyeyes:


    Me2, men jeg må indrømme jeg er lidt fristet til at købe én efter jeg så den nye med touchscreen som de viste frem i godmorgen Danmark forleden, det var for cool man kunne dreje Ipod´en og så drejede billedet på skærmen også, + der er WIFI i den og en god browser sagde de :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Har for 5 min. siden bestilt en ipod nano 8gb. Blev jeg lidt tvunget til, ellers gider den her djævel ikke spille så meget musik


    hkg&p


    Btw, kan sige at den spiller helt sindsygt nice, hvis nogen nu ville have en 'boomblaster'.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Psychoras
    Doomed!! (iPod Nano 1st. gen).. Men hvad gør det når man får en iPhone i dag? :clap: :dance:


    Hvorfra? :)
    Hvis den er amerikansk er den vel naermest ubrugelig? Saa vidt jeg ved har man ikke ordnet unlock paa dem, men jeg kan sagtens tage fejl..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Hvorfra? :)
    Hvis den er amerikansk er den vel naermest ubrugelig? Saa vidt jeg ved har man ikke ordnet unlock paa dem, men jeg kan sagtens tage fejl..


    De kan nemt unlockes nu :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    De kan nemt unlockes nu :)


    Okay.. men man hænger vel stadig på AT&T i to år? :rolleyes:


    Edit: som i, ens kontrakt med dem er vel stadig gyldig?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Okay.. men man hænger vel stadig på AT&T i to år? :rolleyes:


    Edit: som i, ens kontrakt med dem er vel stadig gyldig?


    Absolut ikke; jeg har købt en splinterny unlocked iPhone fra eBay og er ikke bundet til noget som helst! :)