Mercedes 190 vs BMW 320 E30 ?

• Hey...

Jeg har ikke haft Benz Eller BMW før.. så er der nogle der kan komme med nogle Gode og dårlige ting for dem?

For jeg regner med jeg køber en af de 2 der her snart, men lige hvad for en, ved jeg ikke.

• kan hverken sige for eller imod

men husk at tænke på forsikringen først så du ikke får en
    ubehagelig overraskelse når den skal forsikres

fik selv en overraskelse får en 5 års tid siden da jeg fik
    en gammel 1987 Toyota Celica (1,6- 125HK)

PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz

Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2

Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

Oprindeligt indlæg af Animal-mik
    kan hverken sige for eller imod

men husk at tænke på forsikringen først så du ikke får en
    ubehagelig overraskelse når den skal forsikres

fik selv en overraskelse får en 5 års tid siden da jeg fik
    en gammel 1987 Toyota Celica (1,6- 125HK)

ja men mener ikke de her er så dyre igen...
    plus, jeg lader den stå i min mors navn :P

der er 1½ år til jeg er 25, så der får jeg det billiger hehe

Oprindeligt indlæg af Angelus

ja men mener ikke de her er så dyre igen...
    plus, jeg lader den stå i min mors navn :P

der er 1½ år til jeg er 25, så der får jeg det billiger hehe

Det er ikke videre smart at lade den stå i din mors navn, hvis du kommer ud for en skade. Kender en der havde en pænt dyr BMW stående i morens navn. Bilen blev totalskadet. Forsikringen troede ikke på at moren var ejer af bilen. De tjekkede derfor både regninger og udbetalinger til bilen, og da dette ikke helt stemte overens med hvad der var blevet oplyst hev de moren i retten, hvor hun skulle påvise at hun var ejer af bilen. Summasumarum blev der ikke udbetalt en rød reje.
    [edit] Og ja, forsikringer er dyre. Nu kender jeg ikke alle detaljer omkring bilen, men du kommer nok snildt op over 30.000,- om året med en skyhøj selvrisiko for en mercedes eller bmw.

• Det kan da godt være at det falder lidt når man bliver 25 - men det er sku ikke meget! Som sagt er der også en del faldgrubber ved at have den stående i son mors navn - dels den allerede nævnte mulighed for at forsikringen nægter t betale ved skader, og dels får du aldrig selv tjent nogen anciennitet op.

Mit forslag (omend ret kedeligt) er at købe en mindre (=læs billigere og kunne nøjes med ansvar) og kør i den de første par år, til du har optjent en rimelig anciennitet op og du kan få lidt mere spændende biler som stadigt er til at forsikre.

/ask

• har en Peugoet 306 nu jo.. som jeg sælger og køber en af de 2 der...

kan nok få dem med ansvar til omkring 10k

men er nu ikke bange for at den står i min mors navn... jeg er ikke typen der køre voldsomt eller noget i den stil, men man skla jo aldrig sige aldrig... men jeg har ikke haft et uheld i 5 år nu... over mine venner har skiftet bil 2 gange pga skader...

MEN jeg vil ha TOPIC svar.. ikker Under topic svar... ;)

• Ja jeg kender nogle der har sådan nogle før, som begge var extrem fejlkøb.

Men må jeg først høre, hvor du har fået denne ide at du vil ha' 1 af de 2 smadderkasser. ?

Men SKULLE jeg vælge 1 af dem, havde det været 190'eren, en BMW E30 er det værste skrammel jeg nogensinde har kørt i.

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Ja jeg kender nogle der har sådan nogle før, som begge var extrem fejlkøb.

Men må jeg først høre, hvor du har fået denne ide at du vil ha' 1 af de 2 smadderkasser. ?

Men SKULLE jeg vælge 1 af dem, havde det været 190'eren, en BMW E30 er det værste skrammel jeg nogensinde har kørt i.

må jeg høre hvorfor de er nogle være skrammelkasser?

kan godt li Looket på 190'eren.. og har bare fået afvide at en e30'er skulle være go... derfor den også kom med i betrakningen

• Begge er gamle biler, og begge er sikkert rustne med mindre det er blevet lavet - og så kommer rusten somregel igen.

Begge har med alderen problemer med bøsninger, ligesom alle biler har. Men begge har uafhængig affjedring bagi og der sidder tonsvis af mærkelige gummibøsninger der skal skiftes i den forbindelse. Hvis du finder en med servicebog fra et autoriseret værksted (ikke en servicebog som en eller anden bonderøv selv har sat krydser i) så er de sikkert blevet skiftet løbende da forhandler/importør er klar over problemet.

Jeg har selv haft en 190'er og var glad for den. Mercedes' benzin motorer kører godt, men ingen af bilerne er på nogen måde specielt hurtige.
    Begge biler er billige i stumper, latterligt billige faktisk.

Mercedes 190 har problemet med rustne paneler, skærme og døre. Man har i karossen lavet nogle kanaler der dirigerer vandet ud i panelerne og ud igennem nogle huller i bunden af panelerne. De huller bliver med tiden stoppet til at blade og andet snavs, og så ligger der litervis af regnvand og skvulper rundt inde i panelerne. Man kan gætte sig til resten.

BMW's rækkeseksere er berygtede for at æde knastakslerne, og du skal generelt kigge dig rigtig godt efter for at finde et eksemplar med en god motor. Specielt 320'erne har jo nok fået prygl, og så bundsolide er motorerne heller ikke. Det samme kan siges om Mercedes' motorer, men det er lidt mere af en gammelfar bil. Men skal du have en benziner, så sørg for at få en årgang med K-indsprøjtning, det kører vildt godt - men det er en motherbitch at fejlfinde på når noget af vakuum-styringen går i ged pga. mørnede slanger. Så er det oftest lettest bare at købe en rulle og skifte hele lortet.

--

Idag ville jeg ikke eje hverken den ene eller den anden, det er seriøst nogle kebab-taunuser. Men skulle jeg vælge, ville det blive en 190E igen.

• takker... ved ved godt der er lidt problemer med de BMW'er, og at de har fået nogle tæsk, den jeg har kigget på er fra en Damn, så jeg tror ikke den er kørt så vildt i. men vidste dog ikke de er glade for Knastaksler...

må jeg høre hvorfor de er nogle være skrammelkasser?

kan godt li Looket på 190'eren.. og har bare fået afvide at en e30'er skulle være go... derfor den også kom med i betrakningen

Ham der havde en 190'er var såmen glad for den, dom rustede den op, motorene skulle være det bedste hos mercerne.
    Ham med BMW'en ja, han blev meget ked af det da han havde haft den i lidt tid, smadret bagtøj, bøsninger, kadangkryds, topstykke m.m flere ting kan jeg ikke huske, det skal lige siges at bilen kun havde kørt ca 175000 km.

Ikke noget at sige til at man ikke ser så mange på vejene mere, det er lige før at jeg hellere ville køre i en Fiat Uno. ;)

Kik dig omkring, for du kan få meget bedre biler i denne prisklasse.

Og fordi denne bimmer er en 6-benet er det slet ikke nogen racermaskine, med sine 129 "gammeldags" HK.

takker... ved ved godt der er lidt problemer med de BMW'er, og at de har fået nogle tæsk, den jeg har kigget på er fra en Damn, så jeg tror ikke den er kørt så vildt i. men vidste dog ikke de er glade for Knastaksler...

Er det en dame der har haft den bimmer du linker til? Det tvivler jeg på.
    Medmindre hun selvfølgelig tænder på eftermarkedsalufælge, skarpe knaster, short shift bøsninger til gearskiftet, 325 udstødninger osv.

Oprindeligt indlæg af Carlsen

Er det en dame der har haft den bimmer du linker til? Det tvivler jeg på.
    Medmindre hun selvfølgelig tænder på eftermarkedsalufælge, skarpe knaster, short shift bøsninger til gearskiftet, 325 udstødninger osv.

som der står, så er den inportet fra tyskerlandet... men det er en dame der har kørt i den her i dk... mere ved jeg ikke :)

• Det skal de jo sige, hehe. Det er ALTID konen der har kørt bilen. Drengerøven med ibiza t-shirten og afbleget hår kører selvfølgelig i puntoen :))

Det er klart en eller anden knægt der har købt den og kørt i den, der er da ingen damer der vil køre i sådan gejlet kasse :)

Oprindeligt indlæg af Carlsen
    Det skal de jo sige, hehe. Det er ALTID konen der har kørt bilen. Drengerøven med ibiza t-shirten og afbleget hår kører selvfølgelig i puntoen :))

Det er klart en eller anden knægt der har købt den og kørt i den, der er da ingen damer der vil køre i sådan gejlet kasse :)

tjaa... ved det ikke :)
    men tror jeg hælder mest til 190'eren

og dyre ;)
    og jeg har en tung fød ;)

hehe, jah så er den nok lidt dyre at køre i :D
    regner med jeg henter en i tyskland efter vinteren, men det værste er sku forsikringen den ligger på 18,000 ansvar :S

og jeg har en tung fød ;)

Nu ved jeg ikke om du har tænkt dig at køre diesel. Men hvis du tager en 190E 2,0-2,3-2,5 og kører friskt, så forvent ikke mere end 8 kilometer på literen.