selvdød golf 2

  • hej


    er der nogle her inde der har forstand på 1,6td golf 2 diesel motore?? :$ :cheers: :dance:


    har nemlig et spørgsmål ang dyser :O

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • har lavet min golf 2 om fra benzin til diesel, men motoren er ikke så god som jeg kunne tænke mig ;( (kan det mon være fordi at den kun kostede 1000kr :dance:)


    den er lidt træls og få startet, har sat nye gløderør på, og lavet en kontakt til at aktivere dem med(fusk men det virker) men den har kørt ca 310000km og komp er nok ikke lige så høj længere :(


    men for og gøre en lang historie kort (ja det er sgu for sent sømand.....) så er mit spørgsmål - hvis jeg køber nogle billige dyser, så er det hvis kun indmaden man får, skal jeg så ha dem justeret før de er i orden?


    og måske er pumpen heller ikke for god, den sveder lidt(læs:fugtig) bilen kan kun startes med koldstart håndtaget ude..(pumpen er også blevet justeret)


    håber du forstod min smøre :crazyeyes: :crazyeyes:

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Hej... Så vidt jeg kunne forstå på en af mine fars venner (synsmand og fritidsmekaniker), så kan man bare købe en komplet dyse, det skulle ikke være noget problem :)


    Skal selv have købt 4 nye til min 1.6 Diesel, da 2 af dem sveder/bobler lidt :s
    (og har også lige skiftet brændstoffilter, det hjalp! samt oliefilter og olie, selvf., og nu kommer det til tandremmen sammen med dyserne :) )


    Men nu vi er ved golf 2'er... Ved du så noget omkring lydisolering, dvs. dørsider, front, bagklap og bagagerum... :) Den larmer jo lidt så'n en gammel gangster slæde :p

  • hej igen


    okay men komplette dyse er ret kostbare (400kr pr stk =1600kr) og det er alf for meget for den gamle spand :$

    men kommer lige fra mekaniker , og han mener ikke at det er dysernes skyld, han mener det er slidtage :( men har nu tænkt mig at undersøge det lidt nærmere :D


    ang isolering ved jeg ikke andet end at det den er født med er alt for lidt, min motorhjelm er isoleret men døre og bagklap og bagagerum er ikke isoleret (er dog en gulplade bil) men det kan man da sagtens gøre, jeg lydisolerede min skoda felicia i sommers med isolering fra biltema - og det blev okay

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook


  • Grunden til den ikke starter ret godt kan være:


    Kompresion:
    Slidte stempelringe
    forkert toppakning (Der findes 3 til en g2 diesel, hver sin tykkelse)
    En ventil hænger lidt


    Dyser skal justeres alt efter hvad bogen forskriver af åbningstryk


    Pumpen skal også justeres.

  • hej shooqer


    ja der er sikkert et problem med kompresion:mange km på bagen, og en del underkompresion ;( men kender da flere med meget slidte diesel motore, og de starter med det samme - derfor gav jeg dyserne skylden :$


    tror dog ikke at der er brugt en forkert toppakning, den har hvis aldrig været skildt af, men den tikker noget, så der er sikkert en ventil (eller flere :$) der hænger lidt(går ud fra at du mener at spillerummet imellem ventil og vippearm er for stor)


    pumpen er justeret, men måske for godt, har hørt nogle fortælle at slidte motore skal lige ha 10% mere :D kunne også forklare at koldstarten skal være ude om sommeren

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

    Rettet en gang, sidst af bjarneboll ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB
    Inden du begynder at kigge ind i motoren (som i stempelringe mm.) så check lige om der er diesel ved dyserne med det samme. Normalt er startbesvær med en diesel fordi der kommer luft i systemet. Enten fordi der er hul på en returslange eller fordi der er hul på en fødeslange et sted.



    har udskiftet returslanger og fødeslanger er efterset :D


    men tror heller ikke det kan betale sig at skille motoren af, kan det?

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    hej igen


    okay men komplette dyse er ret kostbare (400kr pr stk =1600kr) og det er alf for meget for den gamle spand :$

    men kommer lige fra mekaniker , og han mener ikke at det er dysernes skyld, han mener det er slidtage :( men har nu tænkt mig at undersøge det lidt nærmere :D


    ang isolering ved jeg ikke andet end at det den er født med er alt for lidt, min motorhjelm er isoleret men døre og bagklap og bagagerum er ikke isoleret (er dog en gulplade bil) men det kan man da sagtens gøre, jeg lydisolerede min skoda felicia i sommers med isolering fra biltema - og det blev okay


    Hey hey... :)


    Lige et spørgsmål :-)


    Jeg har ikke kunnet finde nogen dyser, anden end hos Mekonomen, men de kostede 795+moms stk.! :-( Så ville høre hvor du har fundet de dyser til 400,- :-)

  • hej


    det var en hjemmeside for wv busser, de var så købt i tyskland - men det kan jo være lige så godt :clap:


    prøver lige og finde den

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • nå...private kan desværre ikke handle med dem ;( så vi må finde et andet sted :(

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Ville nok lige lægge ud med at tage om komp test på den. For hvis der ikke er noget komp på kan det være lige meget med resten. Komp er jo alpha og omega for en diesel. Men de pumper holder heller ikke evigt. De plejer at blive utætte ved gasakslen og derved trække falsk luft.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • jeg slog den næsten ihjel igår, der røg lige en køleslange med 140km/h :oops: men den lyder stadig okay :clap:


    skaaning: tror ikke at jeg tør tage en komp test :D bliver nok bare ked af det :$ den gasaksel du snakker om - er det der hvor speederkablet sider på pumpen?

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    jeg slog den næsten ihjel igår, der røg lige en køleslange med 140km/h :oops: men den lyder stadig okay :clap:


    skaaning: tror ikke at jeg tør tage en komp test :D bliver nok bare ked af det :$ den gasaksel du snakker om - er det der hvor speederkablet sider på pumpen?


    Skidt med om du tør eller ej.. Få lavet den kompressionstest..


    Jeg har slået to 1.6TD motorer ihjel, og det betyder ALT om den får falsk luft eller ej.
    Hvis jeg var dig ville jeg få lavet en kompressionstest. Og hvis den viser utæthed, så sys jeg du skulle investere i en ny motor med et lavere km tal, de koster ikke meget og det er noget du bliver glad for.
    Et råd hvis du vil finde billige ting og sager, deriblandt dyser, gearkasser, turbo'er og hele motorer så køb på ebay.de - det har jeg gjort til både mine dieseler og min VR6'er..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • grus: mener du falsk luft i motoren eller i pumpen? der er ingen tvivl om at den er meget slidt, der er en del underkomp når jeg løsner olieproppen i tomgang..


    lige et andet spørgsmål :D har en olietryk måler - skal den monteres nede ved oliefilteret eller oppe på siden af topstykket?

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

    Rettet en gang, sidst af bjarneboll ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    grus: mener du falsk luft i motoren eller i pumpen? der er ingen tvivl om at den er meget slidt, der er en del underkomp når jeg løsner olieproppen i tomgang..


    lige et andet spørgsmål :D har en olietryk måler - skal den monteres nede ved oliefilteret eller oppe på siden af topstykket?


    Den skal monteres hvor din olietryks føler sidder