selvdød golf 2

  • jeps så langt havde jeg også tænkt :finger: :cheers: men der er føler både nede ved oliefilteret og oppe på siden af topstykket - ved ikke hvofor :crazyeyes: - der er også to følere til kølesystem :crazyeyes: vw :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Hejsa


    det optimale ville jo klart være at skifte det ud mellem pladerne :T

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen
    Hejsa


    det optimale ville jo klart være at skifte det ud mellem pladerne :T



    jeps :clap: har du noget jeg kan købe billigt :pokey: :D :D :D

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • SÅ fandt jeg fejlen (måske) som skaaning ganske rigtigt skrev så er den utæt ved
    "gas akslen" :( er der nogle der ved om det kan ordnes? er selv maskinarbejder og burde kunne lave et eller andet :hb: men hvis nu det vælter_ud_med_fjedre_og_andet_når_jeg
    skiller den af , er det jo ikke sikkert at jeg får det samlet igen :crazyeyes: er der nogle der har lidt erfaring med det her??

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

    Rettet en gang, sidst af bjarneboll ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    SÅ fandt jeg fejlen (måske) som skaaning ganske rigtigt skrev så er den utæt ved
    "gas akslen" :( er der nogle der ved om det kan ordnes? er selv maskinarbejder og burde kunne lave et eller andet :hb: men hvis nu det vælter_ud_med_fjedre_og_andet_når_jeg
    skiller den af , er det jo ikke sikkert at jeg får det samlet igen :crazyeyes: er der nogle der har lidt erfaring med det her??


    Når det er pumpens der skal skilles af, vil du gøre klogest i at sende den til NordJysk Diesel Eletro


    Hvis du selv skiller den af, får du den aldrig tæt igen, og tro mig jeg har rodet med diesel pumper.


    Nordjysk Diesel-Elektro, Aalborg ApS
    Hjulmagervej 38
    9000 Aalborg
    Telefon: 98120911
    Fax: 98163264
    http://www.nde-bosch.dk
    nde@nde-bosch.dk

  • tror at jeg køber en anden pumpe, har fundet en til 800kr

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • fordi motoren er slidt - kan lige så godt tage det sure nu , og få en ordentlig motor i

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • den har gået 310oookm (hvilket ikke burde være slemt) den bruger 1 liter olie på1500km :drink: den tikker en del(og det lyder lidt værer end en ventil ;()

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    den har gået 310oookm (hvilket ikke burde være slemt) den bruger 1 liter olie på1500km :drink: den tikker en del(og det lyder lidt værer end en ventil ;()


    Det lyder til du bare skal have dine Ventil deflektore skiftet;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    Det lyder til du bare skal have dine Ventil deflektore skiftet;)


    Det nemmeste er grangiveligt at skifte motoren.


    Det er der ikke så mange ben i, men hvis du skal til at skifte ventil deflektore eller renoveret dieselpumpen osv så bliver det hurtigt kosteligt.


    En "frisk" motor med ALT koster ikke mange knaster, så IMO kan det langt bedre betale sig..


    ..jeg fik desværre ikke det råd så jeg måtte lære det på den hårde måde (2 topstykker, nye trykslanger, indstilling af dieselpumpe og til slut, ny motor).

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra


  • Viser bare det gammel lort ikke kan holde;)

  • Jeg mener at et rep sæt til pumpen koster 600,- incl moms. Og tager ca 1 time at skifte og pumpen skal ikke engang af. Har lige lavet det på en Passat. Og det tog mig kun 15 min men har også lavet det nogle gange. Og jo en privat mand kan sagtens lave den rep. Bare man mærker Strålerne og armen op, så det sidder samme sted igen.


    Sorry jeg først svare nu, men har ikke set det før nu. Lidt trist hvis du har skiftet kværn. Det med olie forbrug er sikkert bare olietyve. Men en kompressionstest ville svare på mange spørgsmål.


    Og jo de Vw diesel motore er næsten ikke til at tage livet af, forudsat man passer dem lidt med noget ordentlig olie. Og her menes der ikke THansen billige 10w/40.


    Hvis du ikke har skiftet motoren endnu. Så skrev endelig på min msn så skal jeg nok guide dig igennem det.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668