Uge #37: HDR


  • Brug eksponeringskompensationen.
    Dit kamera kan endda lave en bracket med tre billeder. Sæt den først til en negativ værdi, så en neutral værdi og dernæst en høj værdi.
    Eller benyt en fuldt manuel funktion. Det er måske nok det aller bedste.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Brug eksponeringskompensationen.
    Dit kamera kan endda lave en bracket med tre billeder. Sæt den først til en negativ værdi, så en neutral værdi og dernæst en høj værdi.
    Eller benyt en fuldt manuel funktion. Det er måske nok det aller bedste.


    kan min Canon 400D gøre det?
    hvad er det og hvordan gør jeg hehe.... :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus


    kan min Canon 400D gøre det?
    hvad er det og hvordan gør jeg hehe.... :O


    Så er det frem med manualen :) og ja det kan den :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Til diverse pive dyr der ikke vil lære så meget så dropper vi exif i den her uge, MEN sørg nu for at det er et billede der er taget i den her uge og ikke bare noget i finder frem !!!


    Kom ud og lær noget virker til det er en god opgave :9xo


    Har lige prøvet at lave et billede med photomerge i PS CS3 og der kommer altså også fint med exif data med på den så jeg ved ikke lige hvad det er i fedter rundt i når i laver det.



    Lavet med photomerge

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Gad nu stadig godt se en som rent faktisk også smed links op til de billeder det endelige resultat består af, men kan da godt ske jeg er den eneste som ville finde det rart.


    Må prøve og se om man kan finde ud af det, eller om gratis programmer som GIMP fx overhoved kan.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Gad nu stadig godt se en som rent faktisk også smed links op til de billeder det endelige resultat består af, men kan da godt ske jeg er den eneste som ville finde det rart.


    Må prøve og se om man kan finde ud af det, eller om gratis programmer som GIMP fx overhoved kan.


    Narj, gad nu også godt se, hvilke billeder det endelig resultat består af :)


    Btw, det ser fint ud _WHAT_ - synes faktisk bedst om billedet lavet manuelt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Gad nu stadig godt se en som rent faktisk også smed links op til de billeder det endelige resultat består af, men kan da godt ske jeg er den eneste som ville finde det rart.


    Må prøve og se om man kan finde ud af det, eller om gratis programmer som GIMP fx overhoved kan.


    Der er du ikke den eneste. :boxed:

  • Uden at være 100% sikker så er jeg 99.9% sikker på at et program som gimp kan arbejde med lag og derfor kan det lade sig gøre.


    Kan laves lige som jeg har gjort med manuel.


    Nu kommer de 3 billeder som de er lavet ud fra...

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Er HDR en slags panorama?
    Eller er det 2 nøjagtigt identiske billeder, bare med forskellige indstillinger lagt oven i hinanden?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Er HDR en slags panorama?
    Eller er det 2 nøjagtigt identiske billeder, bare med forskellige indstillinger lagt oven i hinanden?


    Det er vidst det sidste. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Er HDR en slags panorama?
    Eller er det 2 nøjagtigt identiske billeder, bare med forskellige indstillinger lagt oven i hinanden?


    Det er som Mikkel er inde på det samme billede lagt oven på hinanden med forskellige eksponeringer.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Er HDR en slags panorama?
    Eller er det 2 nøjagtigt identiske billeder, bare med forskellige indstillinger lagt oven i hinanden?


    Det er 2 eller flere billeder eksponeret forskelligt (med det samme motiv) der er lagt oven i hinanden for at opnå en større dynamisk rækkevidde.


    HDR= High Dynamic Range


    /ask


  • Du må gerne arbejde med billederne. Det er klart nemmest at vente til du har billedet helt klar og lagt sammen til et lag.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy