Indbetalingskort fra SHG

• Hey derude..

Først lidt historie:

Bestilte for nogle måneder siden et sæt JBL Creature II + X-FI Xtreme Music fra SHG. Modtager tingene og opdager at lydkortet har fået bøjet samtlige kondensatorer - Tilbage med lortet. Ydermere spiller højttalerne virkelig ringe, så dem smider jeg også tilbage, og venter på at få mine penge krediteret. Der går flere uger, og 2 måneder efter, skriver jeg en mail til SHG om at hvor mine penge bliver af. De skriver tilbage at de vil rykke bogholderiet - Fint nok, tænker jeg, behøver ikke pengene lige nu.

Der går endnu et par uger, og beslutter mig for at skrive til dem, at jeg i stedet for mine penge, gerne vil have at de sender et Asus X1950 Pro. Et par minutter efter, får en mail tilbage, at det kan sagtens lade sig gøre, og at han vil sende det med det samme. Får t&t-mail, og står med kortet i hånden næste dag, hvilket jo er super hurtig og dejlig service.

Men et par dage efter, kommer der 2 mails fra SHG om at de nu har krediteret de ca. 1200kr. fra de to RMA-sager (Højttalerne og lydkortet). I de 2 mails er der links til deres side, hvor jeg kan taste mit kontonummer ind, så de sætter pengene direkte ind på min konto.

Dette gør jeg selvfølgelig og tænker at de overhovedet ikke har styr på en skid. Dagen efter tjekker jeg min netbank, og ganske rigtigt, ca. 1200kr er blevet sat ind på min konto fra SHG.

Her idag har jeg så modtaget et kontoudtog fra SHG, og et vedlagt betalingskort, hvor der står at jeg skylder dem 1088kr. Hvad der undrer mig meget, er at der ikke står nogen betalingsdato på, og bare et fakturanummer, og ikke andet.

Jeg har sendt en mail til SHG's support om hvorfor jeg skylder dem penge, det er jo ikke mig der ikke kan finde ud af det.

Bør jeg betale dem?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Rettet 2 gange, sidst af Exxon ().

• Selvfølgelig bør du da betale dem, hvad er det for et spørgsmål?

For mig at se er det et spørgsmål om moral, du er blevet afsløret i at "snyde" SHG for 1200 kr fordi deres afdelinger ikke har kommunikeret tilstrækkeligt, og er nu blevet busted. Hvorfor skulle du ikke betale dem tilbage? :S

Oprindeligt indlæg af Psychoras
    Selvfølgelig bør du da betale dem, hvad er det for et spørgsmål?

For mig at se er det et spørgsmål om moral, du er blevet afsløret i at "snyde" SHG for 1200 kr fordi deres afdelinger ikke har kommunikeret tilstrækkeligt, og er nu blevet busted. Hvorfor skulle du ikke betale dem tilbage? :S

Det er da intet med at blive bustet, det kan da ikke være mit problem at de ikke har styr på det?

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Psychoras
    Selvfølgelig bør du da betale dem, hvad er det for et spørgsmål?

han spurgte jo om han måtte få et Asus AX1950Pro istedet og det siger shg selv ja til så vil sige at shg har selv lavet fejlen, var det sket for mig havde jeg ringet til shg og spurgt hvad det er fornoget de lavet, og hvorfor de gir mig mine penge igen når vi blev enig om at jeg bare skulle ha et gfx istedet!

• det er dem lorten hænger ved.. det burde ha' været klaret, men nu har der jo så været lidt kage i systemet.. betal det du skylder dem! du har fået en vare, og den koster penge. synes det ville være umoralskt at beholde pengene!

Oprindeligt indlæg af Tarantula

Det er da intet med at blive bustet, det kan da ikke være mit problem at de ikke har styr på det?

Jo, der er dit problem, vil jeg mene. Man skelner i straffeloven mellem god og ond tro, og da du vidste at du ikke var berettiget til pengene, handlede du i ond tro.

(\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

• Min samvittighed ville ikke tillade mig at beholde de penge, hvis de ikke var mine.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Jeg forstår ikke hvad du klager over?

Du har fået pengene og et grafikkort gratis og nu vil du ikke betale for det? Ej, du laver vel gas? Selvfølgelig skal du betale for grafikkortet, det er da normal praksis, specielt når de sender dig en regning på det...

At servicen ikke har levet op til din standard er sku ikke deres problem. Som de nu engang sagde i filmen Inkasso: "DU SKYLDER PENGE!"...

Oprindeligt indlæg af Yilar
    Jeg forstår ikke hvad du klager over?

Du har fået pengene og et grafikkort gratis og nu vil du ikke betale for det? Ej, du laver vel gas? Selvfølgelig skal du betale for grafikkortet, det er da normal praksis, specielt når de sender dig en regning på det...

At servicen ikke har levet op til din standard er sku ikke deres problem. Som de nu engang sagde i filmen Inkasso: "DU SKYLDER PENGE!"...

Klager skam ikke over noget, stiller bare det spørgsmål om jeg skal betale dem.. For det er stadig ikke MIG der har lavet fejlen, det er SHG.

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Tror skam de har styr på det.
    De har bare valgt at gøre det på en lidt omvejs metode. I stedet for bare at sende dig et Asus kort, har de returneret dine penge, og bedt dig betale for det kort de sendte. på den måde mister du heller ikk de 100~ kroner der var tilovers. og så er der nok også mere styr i deres bogholder system

[i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

• Jeg ville personligt selv nok betale dem hvis det skete for mig, eller så spytter de bare i hardwaren næste gang, eller et eller andet.
    Siger ikke at du ikke har ret til pengene for der er egentlig ikke sket nogen fejl på din side, men tænk hvis det var omvendt.

Så hed tråden Shg.dk tog 1200 kr fra mig :D

"In theory" kunne du jo bare købe de højtalere og et x-fi lydkort for de 1200 kr., så har du det hele.

Nu har jeg ikke helt forstand på diverse love osv. vil heller ikke gøre mig klog på det, men det er jo noget med at i har lavet en aftale over tlf. og så skal den aftale vel holdes ik'.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Rettet en gang, sidst af RAC ().

• Selvfølgelig skal du da betale. Det kan da godt være at det er dem der har lavet en fejl, men hvis det var omvendt ville du jo nok være ret sur, ikke? Det er så langt ude at det er iorden at snyde andre, men bestemt ikke iorden selv at blive snydt.

• Betal pengene.

Som nævnt tidligere så ville man selv være mega pissed hvis situationen var omvendt. Kan godt være det lyder som noget "god karma" værk, at være med til at rette op på andres fejl, men det er sq rarest i sidste ende.

Oprindeligt indlæg af Tarantula

Klager skam ikke over noget, stiller bare det spørgsmål om jeg skal betale dem.. For det er stadig ikke MIG der har lavet fejlen, det er SHG.

Ahh okay så du er en lemming der ikke kan tænke selv og som bare gør som skærmen siger..

Du har prøvet at snyde shg.dk ved at lade dem tilbageføre pengene. Havde du nu tænkt dig om, så havde du ringet til shg og spurgt om ikke der var sket en fejl - men nej du troede den gik, og det gjorde den ikke. pay up!

• Går den, så går den ;)

Lidt synd den ikke går hjem faktisk, efter en elendig og langtrukken service !

Men du bliver sg nok nød til at punge ud, inden du finder dit navn i Ribers :D

TheOriginalTB - hvordan har han prøvet at snyde ? Det er jo SHG som røvrender dem selv, ved at lave en så omstændlig handel.

• Ja jeg kan så konkludere at visse dele af befolkningen tydeligvis ikke kender ret meget til begrebet moral..