Godkende ny PC.

  • Jeg er kommet frem til en PC udfra den gode hjælp jeg har fået af tweakere, som jeg synes virker rimelig til prisen - og ganske fed. :clap:


    Jeg regner med at den er forholdsvis lydløs, lyder det ikke meget fair?
    Lige for en sikkerhedsskyld, tror I at den Revoltec fan controller kan være bag ved kabinet-klappen?


    Vil alle disse ting passe sammen? Og kan jeg med fordel bytte nogle af produkterne ud med noget andet?


    Jeg har valgt at springe budgettet lidt, samt benytte Windows XP 64 Bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sonico
    Umiddelbart ser det jo ganske godt ud.
    Men var det ikke også meningen du skulle have en eller anden version af windows med ???


    Jo derfor er budgettet også blevet sprunget lidt. Jeg satser på Windows XP 64 Bit. Fordi den er 64 bit, og fordi det er Windows XP som vi kender den.


    Passer bundkort, gfx, cpu og alt sammen? :D


    Og er der nogle kabler som jeg skal bruge eller andet?


    Kan det virkelig passe at en strømforsyning koster 890 nu om dage?

  • Er 8900GTX ikke lige på trapperne? (eller klar indenfor få måneder).
    Måske det er værd at vente på. Har hørt det skulle være ret vildt, men måske det bare er hype?

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • det var ellers noget af en dyr hdd m/vindu ? du har fundet dig der


    Raptor X :T


    larmer den mindre ind de andre raptor drenge ?


    edit: ok det er bare en server (24/7) model m/vindu

  • Windows XP 64bit, skulle jo ikke være så god. Da mange drivere ikke bliver understøttet i den. Eller har dette ændret sig siden sidst?


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • 2 ting:
    Ville ikke smide mine penge efter en Raptor, selvom de er hurtige, larmer de, og man får ikke meget plads for pengene..


    Hvis jeg var dig, ville jeg heller ikke smide penge efter et GTX.. Køb et godt GTS i stedet, er næsten sikker på at man ikke kan mærke forskel!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Lige for at fortsætte tarantulas argument, så hvis du vælger det billigere GTS, som pt kan køre alle spil i high detail, så vil du heller ikke ærge dig nær så meget over at have brugt så mange penge på det gfx, hvis du inden for nærmeste fremtid gerne vil have det kommende 9800 GTX

  • Jeg synes det ser rigtig godt ud! Mange af delene er de samme som jeg selv ville vælge hvis jeg skulle købe en ny maskine...


    Men som nogle af de andre også skriver, ville jeg også vælge GTS i stedet for et GTX!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Jeg ved godt det ang. GTS og GTX dog regner jeg ikke med at skulle forny noget. Derfor GTX nu..


    Selvom den ikke er 100% lysløs er den vel forholdvis?
    Men ellers skulle alt være godt?

  • Jeg ville nok vælge et billigt gfx nu og så vente på 8900


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Det ser nice ud hulefanden!
    Men dog ville jeg dog hvis jeg var dig,(som mange andre siger) vente på at nVidias nye serie 9800 kommer, i q4 2007.

  • Hvis han skal vælge et GTS for at købe et 9800 senere, skal man lige huske at det også indebærer et nyt mobo, da 8900 afaik kun kommer til PCI-E 2.0, hvilket P35 chipsettet ikke har ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Hvis han skal vælge et GTS for at købe et 9800 senere, skal man lige huske at det også indebærer et nyt mobo, da 8900 afaik kun kommer til PCI-E 2.0, hvilket P35 chipsettet ikke har ;)


    Så er det godt det er bagud kompatibelt ;)


    Hvis det var noget jeg skullel købe ville jeg ændre Kabinettet (en smagssag) og muligvis bundkortet til et MSI platinum.


    Angående GTS og GTX, så er GTS altså noget bagefter når vi begynder at komme deropad i opløsning etc. og vente kan man sku altid... Det siges de kommer i Q4 men om de gør det er jo ikke sikkert.


    Btw har du ikke en skærm der render 1920x1200 ? Hulefanden....

  • Skal jeg have nyt bundkort, hvis jeg skal opgradere.


    Jeg render 1920x1200 i alle spil, derfor jeg skal have power!


    Jeg ejer PT ikke en PC! Jeg sidder på en lorte dårlig lånt en som skulle have været afleveret. Så jeg må handle, derfor må jeg vel bare købe et GTX?


  • Hvilket bundkort? Hvorfor? Nogle tekniske fordele ang. kabinet, udover jeg godt kan lidt designet, evt et forslag?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Hvilket bundkort? Hvorfor? Nogle tekniske fordele ang. kabinet, udover jeg godt kan lidt designet, evt et forslag?


    Jeg nævner MSi platinum bundkortet fordi det har fået god omtale, og ligger i samme priskatogori. Dog så tvivler jeg på der er den store forskel, men jeg valgte selv MSI, har dog ikke fået sat det i endnu. :oops:


    Når men angående kabi, så kunne man vælge Antec's P182(180) kabi som der også er blevet snakket godt om, kender ikke så meget til Thermaltake's Soprano, men det er sikkert et udemærket kabi til pengene som nok skal beskytte dine kære hardware :D


    Angående GFX når vi er oppe og snakke 1920x1200 og hvis du gerne vil køre i high grafik etc. og du spiller spil som kræver noget, så er GTX vejen frem, men som de andre siger er der muligheden at vente på 9800, men 9800GTX bliver også overhalet en dag, spørgsmålet er hvor lang tid 8800GTX holder sammenlignet med 9800GTX, men jeg er ikke spåkone :D