Godkende ny PC.

• Ja, du kan bruge PCI-E 1.1 kort i de nye 2.0 porte, men du kan ikke bruge et GFX med PCI-E 2.0 i et mobo som kun har PCI-E 1.1.

http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#PCI_Express_2.0

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• En bekendt siger mine ram ikke er de rigtigt, han siger gå efter "pc6400 cl5" Hvad siger i?
    Jeg har ikke så meget forstand på "raid" kan jeg med fordel tage en 76gb raptor og noget 500gb og kører noget "raid" halløj? :D Forklar. :D

• Hvorfor lige Rød, Grøn og Blå? Fandme en klam blanding! :boxed: :pokey:

Og hvorfor lige så gustne kedelige ram til de ellers ret sexede dele? Er da lidt synd.. :)

Og så lov mig at du smider en hdd mere i.. Raptor er ikke beregnet til at partionere..

Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    En bekendt siger mine ram ikke er de rigtigt, han siger gå efter "pc6400 cl5" Hvad siger i?
    Jeg har ikke så meget forstand på "raid" kan jeg med fordel tage en 76gb raptor og noget 500gb og kører noget "raid" halløj? :D Forklar. :D

Din bekendte har da skæv diller ;)

PC6400 ville jeg personligt også mindst gå efter, men CL5? CL4 er mindst lige så billigere, og svarer en smule hurtigere..

Og du kan IKKE køre Raid på den måde ;)

Du skal have minimum 2 identiske harddiske for at køre Raid :)

Hold dig til din 150Gb og så en 250Gb eller større som lager..

Del ikke din Raptor op i partitioner :)

• Fordi ved t partionere en Raptor op mister du det fede ved 10k Rpm ;)

Og ja, det kan du godt, men Raid kræver STADIG minimum 2 af den samme harddisk! Brug google ;)

Og anbefale ram.. Well, bare noget PC6400 CL4 hvis du ikke skal OC..

• Tjaa altså med nogle hvilken som helst PC2-6400 ram vil han jo kunne overclocke en del på den Q6600.. Den har jo Multiply = 8.. Så hvis vi siger 400*8 = 3,2 GHz.... Og der vil han så få rimelig store problemer med varme alligevel... Såå Hulefanden hvis jeg var dig ville jeg faktisk bare finde de billigste PC2-6400 CL4 ram... Eller CL5 for den sagsskyld... Tror næppe du bemærker forskellen...

EDIT: Fandt lige nogle lidt hurtigt her!
    Corsair PC2-6400 CL5 - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393166
    Kingston HyperX PC2-6400 CL4 - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=373740

Så kan du gøre op med dig selv om du vil give det ekstra.. ;) Personligt ville jeg ikke gøre det, men kan godt være Bonghat er af anden mening :D

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Rettet en gang, sidst af xdream ().

• Hvis man ikke skal OC kan det sq være ligemeget om man tager Value eller Pro..

Men som mine egne ram fx - De er beregnet til OC...

Der er meget forskel :)

Yderligere er der mange ram der ikke kan OC mere end få Mhz, så han vil nok ikke kunne OC alle med hele vejen med op til de 3.2 Ghz på en Q6600.. Men der kan han jo så bare unlinke :)

• Og hvad så.... Det har jeg da osse........

:offtopic:

• I princippet jo... Med ALLE PC2-6400 ram skulle han sagtens kunne nå 3,2 GHz, da PC2-6400 ram "normalt" ville køre ved 400 MHz... Da Q6600 er en 1066 MHz FSB processor betyder det at bundkortet kun vil køre ved 266 MHZ FSB.. P35 bundkortet er bygget til 1333MHz FSB processorer er bundkortets "normale" FSB 333MHz... + P35 chipsettet er kendt for sit rimelig gode overclock potentialle er det ikke unormalt at nå 400 MHz FSB på dette bundkort... Og her vil rammene først komme op på sin "normale" hastighed...

Tog forresten også fejl med multiply den er normalt 9, men kan ændres til 8.... Og det ville jeg nok gøre, da man vil få seriøse varme problemer ved 400 * 9 = 3,6 GHz....

Håber du forstår hvad jeg mener ;)

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Rettet en gang, sidst af xdream ().

• I forvirre mig med de ram, jeg skal ikke overclocke! (Tror jeg ikke - hvert fald ikke derfor jeg køber det)

Hvilke er så bedst?

Jeg regner med kun at købe en 74 eller 150gb raptor. Jeg har en fyldt 250gb, og en helt tom WD My book stående. (500gb)

Nogen der ved følgende:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=270144
    Lyser det kun i forbindelse med UV, eller også lilla?

• Som jeg skrev længere oppe så ville jeg tage de billigste PC2-6400 ram, og da du gerne vil ha' 2x2GB så er disse de billigste: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393166

Det med de forskellige hastigheder kan også godt virke en smule forvirende når man ikke helt forstår hvordan de forskellige ting hænger sammen... I princippet ville PC2-4300 ram være nok når du ikke skal overclocke, men da disse ram er på vej ud af markedet så er der ingen idé i at købe dem, da de samtidig med også er dyrere end de andre ram... Derfor vil jeg anbefale at du køber PC2-6400 ram da der er mere fremtid i disse :D

Håber det hjalp ?

iPhone 5, iPad 4.

• Jeg forstår skam, og kan også se logikken i det :)

Men - Virkelighedens verden er desværre bare ikke helt således, For for at nå 400*8 @ 3.2Ghz så vil du også få overclocket dine ram såfremt at de er sat til 1:1 Ratio..

En hurtig lille hovederegning siger mig omkring de 835-840Mhz hvilket er et ok overclock, men billige value ram kan nok bare ikke så "meget" :)

Oprindeligt indlæg af Bonghat
    Jeg forstår skam, og kan også se logikken i det :)

Men - Virkelighedens verden er desværre bare ikke helt således, For for at nå 400*8 @ 3.2Ghz så vil du også få overclocket dine ram såfremt at de er sat til 1:1 Ratio..

En hurtig lille hovederegning siger mig omkring de 835-840Mhz hvilket er et ok overclock, men billige value ram kan nok bare ikke så "meget" :)

Hehe hvordan det?? Hvis FSB er 400 MHz må DDR2 rammene jo køre ved 800 MHz som er den hastighed PC2-6400 ram normalt køre ved.. Og derved er rammene faktisk ikke overclocket.. De køre std. speed... ;) Hvor får du de 835-840 MHz fra..?! 2 * 400 er da 800?!

iPhone 5, iPad 4.

• Jeg kan ikke finde nogle fine PC2-6400 hos SHG. Kan du hjælpe? :)

Oprindeligt indlæg af HuleFanden

Jeg kan ikke finde nogle fine PC2-6400 hos SHG. Kan du hjælpe? :)

op

Jeg kan ikke finde nogle 2x2gb pc6400 hos SHG.

JEG SKAL IKKE OC - og de skal passe ind i linket til mit system! Hvilke er bedst?! Jeg er total lost.