hvad gør man hvis man er blevet røvrendt af sælger?
røvrendt af sælger
- tartra
- Lukket
-
-
Den her slags hører til i Off Topic
Men ja, man kunne jo kontakte personen?
-
Melder ham til politiet.
Jeg har flyttet din tråd til Off Topic.
-
kom med langt mere info, hvad er blevet solgt og hvordan er det hele forløbet?
-
Så tager man hen på hans adresse og beder om pengene.
-
Oprindeligt indlæg af RAC
Så tager man hen på hans adresse og beder om pengene.Og derefter nikker man ham en skalle og siger " La' vær' "
-
ok tak for det...
jeg har prøvet at kontakte ham mange gange... han gider selvfølgelig ikke lade høre fra sig. Jeg er særlig skuffet fordi han er tweaker. -
Giv os et navn så andre ikke laver samme fejl, og meld ham derefter til politiet.
-
Jeg ville gerne købe hans kabinet... et antec nsk 1300. Jeg var ude at tjekke det og kom et pardage efter med pengene og fik kabinettet, samt nogle kasser. Havde et godt indtryk af sælger (dzeroe - hans tweaker navn), så jeg regner med at det hele er der... der mangler blot fronten der skal klappe ned når dvd drevet åbner. Det kan man sige er en lille ting - men for mig er det alt afgørende, da jeg skal have en lille lækker htpc. dzeroe siger at har smidt den ud da han fik kabinettet, da han ikke havde noget at bruge den til...? Det stiller jeg mig stærkt tvivlende overfor.
Jeg ringer til ham efter jeg er kommet hjem - efter han fortæller mig ovenstående, aftaler vi at han leder rigtig godt efter fronten. Han vil ikke lade salget gå tilbage... hvilket jeg ser som en hurtig og let løsning på problemet. Har prøvet at kontakte ham mange gange i løbet af weekenden, men svarer ikke... - selvfølgelig.
'
Man kan sige jeg har været naiv - eller blot tillidsfuld. Jeg selv ville aldrig have opført mig sådan - så ville jeg ikke kunne se mig selv i spejlet om morgenen.
frustrerede hilsner
søren -
Altså det eneste jeg kan sige er at han er en klovn, og ifølge loven har du din fulde ret til at få dine penge tilbage.
Årøv læs lidt her: http://www.forbrug.dk/klage/
Har ikke prøvet den slags før, men læs lidt om det.
edit: muligvis den her topic: HER
-
Nu var du selv ude og kigge på den, så kunne du vel have tjekket at det hele var der? Klappen er vel en ret åbenlys ting.
I princippet har du jo nok købt den som beset.Men jeg er da helt enig, klappen burde være med. Men et eller andet sted er du også selv ude om det. Det svarer vel til at man tager ud og prøvekører en bil uden bilradio, køber bilen og efterfølgende vender tilbage til sælger for at brokke sig over at radioen mangler.
At sige at Dzeroe har røvrendt dig er nok lige groft nok. Derimod har du nok nærmere røvrendt dig selv.
-
Hvis du var ude at tjekke det før du købte det, lod du så ikke mærke til at der manglede en front til cd/dvd bay? For sådan som jeg ser det, så kan jeg da godt forstå at sælger ikke vil give dig pengene tilbage. Han har jo ikke kunne vide at du absolut skulle bruge den front. Det skulle du jo have spurgt efter, da du så på kabinettet.
De fronte som jeg har taget af mit kabinet, har jeg da også smidt ud, da jeg ikke gider at have dem liggende.
EDIT: så var Carlsen lige først
-
Undskyld.... Du var ude og se kabinettet og kom igen med pengene senere?! i givet fald har du købt som beset og du skulle selv have set bedre efter (går ud fra af delen også manglede da du var ude og se på kabinettet)?!
Nogle ville måske sige ok og tage det tilbage, men ingen er forpligtiget til det - det er dig der ikke er set dig for, og det er i og for sig ikke sælgers problem.
/ask
EDIT: Det er hvad der sker når man åbner en tribe tråde og lige skal hente en kop kaffe - man kommer for sent...
-
da jeg var ude at se den.... så den altså ud til at være der.
obs: det er ikke bare de normale fronte. det er en front med et dæksel der lukker ned når dvd drevet åbner.
jeg troede den lå i en af de kasser han gav mig med!
Det kan godt være jeg har røvrendt mig selv - jeg synes bare ikke sælger har spillet med åbne kort. Hvad hvis han solgte en bilradio uden front - du troede den lå i kassen han gav dig med? -
Oprindeligt indlæg af tartra
Hvad hvis han solgte en bilradio uden front - du troede den lå i kassen han gav dig med?Jamen det er jo det samme! Jeg ville da checke at fronten var der (for ikke mindst at se om radioen virkede). "Jeg troede" er desværre ikke nok.
Man checker da sådan nogle ting inden man køber noget.
-
du har ret... det burde jeg have gjort - man skal ikke stole på nogen eller noget
-
Btaboy, der er forskel på privat køb og alm. forbrugerkøb.. varen er købt som beset, og han er derfor i sin ret til ikke at ville lade købet gå tilbage.. Og er da trist du har haft en dårlig oplevelse med ham, men røvrendt vil jeg nu ikke kalde det..
Og med en bilradio ville man ikke kunne bruge radioen uden fronten, så det er en anden sag, men var det æsken til fronten der manglede, så er det sådan set samme sag..
-
Oprindeligt indlæg af tartra
du har ret... det burde jeg have gjort - man skal ikke stole på nogen eller nogetDet kan man da, men at stole blindt på fremmede er også en -anelse- naivt.
-
sælger har ikke taget røven på dig det har du selv.
Næstegang kan du så lære at se ordntlig på en vare du selv henter.Var den sendt med posten var sagen en helt anden hvis sælger ikke har nævnt det
inden handler var sluttet.Trod dog jeg ville have ladt handlen gå tilbage eller givet noget rabat bare for at få fred
-
Ja den må du selv tage på din kappe, nedtur? ja
Drezoe er meget uærlig sælger.
Jeg købte mit grafik af ham, og han forsikrede at ALT fulgte med, drivere manualer + div.Da jeg modtog kortet, var der kortet og en converter, det var alt, ingen drivere eller manualer og kvitt har han åbenbart smidt ud.
Jeg handler ALDRIG med ham igen, og vil opfordre at andre heller ikke gør.