Ny computer (2 problemer!)

  • Okay, jeg skal til at have ny computer, eller i hvert fald delvist, da jeg kan mærke at min nuværende ikke rigtigt kan følge med mere.
    Det er en almost pure gamer PC men da jeg faktisk ikke rigtigt spiller ret meget andet end MMO's er det ikke det HELT vilde jeg skal til at have.


    Jeg har lavet en liste over hvad jeg har tænkt at købe, men har nogle spørgsmål, da jeg ikke ligefrem er ekspert!


    Okay, starter med en:
    CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz, valgte den over en Core 2 Quad 2.4GHz da de spil jeg regner med at skulle spille de næste par år, ikke får ret meget ud af en Quad.
    RAM:2x1GB SAMSUNG DDR2 800MHZ
    Grafikkort: Okay, her kommer så mit første problem..
    Jeg havde i starten tænkt mig at købe et MSI NVIDIA GeForce 7900 GS 512MB PCI-E x16 (879kr), men jeg kiggede lidt mere på det og så at det kun understøtter DX9, så derfor kiggede jeg i stedet på XFX GeForce 8600 GT Fatal1ty 256MB DDR3 PCI-E x16 (1128kr) men er dog stadig i tvivl, hvad skal jeg vælge?
    Bundkort: Så kommer vi til andet problem..
    Valget står sådan set mellem to motherboards, ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI og ASUS P5N-E SLI


    Resten har jeg allerede, eller venter jeg med at købe til senere.
    Så hvad vil jeg få mest ud af at vælge af de to grafikkort og bundkort? Tænker muligvis længere henne at købe et ekstra grafikkort for at udnytte SLI teknologien, så det spiller også en rolle, men det er selvfølgelig ikke sikkert det sker.
    På forhånd tak for hjælpen! :)

  • vis du skal bruge din pc til gaming var det nok en ide at kigge på et andet gfx.
    da et 8600 serie gfx ikk er det store gamer kort.


    har selv et 7900 gs gfx og har ikk fortrudt at jeg købte det.


    men du skal nok kigge efter et 8800 gts gfx med enten 320 eller 640 mb alt efter hvor mange penge du har.

  • Hmm, men nu er det jo ikke fordi jeg skal bruge det til de mest hardcore FPS spil der kræver et helvedes grafikkort, men mere MMO's som nok har lidt lavere krav til computerne end de nye next gen FPS..

  • ok men så skal du nok kigge efter et godt 8600 serie gfx.


    men kan godt anbefale mit gfx. synes selv det er godt. det er bare en skam det ikk er et dx 10 kort.


    men vil du køre med sli?


    og forresten velkommen til twek

  • Altså jeg regner ikke med at køre sli lige fra starten, da det jo selvfølgelig er lidt dyrt at skulle anskaffe 2 grafikkort, så jeg går nok efter at køre uden sli i et godt stykke tid...
    Og tak :p

  • Velkommen til tweak og tillykke med den lille nye ;)


    Hvis du kan leve med at spille uden alt øjeguf slået til er 8600 fint til wow, og i en lav opløsning også til LOTR/guildwars/EQ2.
    Jeg mener ikke at Asus Bundkortet understøtter SLI, men crossfire, men har ikke chekket det efter, men hvis jeg skulle ud og købe bundkort idag ville jeg helt klart vælge et med P35 chipsæt, men jeg kan jo heller ikke lade være med at clocke.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • Glem alt om WoW, EQ2 og Guild Wars...
    Well, mit mål ligger vel mest på Warhammer: Age of Reckoning i FULL details, den skal simpelthen kunne æde spillet råt, men da ingen ved hvad specs bliver tror jeg at jeg vil sigte efter at kunne køre Age of Conan, som også kræver en del...


    EDIT:
    Well, hvis jeg endelig skal så højt op for at få et grafikkort, så vil jeg overveje disse to:
    MSI NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB GDDR3 - kr 1.999,00
    Eller
    MSI ATI Radeon X1950 XTX 512 MB GDDR4 - kr 2.299,00
    Eller muligvis
    MSI ATI Radeon HD 2900XT 512 MB GDDR3 - kr 2.599,00


    Jeg skal til at begynde at arbejde, da jeg ingenting laver atm, og det eneste jeg sådan set skal bruge penge på, er denne computer, da jeg bor ved mine forældre inden jeg skal begynde på Universitetet i Aalborg næste år.

  • SLI og cross fire er noget pjat, kun til penge med for mange penge....
    det kan være ligemeget med at et 8600 understøtter DX10 for når det er mainstream er dit 8600 alt for dårligt allige vel, derfor vil jeg sige at du skulle ha et 8800GTS 320mb, et 1950xtx er spild af penge for et 8800GTS giver det tæsk og koster mindre.
    Et x2900xt er oss en mulighed hvis du godt kan klare lidt larm fra det..
    hvorfor er det kun de 2 bundkort du kigger på?

  • penge med for mange penge, ja hvis pengene har penge så er det slemt. :D hehe


    Radeon X1950Pro er nok det kort du kigger efter, det er hurtigere end 8600GT og GTS og koster 400 kr. mindre. dvs. 1000-1100 kr. 8600 GTS koster 1400-1500.
    Dog er DirectX10 ikke understøtter hvilket betyder SM 4.0 ikke er understøttet osv men kortet performer bedre.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    penge med for mange penge, ja hvis pengene har penge så er det slemt. :D hehe


    Radeon X1950Pro er nok det kort du kigger efter, det er hurtigere end 8600GT og GTS og koster 400 kr. mindre. dvs. 1000-1100 kr. 8600 GTS koster 1400-1500.
    Dog er DirectX10 ikke understøtter hvilket betyder SM 4.0 ikke er understøttet osv men kortet performer bedre.


    vil så påstå at det er værd at smide pengene efter et 8800gts 320 som minimum. age of conan har allerede ihvertfald hvad jeg har set sagt at det vil komme til dx10. vil regne med at warhammer også hurtigt kommer til at kunne benytte sig af det.


    samt 80 seriens sturktur til arbejde af specielt landskaber hvilket må siges at være en main faktor i mange mmorpg's.

  • stadig er dx10 ikke noget man skal bekymre sig om og et x1950pro er et helv... godt kort til prisen....og har ydelsen til at være med helt deroppe hvor selve gfx betyder noget i 99% af tilfældene.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Okay, jeg har været væk i en uges til hvor jeg har været til Games Convention i Leipzig så har ikke kunnet svare eller se hvad der er blevet svaret..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af krondyrhvorfor er det kun de 2 bundkort du kigger på?


    Jeg har, som sagt, overhovedet ikke forstand på bundkort, så det er de eneste to jeg har fået at vide ville være gode, derfor spørger jeg også herinde, vil gerne have nogle flere meninger omkring det, og hvis de to ikke er ret gode, vil jeg da gerne anbefales et andet :)


    Men altså, hvis jeg så skulle vælge mellem
    MSI NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB GDDR3 - kr 1.999,00
    Eller
    MSI ATI Radeon X1950 XTX 512 MB GDDR4 - kr 2.299,00


    Hvad ville så bedst betale sig? (Det er de priser jeg får dem til)


  • i så fald er det 8800gts du skal vælge..men som sagt er et x1950 pro rigeligt til dit forbrug vil jeg gætte på, og så sparer du næsten 1000 kr...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.