Indlæg af Infrantic

    Har geninstalleret mine lyddrivere.


    Musikken hakker stadig, sammen med min mus lige pludselig.


    Jeg har performance monitor på mit keybord, og jeg kan se at min cpu engang imellem hopper op på en 20-30% ja, nogle gange endda på 100% og efter måske 0.5-1sek ned på de 0-2% igen, og det er der lyden og musen hakker.. Det kan vare længere end de ~1sek selvfølgelig, men det er da stadig irriterende at man ikke kan høre musik ordentligt?


    Jeg plejer at kunne høre musik mens jeg spiller spil, men det kan jeg slet ikke mere.

    Det virkede at opdatere min BIOS, mange tak for hjælpen allesammen!


    Nu har jeg så bare et nyt problem..


    Min lyd hakker tit, det er når jeg hører musik, eller er inde i et hvilket som helst spil..


    Det virker som om det er når CPU'en loader, selvom den kun loader 30% samlet.


    Jeg har installeret de lyddrivere som jeg kunne finde til bundkortet(kører ondoard lydkort btw :p)


    Nogle der kan hjælpe med det? :p

    Tak for alle svarene.. :)


    Jeg kører ikke vista så det er nok ikke det, og jeg er den eneste bruger på min computer..


    Jeg har fjernet alt hvad der skulle hedde virus og spyware med 3 forskellige programmer.


    Prøver at opdatere min BIOS og se om det hjælper :)

    Det har jeg gjort og der er ikke nogle programmer der tager nogen ydelse udover det sædvanlige..
    Jeg har en idé om at jeg måske er kommet til at ryste Harddisken efter den lige har været tændt, men jeg skal alligevel have ny på mandag :)

    Hej!


    Jeg har så lige anskaffet mig en masse nye dele til min computer, det består af;


    Core2Duo E6850 3.0GHz
    2x ASUS ATI Radeon HD3870 512MB
    2x1GB Corsair Twin2x
    Asus P5K Premium Bundkort.


    Nu har jeg så installeret diverse drivere og alt hvad der hører med..
    Men uden at der kører nogle programmer kører min CPU på omkring 50% ydelse, og selv min mus lagger på skærmen!
    Det er pisse irriterende da jeg ikke kan finde nogle programmer der skulle kunne mindske ydelsen.


    Det er ikke hele tiden den gør det, nogle gange kommer den godt nok ned på 2-3% men for det meste hopper den på til de 45-50% igen :s


    Nogen der kan hjælpe mig? :(

    Tak for svarene allesammen! :)


    Jeg tror jeg er kommet til den konklusion, at jeg køber et enkelt HD 3870 kort, da min skærm er en ret gammel 17" CRT (Er det ikke det de hedder? :p), så jeg vil ikke kunne komme op i de store opløsninger..


    Dog regner jeg emd at få ny skærm inden længe (ingen sikkerhed omkring jul, eh?), men så kan jeg jo købe det ekstra grafikkort til den tid! :)


    Mange tak for inputs allesammen! :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    i dit tilfælde ville jeg så nok vælge 1 enkelt rimeligt højt ydende..8800 GT fx....


    Hmm.. Nogen begrundelse? :)


    Hælder godt nok lidt selv til 2 grafikkort, men kan ikke rigtigt se hvad der skulle være bedre ved et enkelt for mig, så hvis du ville forklare ville jeg blive glad! :p

    Tak for inputs :)


    Pengene er slet slet intet problem, tværtimod ;)


    Ej, men spørgsmålet er hvad der er bedst :p


    Og.. Ja selvf. lever resten af computeren op til det, det bliver:


    Asus P5K3 Deluxe
    Intel C2D 3,0GHz
    Corsair Twin2X 2x1GB RAM
    Og så enten et enkelt af de to grafikkort.. Eller 2 :)

    Hey!


    Jeg skal have nyt grafikkort, og jeg overvejer muligvis at købe 2x XFX 8800 GT Extreme 512MB eller 2x Sapphire ATI Radeon HD 3870 512MB og køre hhv. CrossFire eller SLI med dem..


    Men kan det overhovedet betale sig at købe 2 kort nu og køre dem sammen? Eller skal man nøjes med ét og vente til næste år eller hvad nu der sker?

    Hmm, okay, ved stadig ikke hvordan man gør, men tror der sidder en blæser i mit kabinet lige over hvor RAM'ene kommer til at sidde.. Men det bliver Corsair så :)

    Okay, men som sagt så aner jeg ikke hvordan man OC'er eller hvor risikabelt det er med det lidt køling jeg har nu..


    Har godt nok et par RAM kølere på min nuværende fra Thermaltake, men de er vidst nok limet fast, så er ikke sikker på jeg kan få dem af..

    Hehe, ja det er selvfølgelig en typo :p


    Altså jeg har aldrig OC'ed før og har ikke tænkt mig det, da jeg ingen erfaring har + jeg ikke aner om jeg har køling nok til det :)


    Øhm hvad angår penge, så ved jeg ikke hvad jeg regner med, men er prisen meget bedre i forhold til ydelsen ved f.eks Kingston HyperX 2GB 900MHz til 858kr og Corsair XMS2 Xtreme 2GB 800MHz til 596kr. ?


    EDIT: Kan da lige linke til begge;
    Corsair: http://www.getmore.dk/template…d=TWIN2X2048%2D6400&Test=


    Kingston: http://www.getmore.dk/template…d=4020&SelectedGroup=4020

    Nu vil jeg lige, i stedet for at oprette endnu en tråd her på forummet, lige spørge om en ekstra ting hér så :p


    Corsair XMS2 2x1GB 800MHz DDR3 RAM eller Kingston HyperX 2x1GB 900MHz DDR2 RAM? :)

    Nå, det vidste jeg sku ikke.. Så må jeg hellere starte med de 2GB og så vente til jeg skal opgradere til Vista med at få mere RAM og en større CPU :)


    Tak for hjælpen! :)

    Heya!


    Hvis nu man køber sådan et par XMS2 Twin RAM fra Corsair og man senere bestemmer sig for at købe et sæt mere, er det så muligt at sætte dem i de sidste 2 RAM slots og få en ordentlig ydelse ud af det?


    Tænker på et Asus P5K Deluxe bundkort..


    Jeg gør ikke det her normalt, men.. QFT! :9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ghe2
    Hvad mener du med fikset lortet ?? Vista kører da fint 8) og hvis du vil køre DX10 spil kommer du ikke udenom.


    Jeg har ikke problemer med Vista, men kører så heller ikke med nogle programmer som er lavet i 1995...


    Jeg ville vælge en Q6600 istedet for E6850 og clocke den op til de 3GHz som E6850 kører....dette gøres snildt med mindre gode ram, da du kun skal op på fsb333.


    Nopes, jeg køber ikke quad før det kan betale sig, og det er imo først når de får lavet 45nm quads..


    Og glem Vista.. Ja, hvis jeg vil køre DX10 MED DX10 effekterne, skal jeg have Vista, men hvis jeg så til gengæld vil køre nogle som helst andre spil der IKKE er DX10 så kan jeg jo ikke have Vista, for uuhhh det er så nyt og godt, at det kun kører spil der er lavet specielt til det :p
    Nej tak :D

    Okay..
    Skal gerne kunne køre nogenlunde max, eller det der er godt deroppe ad..
    Opløsning kører jeg nok 1152x864, da min skærm er lidt sucky :p
    Og jeg nægter at køre Vista før de har fikset lortet, så det bliver XP..


    Det besvarer vel det meste? :)