Ja som sagt.. Understøtter XP Quad Cpu ?
Understøtter XP Quad cpu ?
-
-
jepper
-
Originally posted by Fmp
jepperKan ikke siges mere præcist.
-
jeg sidder og leget lidt med winrar 3.70 da den skulle udnytte alle 4 kerner, er der et sted i selve winrar man skal activere dette ?
-
Originally posted by Fredsgaard
jeg sidder og leget lidt med winrar 3.70 da den skulle udnytte alle 4 kerner, er der et sted i selve winrar man skal activere dette ?
Options -> Settings -> General -> afkryds i Multithreading -
Flyttet til Software
-
XP kan snuppe alle 4 kerner, men udnytter kun 1 skulle jeg mene
-
Originally posted by Foxx
XP kan snuppe alle 4 kerner, men udnytter kun 1 skulle jeg meneDet kommer an på programmet, om det er skrevet til at køre i flere tråde. XP er ikke nogen begrænsning for hverken dual eller quad core.
-
Kommer jo lidt an på hvad du mener. Mit svar vil være klart nej gør det ikke.
Du kan godt bruge en Quad-core i en maskine med xp det er ikke noget problem med xp understøtter den ikke og bruger derfor ikke alle fire kerner. Gør Vista heller ikke skulle jeg mene.
-
Originally posted by _WHAT_
Kommer jo lidt an på hvad du mener. Mit svar vil være klart nej gør det ikke.Du kan godt bruge en Quad-core i en maskine med xp det er ikke noget problem med xp understøtter den ikke og bruger derfor ikke alle fire kerner. Gør Vista heller ikke skulle jeg mene.
Så lidt som et OS laver, behøver den slet ikke initialisere alle kernerne i en CPU.. Så jeg tror at han mener, om der er programmer til XP der kan bruge 4 kerner.. Bare et gæt.
-
Kommer jo lidt an på hvad du mener. Mit svar vil være klart nej gør det ikke.Du kan godt bruge en Quad-core i en maskine med xp det er ikke noget problem med xp understøtter den ikke og bruger derfor ikke alle fire kerner. Gør Vista heller ikke skulle jeg mene.
XP Pro understøtter op til og med 2 fysiske CPU'er, hver med X antal cores.
XP Home understøtter kun 1 fysisk CPU, med x antal cores.http://www.microsoft.com/licensing/highlights/multicore.mspx
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_xp -
WHAT ?
xp home understøtter da både dual og quadro (x antal core)
men kun en cpudu kan jo prøve winrar med en quadro core, så skal du se løjer
-
Originally posted by DonRon
WHAT ?
xp home understøtter da både dual og quadro (x antal core)
men kun en cpudu kan jo prøve winrar med en quadro core, så skal du se løjer
Tror han mente at xp ikke "udnytter" alle fire.
-
check winrar (i xp) med 4core så skal du se løjer
man skal også slå multi-threading til -
hvad mener du lige ?
mener du selve styre systemet ikke kan udnytter 4 cors.
eller mener du at intel software der køres på en win xp maskine kan bruge alle 4 cors ?
for så vil jeg da lige sige at du er helt for kert på den.
-
Eneste jeg mener er at selve XP ikke understøtter de fire kerner at den ikke selv bruger dem. Dermed ikke sagt du ikke kan afvikle software under det som udnytter dem.
PT har jeg det lidt sådan et jeg syntes quad er lidt overkill og lidt en smutvej for producenterne uden om at grænsen for den almindelige cpu er ved at være nået.
Der findes ikke ret meget software som kan udnytte to eller flere kerner hvilket er en skam. Men så længe der ikke findes meget software der bruger det hvor meget kan vi så egentlig bruge det til?
Jeg kan se fordel i to kerner nogen steder da man bedre kan have noget kørende i baggrunden mens man spiller eller i den stil, men vi skal jo også passe på vi ikke bare ser os blinde i det nyeste nye man bare MÅ have.