Nyt LCD TV, er dette godt nok??

  • Hej alle,
    Jeg er ved at skal købe nyt LCD TV, og vil jo gerne - så vidt det er muligt - være så meget på forkant med fremtiden som muligt, så derfor har jeg fundet denne lækre sag frem på hifipriser:
    Samsung LE40M87BD (Sort)
    httphttp://hifipriser.dk/Products/listprices.asp?ID=380554


    Hvad syntes i om det TV?
    Er det godt nok?
    Er der andre alternativer jeg bør kigge på?


    /Lunde

  • Jeg ville checke det ud i den lokale hifiklub og så købe det som du har tænkt dig via. hifi priser
    i min lokale er der 10-12 FULL-HD samsung skærme udstillet


    de er sprøde nok men de har en mangel -
    muligheden for at indsætte sit selector kort direkte i den indbygged digitale tuner
    ellers kræver det jo at man køber en Selector-HD til 2500.- (og har den til at fylde)
    men der desvære kun 3-4 kanaler der sender i HD 720p bla. Discovery HD og Canal+ HD


    men HDDVD eller BLURAY film i 1080p H264 encoded
    så rykker det, men du skal nok højest side 3m fra skærmen med en 40"


  • Så længe billede kvaliteten er god nok kan det næsten ikke blive for stort...


    Derudover så siger specefikationerne absoulut ingen ting, du kan ikke bruge dem til noget som helst, det énste det er sådan noget som 1080p eller ligende, men det giver dig ikke noget billede der nødvendigvis er bedre end 720p fx...


    Glem specsne. og efter min mening også design, og ud og kig hvilket fjernsyn du bedst kan lide, dog skal du være klar på at de fjernsyn i butikkerne højst sandsynligt ikke er kalibreret...

  • Det er rigtigt at specs'ene ikke betyder så meget, men direkte at glemme dem skal man nu ikke. Man skal bare være meget kritisk overfor dem.


    Men ellers plejer Samsung og Sony at være gode mærker.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna
    Det er rigtigt at specs'ene ikke betyder så meget, men direkte at glemme dem skal man nu ikke. Man skal bare være meget kritisk overfor dem.


    Men ellers plejer Samsung og Sony at være gode mærker.


    - Anders


    Der er storset ingen af specsne man kan bruge til noget så glemme dem kan man nu godt, man kan diskutere om 1080/24 og hvilke andre teknologier eller andet der er i men ting som kontrastforhold og ms etc. kan man smide langt væk, fjernsynet skal ses i virkligheden og helst ISF kalibreret...

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    Jeg ville checke det ud i den lokale hifiklub og så købe det som du har tænkt dig via. hifi priser.


    Så det jeg hører dig sige, er at man skal gå ned i den lokale Hi-Fi Klubben.
    Få al information fra deres sælgere, kigge på deres udstillede varer og sådan bare generelt spilde deres tid, for derefter at købe det på nettet....?

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    Jeg ville checke det ud i den lokale hifiklub og så købe det som du har tænkt dig via. hifi priser.


    D'oh, DonRon.. Der fik du vidst tråt Boris over tæerne! :))

  • Noget andet er det der med 3 meter.. Det holder langt fra altid.


    Smut ned i din lokale HiFi Klubben, spørg efter dén model eller en tilsvarende og om du kan se den i live.


    En tommelfinger-regel er, at man skal kunne holde sin arm udstrakt og dække TV'et med sin flade hånd (hvis du forstår). Det kræver selvføgellig at du skal stå i den cirka afstand du får til din siddeplads og TV'et i din stue/værelse. Dækker hånden ikke TV'et, er det for stort og så vil du ikke få noget som helst ud af det.


    Efter min mening, er alt over 32" spild af penge, da der ikke er andre end betalingskanalerne (over parabol altså) der sender i HD herhjemme. DR1, TV2, TV3 osv sender måske digital.. So the f**k what? Det får man ikke bemærkelsesværdigt bedre billede af. Du får i hvert fald ikke end bedre opløsning!


    Jeg kan i hvert fald hurtigt se en forskel, på TV fra DR1/TV2 og så når jeg skifter over til HD på min PS3. 720p ligner noget fra en drøm, sammenlignet med digitalt modtaget TV.

  • Glem reglen om at knytte hånden foran tv'et etc. det er fra før jesus blev født den regel blev lavet...


    Derudover så er 32" slet ikke stort nok til mange mennesker og fjernsynet kan næsten ikke bliver stort nok...

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Glem reglen om at knytte hånden foran tv'et etc. det er fra før jesus blev født den regel blev lavet...


    Derudover så er 32" slet ikke stort nok til mange mennesker og fjernsynet kan næsten ikke bliver stort nok...


    Hvem snakker om at knytte hånden?


    Desuden er det en rigtig god regel at følge. Ellers kan man sgu lige så godt købe en projektor og et lærred.


    Jeg skrev følgende:


    Quote

    Originally posted by Spyro
    ...og dække TV'et med sin flade hånd (hvis du forstår).


    Det er lidt noget andet.


    Hvis man gerne vil se hvad der sker på billedet, bliver skærmen hurtig for stor.


    Hvis man ikke er kræsen, så kan det godt være rigtigt at skærmen ikke kan blive stor nok. Men så er man ikke kræsen NOK. TV2 ligner lort for at sige det lige ud, bare på et 37" som min far har.. Jeg får hovedpine af at se på det i længere tid, fordi at jeg spænder for meget i øjnene, da jeg simpelthen ikke kan se hvad der foregår.. Og min læge siger at jeg har perfekt syn. :roller:


    Kald mig bare kræsen.


  • Ja jeg foretrækker også projektor og fladskærms fjernsyn, og ja den med hånden læste jeg forkert...


    Jeg har pt et 32" til daglig fjernsyns kigning ellers bliver der brugt projektor, jeg ved ikke hvorfor du får ondt i øjnene, ja det er rigtigt at det godt kan bliver for stort og man faktisk sidder og kører rundt med øjnene hele tiden, men det går jeg ikke selvom jeg sidder 3M fra en projektor på 100"

  • Quote

    Originally posted by Boris


    Så det jeg hører dig sige, er at man skal gå ned i den lokale Hi-Fi Klubben.
    Få al information fra deres sælgere, kigge på deres udstillede varer og sådan bare generelt spilde deres tid, for derefter at købe det på nettet....?


    Ikke for at træde dig yderligere over tæerne, men er der nu mange der gør. Ikke kun i HiFi-klubben, men også i alverdens andre butikker..
    Jeg gik da i byen og så på skærme, inden jeg besluttede mig for at købe det 5.000 billigere på nettet.
    Hvis jeg finder en ting i en butik, som prismæssigt er det samme som den på nettet, så køber jeg det naturligvis i butikken. Stræber også efter at købe det hele i en butik, men vil ikke give over 10% mere for en ting.


    Kunne godt finde på at købe en flimmer til f.eks 11.000 i HiFi-klubben, i stedet for at købe den til 9.999 på nettet.. Men der går grænsen også. Det er trods alt mange penge det handler om. Må du da give en ret i.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    Ikke for at træde dig yderligere over tæerne, men er der nu mange der gør. Ikke kun i HiFi-klubben, men også i alverdens andre butikker..
    Jeg gik da i byen og så på skærme, inden jeg besluttede mig for at købe det 5.000 billigere på nettet.
    Hvis jeg finder en ting i en butik, som prismæssigt er det samme som den på nettet, så køber jeg det naturligvis i butikken. Stræber også efter at købe det hele i en butik, men vil ikke give over 10% mere for en ting.


    Kunne godt finde på at købe en flimmer til f.eks 11.000 i HiFi-klubben, i stedet for at købe den til 9.999 på nettet.. Men der går grænsen også. Det er trods alt mange penge det handler om. Må du da give en ret i.


    Enig men nogen gange så bruger man altså meget af deres tid adskillige timer måske hvis du skal ha sat flere ting op og forkaret etc. også syntes jeg godt man kan give det ekstra...


    Selvføgelig kommer det anpå hvor meget vi snakker om, har da også selv været ude i diverse butikker og se på fjernsyn etc. og nogle gange har man da brugt noget af deres, tid også nogle gange er det en klaphat som ikke engang kan sætte en DVD i og sende et billede til TV'et eller de gider ikke gøre noget for en...


    Andre gange så prøver man så at fortælle dem at man kan gå 100 M ned i deres konkurrents butik og spare 4000 kr. fordi de har de på tilbud, men de vil stadig have 25.000 kr. fx...


    Spørgsmålet ligger lidt i hvor meget man bruger af deres tid og hvordan servicen er...

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Ja jeg foretrækker også projektor og fladskærms fjernsyn, og ja den med hånden læste jeg forkert...


    Jeg har pt et 32" til daglig fjernsyns kigning ellers bliver der brugt projektor, jeg ved ikke hvorfor du får ondt i øjnene, ja det er rigtigt at det godt kan bliver for stort og man faktisk sidder og kører rundt med øjnene hele tiden, men det går jeg ikke selvom jeg sidder 3M fra en projektor på 100"


    Til film og spil vil jeg også klart helst have en HD projekter og et højkvalitets lærred, men det koster desværre langt mere end et TV og kræver mere plads end jeg har.


    Jeg får ondt i øjnene som jeg sagde, fordi at jeg spænder mine øjne for meget i for lang tid, fordi at billedet på skærmen ikke tydeligt nok.

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Til film og spil vil jeg også klart helst have en HD projekter og et højkvalitets lærred, men det koster desværre langt mere end et TV og kræver mere plads end jeg har.


    Jeg får ondt i øjnene som jeg sagde, fordi at jeg spænder mine øjne for meget i for lang tid, fordi at billedet på skærmen ikke tydeligt nok.


    Ja, vi mennesker er jo ikke ens:D


    Dog behøves en projektor ikke være HD for at give et godt billede du kan godt nøjes med en Sim2 D35 den er ganske udemærket :D :D


    http://www.cso.dk

  • Quote

    Originally posted by Boris
    Så det jeg hører dig sige, er at man skal gå ned i den lokale Hi-Fi Klubben.
    Få al information fra deres sælgere, kigge på deres udstillede varer og sådan bare generelt spilde deres tid, for derefter at købe det på nettet....?


    spiller hvis tid ??


    de kan da holde deres dårlige råd, vejledning og salgs trick for sig selv
    jeg skal bare låne remoten

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Glem reglen om at knytte hånden foran tv'et etc. det er fra før jesus blev født den regel blev lavet...


    Derudover så er 32" slet ikke stort nok til mange mennesker og fjernsynet kan næsten ikke bliver stort nok...

    Helt enig!!
    mine forældre sidder ca 3m fra et 32" og det er fanme for småt.
    Vi får ca 2.5m og vi køber et 37"
    mht om man skal vælge et fuldt hd (1920x1080) eller bare et hd ready(1366x768) kommer an på hvad du skal bruge det til og det giver sig selv at jo større opløsning, jo tættere kan du sidde på uden at det bliver grynet.
    Ellers så kig her for yderligere info. http://www.flatpanels.dk

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Ja, vi mennesker er jo ikke ens:D


    Dog behøves en projektor ikke være HD for at give et godt billede du kan godt nøjes med en Sim2 D35 den er ganske udemærket :D :D


    http://www.cso.dk


    Nej bestemt ikke. :)


    Nej det gør den ikke, men jeg foretrækker et rent billede i højest mulige opløsning i stedet for en meget udstrukket 576i opløsning som AV kabler (dem i Gul, rød og hvid el. SCART) giver.


    Det ser altså ikke særlig kønt ud på et 90" lærred. ;)