Jeg står og ska ha mig et windows til min pc. Hvad er egentlig forskellen på OEM eller upgrade og så fuld version. Er det nok med en OEM version, den er jo langt billigere?

OEM eller fuld version
-
-
Hvilket windows.
Upgrade giver sig selv - det er en opdatering, så du skal have den version det er en opdatering fra.
OEM er en "limited" licens, som binder sig til dit hardware og ikke bare kan installeres frit så mange gange du har lyst til.
Retail er en fuld udgave som kan installeres så mange gange du har lyst og ikke begrænser sig til at måtte instaleres på kun én maskine./ask
-
Originally posted by jacobask
Hvilket windows.Upgrade giver sig selv - det er en opdatering, så du skal have den version det er en opdatering fra.
OEM er en "limited" licens, som binder sig til dit hardware og ikke bare kan installeres frit så mange gange du har lyst til.
Retail er en fuld udgave som kan installeres så mange gange du har lyst og ikke begrænser sig til at måtte instaleres på kun én maskine./ask
det siger de om OEM, men lad dig ikke nare af det, jeg har geninstalleret mindst 10 gange, og skiftet bundkort imens.
OEM er at fortrække hvis man ikke har mange penge
-
Originally posted by ^Genzo^
det siger de om OEM, men lad dig ikke nare af det, jeg har geninstalleret mindst 10 gange, og skiftet bundkort imens.OEM er at fortrække hvis man ikke har mange penge
Efter sigende vil microsoft stramme meget op på dette med Vista. Der er også flere der har oplevet ikke at kunne aktivere deres XP (SP2), og derfor er blevet nødsaget til at kontakte microsoft (som så for XP har hjulpet).
/ask
-
Min OEM virkede ikke efter 3 gang såh... Men har hørt man kan ringe til dem (MS) at få en eller anden kode så det kan virke igen.
-
Originally posted by KreaTive
Min OEM virkede ikke efter 3 gang såh... Men har hørt man kan ringe til dem (MS) at få en eller anden kode så det kan virke igen.du vælger bare at aktivere over telefonen
-
Originally posted by ^Genzo^
du vælger bare at aktivere over telefonenDet skal man så først gøre, når man har M$ i røret, så man kan give dem en kode, så de kan se at hans XP er Genuine. Derefter får han en kode som han så taster ind..
Kunne i hvert fald forestille mig at det er sådan det foregår.
-
Originally posted by Spyro
Det skal man så først gøre, når man har M$ i røret, så man kan give dem en kode, så de kan se at hans XP er Genuine. Derefter får han en kode som han så taster ind..
Kunne i hvert fald forestille mig at det er sådan det foregår.
Det er sådan det foregår, har jeg prøvet indtil flere gange
-
Tør man godt købe en Vista OEM ? Der har jo været så meget snak omkring det med at skifte hardware og en OEM version af Vista.
-
ms har noget strammere regler med vista end xp eller sagt på en anden måde de går mere efter reglerne med vista.
skifter man tit hardware vil jeg klart anbefale opgrade retail eller retail.
gider ikke høre på folks piv hyl det er så dyrt.
nej det er ikke folk giver gerne 3-4 k for et 3dkort der er forældet efter ½ år.
-
Originally posted by DKsDEVIL
ms har noget strammere regler med vista end xp eller sagt på en anden måde de går mere efter reglerne med vista.Ja MS har aldrig været forpligtet til at give mulighed for mange aktiveringer, og de skulle after sigene have stoppet denne praksis med Vista. Det vil med andre ord sige at hvis du geninstalerer mere end x antal gange får du ikke lov at aktivere - og derved virker din vista reelt set ikke længere, så køb retail eller upgrade.
/ask
-
man må godt reinstallere den.
de er bare ikke glade for man skifter hardware.
-
Fik mit vista OEM aktiveret i fredags af ms efter skift af bundkort
-
XP
forstår ikke helt den med bundkort
for nå bare jeg piller en hdd ud og formaterer.. skal jeg ringe til M$ efter en ny aktivation serialskal så lige have checket noget.. næste gang jeg formaterer m/ændred hardware
vil jeg prøve at bruge den nye aktivation serial, jeg fik sidste gang jeg ringede ind, istedet for den org. hehe -
det er forde du reinstallere for tit.
holder en install 3 md skal man ikke ringe.