shg er den internetbutik i danmark som er bedst, god service,flinke at snakke med ,god rma
har handlet for over 100000kr hos dem
det kan godt være, de har lige nu har problemmer med deres lagerstyring, har kun vente 2dage på det sidste jeg købte, tænker også der nogle, der har ferie , så der kan være længere levering tid
ADVARSEL, SHG.DK's leveringstid er på over 10 dage på alle varer!
-
-
Jeg synes det virker som om det er nogen der kan trænge til en lille "guide" i fornuftig opførsel mht. callcenterhenvendelser - så nu har jeg lige brugt lidt tid på at udarbejde en række af mine egne bud...
10 gode råd når man henvender sig i et kundecenter:
#1: Få oplysninger på den du taler med
Bed altid om navn (og evt. direkte nr) på den du snakker og/eller indgår aftaler med, så du altid kan finde tilbage til personen i tilfælde af problemer og misforståelser.#2: Lad vær med at brokke dig over ventetiden
Det nytter ikke noget at give den første person du får i røret, et møgfald fordi du har ventet i 20 minutter på at tale med ham. Det er ikke vedkommende selv der har nogen bestemmelser over ventetiden, og tit synes de også selv det er træls.#3: Stil kun 1 spørgsmål ad gangen
Lad vær med at fyre en hel kaskade af spørgsmål af på den du taler med. Det er de færreste der kan håndtere det slags, og du ender bare med at få korte og halvhjertede svar fra en forvirret medarbejder, og i værste tilfælde forkerte oplysninger!#4: Hold dig til sagens kerne
Lad vær med at fortælle hele din livshistorie, eller om sidste efterår hvor du havde en spøjs oplevelse. Hold dig hellere til emnet, for der er næsten ikke noget værre end at sidde og få 117 forskellige oplsyninger, hvoraf kun 10% er relevante. Så opstår der meget nemmere forvirring, og så kan selv den mest enkle sag komme til at virke som et umuligt regnestykke.#5: Tal ordentligt
"Tal til andre, som du selv vil tales til", gælder især ved henvendelser til callcentre. Om du vil det eller ej, er det personen i den anden ende der bestemmer hvordan du skal håndteres, og hvis du lægger ud med at hidse en stemning op, så flytter medarbejderen hurtigt sit fokus fra at hjælpe dig, til at slippe af med dig (ikke nødvendigvis bevidst)Den der sidder i den anden ende er også et menneske, og jo bedre humør vedkommende er i, desto mere lyst har han til at hjælpe dig.
#6: Vær kritisk
Lad vær med at bilde dig hvad som helst ind. Hvis du får noget at vide som lyder helt ude i hampen, så bed op en uddybning, og spørg evt. ind til om han/hun nu også er helt sikker på det han siger.Igen: De er mennesker og begår derfor også fejl/misforståelser, især hvis de er nye i faget.
#7: Pas også på mens der er stille
Du har sikkert oplevet det, medarbejderen vil undersøge noget, og svarer "Lige et øjeblik" - og så bliver der stille for en tid. I dette tidsrum er det en dårlig idé at udbryde "hold da k*** en idiot!!" og "Ja, nu skal jeg så vente....IGEN!" eller slå tiden ihjel ved fx at bøvse Europas hovedstader.
Selvom der er lydløst i din ende, er der stor chance for at medarbejderen blot har slukket for mikrofonen i hovedsættet eller telefonen, så du kan stadig høres klart og tydeligt i den anden ende.#8: Afslut gerne med at bede om et resume af det I har aftalt
Det siger vist sig selv. Men på denne måde kan man tit opdage eventuelle misforståelser, på kun et øjeblik.#9: Klagesager
Hvis du har en længere klagesag, skal den ikke smides i hovedet på medarbejderen selv, men istedet til en sagsbehandler eller chef. Det er de færreste callcentermedarbejdere som selv har bemyndigelse til at uddele kompensation og træffe særaftaler eller særbestemmelser, og derfor kan de ikke hjælpe.#10: Dårlig service
Får du én i røret som du føler behandler dig forkert på den ene eller den anden måde, så sig til, og hvis det fortsætter; bed om vedkommendes navn og insistér på at tale med hans/hendes nærmeste leder. Hvis du får et svar om at det lederen har "for travlt", så bed vedkommende om at du vil ringes op når lederen får tid til det.
(Lad VÆR med at nævne at det er for at klage over vedkommende - så "glemmer" de det måske bare )Man kan ALTID komme til at tale med en chef/leder!
Disse er ikke regler, men kun gode råd som jeg selv har fundet på efter ½ års arbejde i et callcenter. Håber I kan bruge det - Take it og leave it.
-
Quote
Originally posted by mc spam
...efter at have ventet i over 20 min, en eller anden nar i røret der bl.a. siger hvis jeg er så utilfreds med leveringen så kan jeg da bare afbestille varen til de par hundrede. Det betyder sådan set bare, du er en nar fordi du brokker dig over en levering på små 400 kr....Mon ikke det er holdningen hos medarbejderen der gør udslaget, og ikke nødvendigvis de 10 dage.
Jeg er selv MEGET TILFREDS KUNDE hos shg...og det bliver jeg også ved med, hvis de fortsætter samme niveau som hidtil (altså inden logistik-postyret :D)
-
Jeg kan stadig ikke se, hvorfor denne tråd både skal postes her, på hwt og edbpriser?
http://hwt.dk/forumthread.aspx?ThreadID=224758
http://www.edbpriser.dk/Community/Forum/Thread.asp?ID=102996
EDIT: Og på HOL..
http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=16&tid=397228Nok har du set dig ond på SHG, men fald dog lidt ned. Det er menneskeligt at fejle.
Og ja - det er også mig, der har skrevet på hwt.Angelus --> Det er præcis derfor, at vi andre har Sonofon
EDIT: Angelus, det du skriver med, at de giver skideballen til dig, og ikke firmaet. Sådan en situation er jo lidt forskellig. Jeg har selv mange gange som ekspedient prøvet, at skideballen er så tæt på at være personligt møntet, at jeg enten har givet sagen videre til en overordnet, eller har givet igen.
Der findes altså grænser. Men jeg er egentlig også ret sikker på, at du i sidste ende selv kender fænomenet. -
Quote
Originally posted by Mikkel
#7: Pas også på mens der er stille
Du har sikkert oplevet det, medarbejderen vil undersøge noget, og svarer "Lige et øjeblik" - og så bliver der stille for en tid. I dette tidsrum er det en dårlig idé at udbryde "hold da k*** en idiot!!" og "Ja, nu skal jeg så vente....IGEN!" eller slå tiden ihjel ved fx at bøvse Europas hovedstader.
Selvom der er lydløst i din ende, er der stor chance for at medarbejderen blot har slukket for mikrofonen i hovedsættet eller telefonen, så du kan stadig høres klart og tydeligt i den anden ende.Woot troede ikke de lyttede Jeg sidder altid og gør nar af dem eller et eller andet
-
Well, synes leveringstider, rma osv. fungerer fint hos shg. Det gør de sku' rigtig godt.
Det eneste jeg har været lidt træt af er supportafdelingen. De fleste gange jeg har ringet om spurgt om råd, er jeg for det meste blevet svaret med korte sætninger, og jeg har kunnet mærke at manden, jeg talte med, egentlig bare vil have mig smidt af linjen hurtigst muligt. Men well, det er sku' os nok på linjen de skal snakke med, så det er vel forståeligt på en eller anden måde.
Hehe, men det mest irreterende var da godt nok, da jeg fik en dame i røret - jeg forklarer så, at jeg vil købe et 8800 GTS kort, og jeg spørger så hvilket valg ville være det bedste valg (m. 320 el. 640 mb ram) med den og den opløsning. Der bliver lidt stilhed i telefonen, "øhh, det er jo altid godt med ram". Øh, tak for "rådet" - ved du egentlig hvad et grafikkort er?
-
Hvor mange forumer skal du oprette en ny bruger for at brokke dig på?
-
indtil nu har han brugt 4 forumer
-
Quote
Originally posted by celfa
Woot troede ikke de lyttede Jeg sidder altid og gør nar af dem eller et eller andet
Hehe, det er du ikke den eneste der gør skal jeg lige hilse at sige...
Har de derimod sat dig på vente-musik, så kan du nok ikke høres.
-
Quote
Originally posted by mc spam
SHG.DK var før i tiden kendt for god service og hurtig levering - den tid er over!Lørdag d. 7 juli bestiller jeg to ting fra SHG.dk - en cpu køler på ca 800 gr og en anden lille casekøler. Begge to ting der var på lager hos shg.dk da jeg bestilte det.
Mandag d. 9 tjekker jeg min mail for et trackandtrace nummer så jeg kan se hvornår jeg får min pakke.
Tirsdag d. 10 opdager jeg at der på shg.dk hjemmeside pludselig er en box hvori der står: "På grund af indkøring af nyt lagersystem, vil der kunne forekomme ekstraordinære lange ventetider i butikken og vi anbefaler derfor du får dine varer sendt. "
Det betyder i bund og grund: "Vi skulle installere nyt lagersystem, men så fuckede vi det op - os computer eksperter"
Ikke noget der står noget om på f.eks. edbpriser.dk når man ser på deres levering. Det hedder stadig 1-2 dage på de varer de har på lager.Torsdag d. 12 ringer jeg til shg.dk's support for at hører om de har tænkt sig at levere min varer på et eller andet tidspunkt. Her får jeg fortalt at min vare er pakket og bare venter på at blive sent, så jeg burde have den inden for de næste to dage.
Tirsdag d. 17 (idag) ringer jeg igen til shg.dk's support for at høre hvad fanden der foregår for deres "super dag-til-dag" levering.
Her får jeg efter at have ventet i over 20 min, en eller anden nar i røret der bl.a. siger hvis jeg er så utilfreds med leveringen så kan jeg da bare afbestille varen til de par hundrede. Det betyder sådan set bare, du er en nar fordi du brokker dig over en levering på små 400 kr.Ja rend mig i røven mand jeg har da bestilt for flere tusind kroner hos dem igennem tiden. Og jeg HAVDE da også tænkt mig at fortsætte med det.
Men fandme ikke nu når SHG.DK betyder levering på +10 dage, dårlig og langsom service og ukorrekte leveringstider. HMF!
Nu får jeg garanteret en advarsel af en mod eller sådan noget, men må bare ud med det...
Du er da godt nok den største klaphat jeg længe har spildt min tid på at læse et indlæg fra - holy hell... SHG er ved at lave deres butik og logistik system om - som du siger, skriver de det endda på siden - også brokker du dig stadig - stik da lige en finger i jorden mester....
men okay - når du har oprettet dig på 4 foraer for at brokke dig, synes jeg godt nok heller ikk man kan synke dybere - jeg troede sgu jeg havde set eller mødt bunde af low life mennesker - men hey - jeg burde have en adresse jeg kan sende en medalje til - for, du har sgu sat ny rekord... omg...
sådan noget kan bare gøre mig sur - folk der ikk fatter noget som helst - fordi det er kun er dem der existerer - intet uden for deres små hoveder findes - du skulle have haft en røvfuld som bette når du hylede efter at få hva du ville have, fremfor at have fået det...
-
Quote
Originally posted by mc spam
SHG.DK var før i tiden kendt for god service og hurtig levering - den tid er over!Lørdag d. 7 juli bestiller jeg to ting fra SHG.dk - en cpu køler på ca 800 gr og en anden lille casekøler. Begge to ting der var på lager hos shg.dk da jeg bestilte det.
Mandag d. 9 tjekker jeg min mail for et trackandtrace nummer så jeg kan se hvornår jeg får min pakke.
Tirsdag d. 10 opdager jeg at der på shg.dk hjemmeside pludselig er en box hvori der står: "På grund af indkøring af nyt lagersystem, vil der kunne forekomme ekstraordinære lange ventetider i butikken og vi anbefaler derfor du får dine varer sendt. "
Det betyder i bund og grund: "Vi skulle installere nyt lagersystem, men så fuckede vi det op - os computer eksperter"
Ikke noget der står noget om på f.eks. edbpriser.dk når man ser på deres levering. Det hedder stadig 1-2 dage på de varer de har på lager.Torsdag d. 12 ringer jeg til shg.dk's support for at hører om de har tænkt sig at levere min varer på et eller andet tidspunkt. Her får jeg fortalt at min vare er pakket og bare venter på at blive sent, så jeg burde have den inden for de næste to dage.
Tirsdag d. 17 (idag) ringer jeg igen til shg.dk's support for at høre hvad fanden der foregår for deres "super dag-til-dag" levering.
Her får jeg efter at have ventet i over 20 min, en eller anden nar i røret der bl.a. siger hvis jeg er så utilfreds med leveringen så kan jeg da bare afbestille varen til de par hundrede. Det betyder sådan set bare, du er en nar fordi du brokker dig over en levering på små 400 kr.Ja rend mig i røven mand jeg har da bestilt for flere tusind kroner hos dem igennem tiden. Og jeg HAVDE da også tænkt mig at fortsætte med det.
Men fandme ikke nu når SHG.DK betyder levering på +10 dage, dårlig og langsom service og ukorrekte leveringstider. HMF!
Øhhhhh......Nå, og?
-
klovnemanden
det er så ikke kun nu de har haft problemer... se evt. mine indlæg her i tråden...
-
Synes den her tråd er lidt lame..
Det er da nedern med den leveringstid, men der er ferie og de er ved at lave noget system ... give them a break..
At ham i røret, så siger at han bare kan afbestille hans varer og købe dem et andet sted hvis han er så pisse utilfreds, det kan jeg kun følge ham i...
-
Quote
Originally posted by Mikkel
Jeg synes det virker som om det er nogen der kan trænge til en lille "guide" i fornuftig opførsel mht. callcenterhenvendelser - så nu har jeg lige brugt lidt tid på at udarbejde en række af mine egne bud...10 gode råd når man henvender sig i et kundecenter:
#1: Få oplysninger på den du taler med
Bed altid om navn (og evt. direkte nr) på den du snakker og/eller indgår aftaler med, så du altid kan finde tilbage til personen i tilfælde af problemer og misforståelser.#2: Lad vær med at brokke dig over ventetiden
Det nytter ikke noget at give den første person du får i røret, et møgfald fordi du har ventet i 20 minutter på at tale med ham. Det er ikke vedkommende selv der har nogen bestemmelser over ventetiden, og tit synes de også selv det er træls.#3: Stil kun 1 spørgsmål ad gangen
Lad vær med at fyre en hel kaskade af spørgsmål af på den du taler med. Det er de færreste der kan håndtere det slags, og du ender bare med at få korte og halvhjertede svar fra en forvirret medarbejder, og i værste tilfælde forkerte oplysninger!#4: Hold dig til sagens kerne
Lad vær med at fortælle hele din livshistorie, eller om sidste efterår hvor du havde en spøjs oplevelse. Hold dig hellere til emnet, for der er næsten ikke noget værre end at sidde og få 117 forskellige oplsyninger, hvoraf kun 10% er relevante. Så opstår der meget nemmere forvirring, og så kan selv den mest enkle sag komme til at virke som et umuligt regnestykke.#5: Tal ordentligt
"Tal til andre, som du selv vil tales til", gælder især ved henvendelser til callcentre. Om du vil det eller ej, er det personen i den anden ende der bestemmer hvordan du skal håndteres, og hvis du lægger ud med at hidse en stemning op, så flytter medarbejderen hurtigt sit fokus fra at hjælpe dig, til at slippe af med dig (ikke nødvendigvis bevidst)Den der sidder i den anden ende er også et menneske, og jo bedre humør vedkommende er i, desto mere lyst har han til at hjælpe dig.
#6: Vær kritisk
Lad vær med at bilde dig hvad som helst ind. Hvis du får noget at vide som lyder helt ude i hampen, så bed op en uddybning, og spørg evt. ind til om han/hun nu også er helt sikker på det han siger.Igen: De er mennesker og begår derfor også fejl/misforståelser, især hvis de er nye i faget.
#7: Pas også på mens der er stille
Du har sikkert oplevet det, medarbejderen vil undersøge noget, og svarer "Lige et øjeblik" - og så bliver der stille for en tid. I dette tidsrum er det en dårlig idé at udbryde "hold da k*** en idiot!!" og "Ja, nu skal jeg så vente....IGEN!" eller slå tiden ihjel ved fx at bøvse Europas hovedstader.
Selvom der er lydløst i din ende, er der stor chance for at medarbejderen blot har slukket for mikrofonen i hovedsættet eller telefonen, så du kan stadig høres klart og tydeligt i den anden ende.#8: Afslut gerne med at bede om et resume af det I har aftalt
Det siger vist sig selv. Men på denne måde kan man tit opdage eventuelle misforståelser, på kun et øjeblik.#9: Klagesager
Hvis du har en længere klagesag, skal den ikke smides i hovedet på medarbejderen selv, men istedet til en sagsbehandler eller chef. Det er de færreste callcentermedarbejdere som selv har bemyndigelse til at uddele kompensation og træffe særaftaler eller særbestemmelser, og derfor kan de ikke hjælpe.#10: Dårlig service
Får du én i røret som du føler behandler dig forkert på den ene eller den anden måde, så sig til, og hvis det fortsætter; bed om vedkommendes navn og insistér på at tale med hans/hendes nærmeste leder. Hvis du får et svar om at det lederen har "for travlt", så bed vedkommende om at du vil ringes op når lederen får tid til det.
(Lad VÆR med at nævne at det er for at klage over vedkommende - så "glemmer" de det måske bare )Man kan ALTID komme til at tale med en chef/leder!
Disse er ikke regler, men kun gode råd som jeg selv har fundet på efter ½ års arbejde i et callcenter. Håber I kan bruge det - Take it og leave it.
Lav den til en sticky
Til topicstarter, ja gider ikke engang skrive noget. Har samme mening som 99% af de andre der har skrevet i dette topic..
-
Quote
Originally posted by mc spam
Tirsdag d. 10 opdager jeg at der på shg.dk hjemmeside pludselig er en box hvori der står: "På grund af indkøring af nyt lagersystem, vil der kunne forekomme ekstraordinære lange ventetider i butikken og vi anbefaler derfor du får dine varer sendt. "
Det betyder i bund og grund: "Vi skulle installere nyt lagersystem, men så fuckede vi det op - os computer eksperter"
Ikke noget der står noget om på f.eks. edbpriser.dk når man ser på deres levering. Det hedder stadig 1-2 dage på de varer de har på lager.Nu kender jeg ikke til SHGs nye lagersystem og hvor forskelligt det er fra deres gamle, men jeg ved at vi , i den virksomhed jeg arbejder i, lige har lanceret et nyt lagersystem for en måned siden, og vi har da stadig en lille smule problemer med småforsinkelser på dag-til-dag leveringerne.
I vores kundeservice brokker de sig over at kunderne brokker sig. Lagerfolkene brokker sig over at tingene er som før - det er jo et nyt system. IT-afdelingen - hvor jeg selv arbejder - kørte på højtryk de første 2 uger men er nu ved at være i et dagligt leje igen.
Men totalt set er folkene næsten lige så hurtige nu som de var lige inden vi sendte det nye system i luften.
Kort sagt. Et nyt lagersystem er ikke bare noget man lige skifter over på 2 timer og så kører man igen. SHG ser da i det mindste så realistisk på det at de vælger at skrive at der vil kunne komme forsinkelser i stedet for bare at tænke "Det er der sku ingen der opdager". Kan godt forstå at du føler dig snydt, men synes ikke din kritik er helt refærdig.Bare mine 5 cent
/Viper
-
Quote
Originally posted by mc spam
Tirsdag d. 17 (idag) ringer jeg igen til shg.dk's support for at høre hvad fanden der foregår for deres "super dag-til-dag" levering.
Her får jeg efter at have ventet i over 20 min, en eller anden nar i røret der bl.a. siger hvis jeg er så utilfreds med leveringen så kan jeg da bare afbestille varen til de par hundrede. Det betyder sådan set bare, du er en nar fordi du brokker dig over en levering på små 400 kr.Længere levering end forventet kan ske, men at de siger sådan en gang pis der, det er sgu ringe. Du skulle have bedt om hans navn, og så sagt at du gerne ville snakke med hans overordnede. Kunne være det havde sat lidt skub i ham.
viper --> SHG's nye lagersystem er 100% automatisk. De taster bare ind hvad de skal bruge af vare, og så henter en robot det. Så vidt jeg husker ihvertfald Det er snart en ting der er brugt mange steder.
Så faktisk burde de bliver hurtigere.. -
Quote
Originally posted by Happy^
Længere levering end forventet kan ske, men at de siger sådan en gang pis der, det er sgu ringe. Du skulle have bedt om hans navn, og så sagt at du gerne ville snakke med hans overordnede. Kunne være det havde sat lidt skub i ham.
viper --> SHG's nye lagersystem er 100% automatisk. De taster bare ind hvad de skal bruge af vare, og så henter en robot det. Så vidt jeg husker ihvertfald Det er snart en ting der er brugt mange steder.
Så faktisk burde de bliver hurtigere..Det er da fair nok at de tilbyder ham at lade handlen gå tilbage, når nu han er utilfreds.....Kan ærlig talt slet ikke se problemet.
-
der er jo bare nogen folk som bare skal beklage sig hele tiden
-
Quote
Originally posted by Rasmus_yamaha
der er jo bare nogen folk som bare skal beklage sig hele tidenJa, der er ligefrem nogen folk som ELSKER det!
-
Quote
Originally posted by PaW^
Vi har haft en del at se til med det nye system. og derfor har der jo været nogen problemer som der jo altid kommer med noget nyt. Jeg var selv ude og hjælpe på lageret i dag, selvom jeg normalt er et andet sted. Men der går ikke langt tid så er vi tilbage igen.Jeg jeg ved godt at jeg ikke burde sige at jeg arbejder der, for at jeg sikkert bare bliver flamet osv pga det. Men hader sku sådan nogen folk som ham der oprettede den her tråd.
Syntes kun det er fint du lige smider en kommentar.
Og så er vi helt eninge hvad opfattelsen af trådens ejermand angår.