Organiseret kriminalitet i nordjylland.

  • Du burde være journalist.. Du finder på et eller andet mærkeligt l*rt til en overskrift, som er fuldstændigt fordrejet i forhold til hvad artiklen rent faktisk handler om.


    Måske er ulovligt at betale andres bøder - kan også være ligemeget, for det er bare et spørgsmål om at det er en "nåååårh-hvor-er-det-synd-for-dig-klub" hvor man får lidt at trøste sig med, hvis man får en bøde (lige præcis det beløb bøden er på).

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Du burde være journalist.. Du finder på et eller andet mærkeligt l*rt til en overskrift, som er fuldstændigt fordrejet i forhold til hvad artiklen rent faktisk handler om.


    Måske er ulovligt at betale andres bøder - kan også være ligemeget, for det er bare et spørgsmål om at det er en "nåååårh-hvor-er-det-synd-for-dig-klub" hvor man får lidt at trøste sig med, hvis man får en bøde (lige præcis det beløb bøden er på).


    Vil give dig ret :D jeg fik lyst til at læse tråden da jeg så overskriften :D

  • Jeg prøvede lige at regne på det. Hvis jeg skulle have medlemsskab så ville det blive et kombimedlemsskab. Det koster 1195 om året. Jeg har haft kørekort i ca. 10 år og jeg har aldrig fået en både selvom jeg egentlig aldrig har gjort det store for at undgå det. Det vil sige at jeg skulle have betalt omkring 12.000 kr uden at have fået noget for det. Der er dækning til en hel del bøder.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by recruit
    Jeg synes sku det er latterligt. Hvis man køre for stærkt og bliver taget så må man sku da selv stå til regnskab for det man har lavet.


    Nemlig ja. Og den der med at "fotofælder er de rene pengemaskiner" er da en lam undskyldning.


    Han kan da da bare holde loven. Hvor svært kan det være.


    "jeg kom til at stjæle" "jeg kom til at slå ham".... Den holder ikke.
    Men man kan åbenbart godt "komme til" at køre for stærkt.

  • Quote

    Originally posted by Humpeligimp
    Nemlig ja. Og den der med at "fotofælder er de rene pengemaskiner" er da en lam undskyldning.


    Og dog. Fotofælder - i hvert fald de steder jeg kommer forbi som passagerer - er ofte placeret steder hvor vejene er bygget til mere end den pågældende fartgrænse, og derfor får de en grim smag af pengemaskine. Jeg har absolut intet imod fotofælder generelt, men jeg mener de skal anvendes der, hvor der er størst fare, og ikke på øde lige landeveje.


    Men selvfølgelig skal man overholde reglerne, der er ingen undskyldning for at køre for stærkt, der er nok nærmere grund til at se på fotofældernes placeringer og visse dele af lovgivningen.

  • Synes det noget mærkeligt noget at lave sådan en forening...Dog kan jeg godt følge ham Poul i at fartgrænserne er mærkelige nogle gange, f.eks. i det eksempel han selv nævner med motorvejen ved limfjordstunnel som jeg tit har kørt på. Man burde have varierende fartgrænser afhg. af tid og trafik, men det forvirrer sikkert hr. og fru. Danmark :roller:


    Ligeså er ideen med at have lygterne tændt på alle tider af døgnet mærkelig IMO, men det høre ikk til her:)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Er da fuldkommen hjernedødt at lave sådan en forening. Det er hvad jeg kalder pop.


    Tegn på mangel på bedre at lave.


    Jeg har skam fået en enkelt fartbøde. Men den har jeg betalt selv. Har betalt alle mine bøder selv (tænker her på P-bøder også), på trods af at fx min far har sagt han gerne ville hjælpe.


    Synes sgu man skal stå inde for hvad man har lavet forkert. Om det så er en pengemaskine, og fotofælderne er placeret steder, hvor der konsekvent vil være flere der falder i. Det er ingen undskyldning. Regler er til for at blive overholdt.


    Der skal ikke være en forening til alting. Synes det er en klam og utiltalende retning den slags bevæger sig imod.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Helt enig. Det er en uhyggelig mentalitet at man organiserer sig i fællesskaber med det formål at
    unddrage sig samfundets regler. (eller rettere straf)


    Det ville være helt fint med en forening der arbejder på at få reglerne ændret. Det er enhvers ret.


    Men at vedtage at skide på reglerne og dække for hinanden er da at sammenligne med organiseret kriminalitet.


  • Ahahah, kan kun sige jeg er enig! :))

    Hvis en Game Master var Gud, ville svaret på alting være:
    "Delete your WTF and Cache folder."