Her er et forsøg på at lave et macro billede af en lille tidsel. Kritik og gode råd modtages meget gerne.

Tidsel Close up
-
-
syntes det er en skam der ikke er fokus på selve "hovede" på den... den ser ud til at være ude af fokus? ved ikke om det er mig, og hvis det havde været mig, havde jeg fjernet edderkoppen og dens spind
men det kan også være du ville ha den med jo
-
Den nederste del af blomsten bliver lidt mørk pga. lyset. Hvis du tager et stykke hvidt papir og holder under blomsten lige under billedet vil det kaste lidt lys tilbage og give mere detalje i skyggen.
-
Ja der mangler lidt lys på hovederne.
Synes ikke at spinnet & edderkoppen er i vejen, men derimod giver billedet lidt liv. -
Mange tak for jeres kommentar. Jeg vil prøve dette med papiret en anden gang.
-
Pas lige på med for store billeder på tweak, det bliver bare compressed til sådan noget kantet noget.
Tryk "Vis billede" for at se det ordenligt. -
Originally posted by MvK
Pas lige på med for store billeder på tweak, det bliver bare compressed til sådan noget kantet noget.
Tryk "Vis billede" for at se det ordenligt.Jeg må jo give ham meget ret her. Den nedscalering web laver er noget skrammel så sørg for jeres billeder overholder mål herinde. De er også hurtigere om at loade så.
-
Ændre lige størrelsen når jeg kommer hjem
-
Fint billede...Men er det ikke meget uskarpt? Makrobilleder skal da være skarpe så man kan se en masse detaljer det blotte øje ikke lige kan se....Det er ihvertfald min opfattelse af et Macro billede...