WRT54GL + Cybercity?

  • Fandt lige ud af at min WRT54GL ikke har RJ11 stik, er det ensbetydende med at den ikke har et ADSL modem? Er jeg således tvunget til at forbinde WRT54GL gennem cybercity ADSL modemet for at få det til at spille eller er der andre løsninger for at undgå modemet fra cybercity? Splitter eller lignende..?

  • Quote

    Originally posted by martinb
    Fandt lige ud af at min WRT54GL ikke har RJ11 stik, er det ensbetydende med at den ikke har et ADSL modem? Er jeg således tvunget til at forbinde WRT54GL gennem cybercity ADSL modemet for at få det til at spille eller er der andre løsninger for at undgå modemet fra cybercity? Splitter eller lignende..?


    Der er ingen anden udvej.

  • Jeg ville bare køre det vi dit nuværende modem gennem den WRT. Det gør jeg selv, og når det først spiller kører det ok. Linksysen er en meget mere fleksibel og kvalitetspræget løsning. Stol på at du for fremtiden altid vil få udstyr der kan forbinde til LAN-netværk, mens du ikke med en anden løsning kan være sikker på at kunne kalde op via RJ-11. Plus at jeg har et noget anstrengt forhol til zyxel-delen af mit netværk..

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    ... mens du ikke med en anden løsning kan være sikker på at kunne kalde op via RJ-11.


    hmm, nu er 660HW faktisk Cybercity's foretrukne trådløse router i deres non-solo abonnement, tror du så stadig at der kan være problemer med at "ringe op"? Hvis man så tilmed opdatere modemet med Cybercity's egne firmware til dyret, så burde der vel ikke være de store problemer?

  • Som Slacker skriver får du meget større fleksibilitet ved linksys'en, så behold du dit model og slut det til routeren.


    Hvis du senere skal skifte til en anden udbyder er du også sikker på at du stadigt kan sluttes til vha standart-udstyret.


    /ask

  • Quote

    Originally posted by martinb


    hmm, nu er 660HW faktisk Cybercity's foretrukne trådløse router i deres non-solo abonnement, tror du så stadig at der kan være problemer med at "ringe op"? Hvis man så tilmed opdatere modemet med Cybercity's egne firmware til dyret, så burde der vel ikke være de store problemer?


    Jeg mente en fremtidig anden internet-løsning. Det var vist ikke helt klart :)

  • har de også en i samme serie med gigabit netværk egentligt ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by martinb


    OK, så der burde ikke være problemer...?


    Ikke når det først kører og linksys'en kører godt uden at forsøge at være dhcp-server på noget.

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Ikke når det først kører og linksys'en kører godt uden at forsøge at være dhcp-server på noget.


    Jeg mente at der ikke burde være problemer med at bruge 660HW direkte på linien?

  • Er ikke selv kommet så langt, men har også Solo bredbånd fra CC, og har tænkt mig at sætte den medleveret modem/router til bridge-mode (det kan den forhåbentlig).


    Derved kan jeg anvende min linksys så tosset jeg vil.

  • Quote

    Originally posted by martinb


    Jeg mente at der ikke burde være problemer med at bruge 660HW direkte på linien?


    Det tror jeg ikke, men hvorfor vil du det hvis du allerede har en linksys?

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Det tror jeg ikke, men hvorfor vil du det hvis du allerede har en linksys?


    Min IBM T42 er ikke glad for den linksys og jeg kan købe P660HW-D1 relativt billigt brugt...