Hvor meget kan jeg clocke ?

  • Hey tweakers.


    jeg går og leger lidt med tanken om at clocke min pc lidt for at se hvad den ville kunne trække uden at der er fare for at brænde noget af 8o


    Mit system er følgende:


    Kabinet: MaxPoint AplusCase CS-Twin Engine BB (2 stk 250mm blæsere med styring)
    Mobo: Asus P5W DH Deluxe
    Cpu: E6600
    Ram: 2x1gb ddr2 som kører dual (G Skill F2-4200PHU1-1GBLA )
    Gfx: NVIDIA GeForce 7950 GT
    Psu: 420W Silent et eller andet :roller:
    H2O: Zalman Reserator 1 Plus


    Vandkølingen er IKKE tilsluttet gfx men er kun i brug til cpu, samtidig skal det siges at reservoir står udenfor i et køling hjørne. Min idle temp ligger på 23-25 grader og min fullload på 31 grader. (efter 2 timer med 2 stk cpuburn kørende)


    Hvad ville jeg kunne presse den til uden at skade noget af det ?

  • heh du sidder med så lækre temps, og så har du kun LEGET MED TANKEN?! ;)


    Du sku da snildt kunne komme over 3,5 Ghz, med mindre rammene brokker sig.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Tænkte nok jeg kunne få problemer med mine ram så vidt jeg har læst mig til understøtter bundkortet kun op til pc2-6400 men de kunne vel også clockes udover det hvis je3g købte nogle nye ik ? f.eks http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206422 eller http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230025


    Skal jeg bare hæve fsb inde i bios til cpu ?


    M.ht temps skal det siges at den godt kan ligge et par grader lavere når der som idag kun har været omkring 17 grader udenfor og lidt højere for et par dage siden da der var 27 grader.

  • nu har jo bare normalt vand :)
    men efter 4-6timers orthos så ligger de to cores på omkring 45-50C
    jeg giver så 1.4v på cpu'en
    det gode ved de så lidt dyere ram er at de kan køre meget mere en DDR800, der er samme chips på de ramblokke som der er på mine og jege har været oppe på DDR1200.


    og ja de kan godt køre med dit bundkort.

  • DDR1200 holy shit, og når man tænker på at jeg kører DDR533 nu, det må kunne mærkes når jeg encoder mine dv cam film med ungerne.......


    De A-Data du har er det de samme som http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230025 ?


    Men indtil jeg får de ram jeg nu køber, kan se mange af dem har lang leveringtid hvis man vil have det billigste sted, skal jeg bare nøjes med at hæve cpu fsb til 400 og volt til 1.4 ? Eller tager det samtidig mine ram med som sikkert ikke kan følge med så :(

  • mine ramblokke kan ikke købes mere i DK de er DDR1000 hastighed.
    desværre kan du ikke bare hæve FSB for så ville du også hæve hastigheden på dine ram og de kan måske klare 275-290MHz, så du kan prøve at hæve FSB'en lidt af gange og se hvornår den bliver ustabil, rammen bliver helt sikkert ustabil før din cpu bliver, så du kan hæve FSB'en med 1MHz og så boote op i memtest og så om den kan gennemføre sådan en test og kan den det så tilbage til bios igen og hæv FSB'en med 1MHz igen, det tager rigtig rigtig lang tid, men du har nok ikke så meget andet valg en til du får nogle ramblokke som kan køre hurtigere.

  • det bundkort kan godt give problemr omkring 375FSB så et sæt pc6400 ram burde være fint.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det bundkort kan godt give problemr omkring 375FSB så et sæt pc6400 ram burde være fint.....


    400FSB her, dengang kørte jeg det 24/7 ved 400FSB, dog smid en blæser over nordbroen :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by Carstent
    Behøves jeg en blæser over nordbroen når jeg har det flow i kabinettet med de 2 stk 250mm ?


    Har bestilt http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244223


    De lyder til at være fine nok...


    Jeg kan personligt selv anbefale de RAM der, men nu sidder jeg og tuder over hvor billige de er blevet.
    Mon man skulle finde sig en anden hobby :boxed:


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Originally posted by Carstent
    Har du dem clocket ? og til hvad hvis ja....


    De er godt nok lige dykket i pris kan jeg se ja :T


    Det er nice nice ram. De er D9GMH langt de fleste og dem der ikke er har endnu bedre D9 chips. D9 er de bedste ramchips så du får ingen problemer med at kører 500mhz PC8000 overhovedet, nogle når endda 600+

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by Tha Priest


    Jeg kan personligt selv anbefale de RAM der, men nu sidder jeg og tuder over hvor billige de er blevet.
    Mon man skulle finde sig en anden hobby :boxed:


    Ja jeg overvejer sku også og finde noget andet, ridning fx der kan man jo endda tjene penge:D


    Ej men jeg var noget uheldig dengang med det mobo der nåede kun 2700 MHz så lukkede og slukkede mobo gad sku ikke mere... Men tror vist roligt man kan sige at det var en skod model jeg havde fået... Btw så rammer man ikke nødvendigvis 3,5GHz uden problemer...

  • Tjah, priserne falder! Købte nye ram for 2 uger siden, og de er faldet næsten 400kr i pris nu, til under end tudse for pc8000cl5 ....


    Anyway, det er ikke sikkert den cpu kan køre 3,6 selvom den er godt kølet nej. Men med vand har man da i det mindste en bedre chance end os med luft. Jeg kommer ik over 3,375 uden den bliver ustabil (375x9)

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.