XP eller Vísta?

Originally posted by Svan
    Ved bare at min comp. begyndte at lagge i diverse spil fordi jeg brugte alle rammen 100% hele tiden og kunne ikke spille ordentligt...

det vil jeg give dig ret i store spil (læs ram kravende) der kunne mit også godt lagge halte efter flere ram men efter jeg har fået 4gb i kører det optimalt :)

• Med hensyn til RAM, så er det trods alt ikke så mange år siden at Windows For Workgroups 3.11 var det hotte, og her var 4MB nok til at køre fint.

Og så brokker i jer over at en ny generation af OS skal have lidt mere RAM?

Hvad er der ikke lige sket fra Windows For Workgroups -> Windows 95 -> Windows 98 -> Windows XP og nu Windows Vista.

Og hvad er der sket med computerne i mellemtiden? Hvis i vil have nyeste generation af OS så må i sku også særge for at hardwaren følger med. En 386 med co processor og 4MB RAM er altså ikke nok mere, og Eero er ikke understøttet med et ISA grafikkort med 512KB RAM som de jo havde den gang.

Originally posted by Svan
    Ja... men tjek lige ram priserne på 2x2GB også er de ikke engang hurtige 800MHz CAS4 eller 5 er normalt... Ikke alle der har penge nok til et sys. som dit;)

Der skulle du jo nok have brugt flere penge på RAM og ikke SLI ;)

Du kunne også have købt 2s GTS og have købt 4GB RAM i stedet for.

Originally posted by Martin

Ej men gik da ikke ud fra jeg skulle bruge 4GB, når men ærlig talt så er det ikke der skoen trykker det er mere at jeg ikke kan få 2x2GB med en ordentlig hastighed...

Originally posted by Martin

Det havde været fornuftigt. Det er umuligt for en E6600 at trække 2 x 8800 GTX i SLI.

...bortset fra at 4 GB er overkill i en PC.

• Jeg synes at XP er bedst lige nu.

Har prøvet Vista på min laptop, det holdt i 3 dage og så ind med XP :))

Vista har en meget fed brugerflade etc. og virker skam også fint, men det, ikke spiste, men ÅD mine ressurser! Selv med windows classics tema (det hedder vist win2000 theme eller noget)

Jeg venter med at smide det ind igen til service pack 1 udkommer.

En ting vil jeg dog alligevel nævne, tre dage var jo lidt tid, men jeg synes at control panel og håndteringen derinde var ret så irriterende! Det er noget man skal vænne sig til, men tingene er ikke der hvor man normalt fandt dem, også er menuerne altså også skruet anderledes sammen. Endnu engang, det er nok bare en tilvænningssag, men først når Service pack 1 udkommer.

Originally posted by Spyro

Det havde været fornuftigt. Det er umuligt for en E6600 at trække 2 x 8800 GTX i SLI.

...bortset fra at 4 GB er overkill i en PC.

4gb er da ikke overkill nu ?

• Nej ikke til Vista og derudover så kan man altså godt køre 2x880GTX med en E6600, planen var at jeg skulle have min LS på men det blev til vandkøling i stedet for som en midlertidig løsning og hver gang jeg sætter lidt op for MHz på CPU'en så smasker min 3Dmark score der opad;)

Originally posted by DmK

må sg være et godt stykke tid siden eller på en seriøs sløv spand for vista reagere en del hurtigere end xp :)

Jeg kørte det på min E6400 maskine og det kørte som sådan ok. Det jeg mente var bla at hvis man ændre bestemt ting i Vista skal man godkende at man har godkendt at man vil ændre den pågældende ting (gab!)...

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

Originally posted by SpRoX

Jeg kørte det på min E6400 maskine og det kørte som sådan ok. Det jeg mente var bla at hvis man ændre bestemt ting i Vista skal man godkende at man har godkendt at man vil ændre den pågældende ting (gab!)...

Det kan man jo bare slå fra.

Men ja, Vista kræver da lidt mere ram, men det er jo heller ikke noget problem idag. Som Martin siger, tingene udvikler sig jo.

• Relevant her kunne måske også være om der er noget Vista upgrade rabet ved køb af XP nu.

Hvis det kostede en slik at opgradere om ½ år, kunne det måske være mest fornuftigt at købe XP nu.

Omvendt villdet være ærgeligt at give 800,- nu for XP for om 5 måneder at give 800,- for en Vista Home Prem...

...nogen der kender de rigtige regler/priser?

Jeg kører selv Vista på min HTPC - det kører altså super. Men den spiller jeg heller ikke på...

Min "gamle" pc på kontoret kører stadig XP. Men jeg er ved at skifte den ud med "lille monster" / spil pc og her er jeg også i tvivl....

Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

Rettet en gang, sidst af Fcbforever ().

Originally posted by Azjo
    Spil performance er utroligt dårligt endnu, og GUIet i vista er ret irriterende synes jeg, så det er besværligt at operere hurtigt.

Passer ikke, langt størstedelen er kun 5-7% bagefter, men der er enkelte som er langt bagefter.
    Prøv at finde en test der ikke er 6-8 måneder gammel, de nyere tests viser noget andet end de første tests der blev lavet.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Originally posted by TroelsHansen

Så hvis man overvejer at købe en bærbar med GeForce 8800 så vil du anbefale XP?

Hvis du ikke normalt er inde i driveren og bruge funktioner som overlay eller custom opløsnnger så nej.

Hvis du bare skal bruge den til at spille på og surfe osv, så vil jeg klart anbefale vista.

Originally posted by fhqwhgad
    Kører vista 64x og har ingen problemer. Det er suværent i forhold til XP. Der er så mange små-forbedringer som der giver et helt vild godt helheds indtryk.

Klart vista.

Helt enig!

Og i de fleste CPU tunge opgaver giver X64 jo også 32 bit XP og vista baghjul i performance.

Og med hensyn til upgrade, så har jeg nævnt et par gange at jeg har fået opgraderet min XP til vista home premium, både 32 og 64 bit på hver sin dvd til under 850,-

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Rettet 2 gange, sidst af Malk ().

• skal aldrig have vista før man kan spille bomberman på det!!! bomberman bruger den ældgamle ipx protokol , men bliver spillet til næsten alle lans......udover det kan jeg ikke se nogen grund til at skifte overhovedet....det kan ikke tilbyde noget jeg har brug for.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Jeg skiftede også kun for:

1. Nyhedens interesse
    2. DX10 som er lidt ude i fremtiden endnu
    3. Måden RAM bliver styret
    Og så trak readyboost også i "nørd må ha´" retningen.

Lidt OT:

Nogen der har testet om hvor meget readyboost rent faktisk giver i ydelse?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

• Readyboost??? Ikke det hvor man kan smide et USB-stick i og bruge det som ram vel? Kan sku ikke huske det...