XP eller Vísta?

  • Lidt af hvert sidder og spiller meget comp. med m8s etc. og der er Vista pt ikke godt nok (for mange fejl) så der er det XP ellers vil jeg sige at Vista er virklig godt måske med undtagelse af at det tager en del på compen. men ellers er der intet...

  • Stemte XP for det er det jeg bruger. Jeg har dog aldrig prøvet Vista, men på min computer (2½ år gammel Zepto 4200 Dothan bærbar) tror jeg ikke at Vista vil køre særlig godt da det jo er mere krævende.


    Jeg synes også at XP er et rigtig godt styresystem som fungerer fint til mig. Faktisk er det det bedste og mest stabile system jeg har prøvet siden de gamle Win 3.11 dage (har brugt win 95, 98 og millenium tidligere).


    Men jeg regner med at købe en stationær når jeg finder mig en lejlighed. Og så kan det godt være jeg investerer i Vista samtidig.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hov for silvan.. Forkert tråd.. :P



    Jeg bruger PT selv Vista primært og XP på min bærbar, da den ikke er særlig stærk. :) Hvis den havde en Core Solo f.eks. og aktiv køling, så havde der ligget Vista Business på.. ;)


    Håber det var et brugbart svar.. :P

  • Jeg kører vista 32 bit og har haft det i et par måneder nu.


    Syntes at vista (selve OS) er bedre og mere stabilt end XP, men Nvidias driver til 8800 kort stinker og hart haft flere defekter.
    Så hvis du kan leve uden nogle af de ting der stadigvæk ikke virker i nvidias drivere, så er vista klart anbefalelsesværdigt IMO.


    Performance er kun 5-8% efter XP i langt de fleste spil og programmer.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Spil performance er utroligt dårligt endnu, og GUIet i vista er ret irriterende synes jeg, så det er besværligt at operere hurtigt.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Hvis du står og skal ud og investere i et OS lige nu, så ville jeg smide pengene til Vista. Det kører helt fint, jeg har helt seriøst ingen problemer med det what so ever.

  • Quote

    Originally posted by Malk
    Jeg kører vista 32 bit og har haft det i et par måneder nu.


    Syntes at vista (selve OS) er bedre og mere stabilt end XP, men Nvidias driver til 8800 kort stinker og hart haft flere defekter.
    Så hvis du kan leve uden nogle af de ting der stadigvæk ikke virker i nvidias drivere, så er vista klart anbefalelsesværdigt IMO.


    Performance er kun 5-8% efter XP i langt de fleste spil og programmer.


    Enig. Jeg har problemer med at køre 3DMark06 lige pt. Windows siger at driveren stoppede med at virke. :roller:

  • Havde vista på en partition i en overgang, men jeg må nok hellere tilstå at vista ikke lige er mig. Det største problem er inkompabilitet, og at man skal rode så meget med det.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Malk
    Jeg kører vista 32 bit og har haft det i et par måneder nu.


    Syntes at vista (selve OS) er bedre og mere stabilt end XP, men Nvidias driver til 8800 kort stinker og hart haft flere defekter.
    Så hvis du kan leve uden nogle af de ting der stadigvæk ikke virker i nvidias drivere, så er vista klart anbefalelsesværdigt IMO.


    Performance er kun 5-8% efter XP i langt de fleste spil og programmer.


    Så hvis man overvejer at købe en bærbar med GeForce 8800 så vil du anbefale XP?

  • Der mangler et valg om dualboot synes jeg.
    Tror de fleste vista folk har begge dele. Jeg votede xp selvom jeg har begge, da vista ikke er ret god til de ting jeg laver mest af, og jeg derfor ikke rigtigt bruger det.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by TroelsHansen


    Så hvis man overvejer at købe en bærbar med GeForce 8800 så vil du anbefale XP?


    8800 fås ikke til bærbare. Jeg går ud fra du mener 8600!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg kører XP, og det bliver jeg nok ved med et godt stykke tid endnu!


    Jeg har brugt en dag på at lege med Vista (32bit), men det var godt nok til at få lange løg af... Synes det ser rigtig lækkert ud, ingen tvivl om det. Men det er såååh tuuungt at arbejde med, imo. Alt går bare så langsomt!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Originally posted by SpRoX
    Jeg kører XP, og det bliver jeg nok ved med et godt stykke tid endnu!


    Jeg har brugt en dag på at lege med Vista (32bit), men det var godt nok til at få lange løg af... Synes det ser rigtig lækkert ud, ingen tvivl om det. Men det er såååh tuuungt at arbejde med, imo. Alt går bare så langsomt!


    må sg være et godt stykke tid siden eller på en seriøs sløv spand for vista reagere en del hurtigere end xp :)

  • Quote

    Originally posted by DmK


    må sg være et godt stykke tid siden eller på en seriøs sløv spand for vista reagere en del hurtigere end xp :)


    Var også kun i Beta'en at jeg syntes den var langsom, dog vil den aldrig stoppe med at have ram :D lidt overdrevet men sammenlignet med XP kræver Visat en del ram og specielt 64-bit...

  • Quote

    Originally posted by Svan


    Var også kun i Beta'en at jeg syntes den var langsom, dog vil den aldrig stoppe med at have ram :D lidt overdrevet men sammenlignet med XP kræver Visat en del ram og specielt 64-bit...


    det med ram har i ikke læst jer til det endnu ? det allokere rammene fuldstændig ligesom linux gør det for hurtigere at kunne starte programmer osv istedetfor XP der først skal til at smide det i rammen når det får besked på det ^^