x1950xt vs 8800gts

  • Hej jeg vakler imellem gfx kort i øjeblikkt...


    Jeg er blevet rådet til at holde mig fra 8600 og 8500 modellerne...


    Men at 1950 xt ville være kortet for mig...men


    et 1950 xt koster omkring 1595 kr
    Sapphire Radeon X1950XT 256MB DDR3 TV-out DUAL DVI VIVO LITE RETAIL PCI Express


    og man kan få et 8800gts for 2093kr Gigabyte GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
    Hvilket kort ville være det bedste valg



    Jeg tænker også i forhold til larm fra gfx når man ikke spiller...da jeg har hørt at idle det ikke larmer så meget..og jeg har brugt langt tid på at prøve at samle et system man kunne ære i stue med


    Jeg kommer ud fordi jeg lige har brændt mit 7600gt af da jeg monterede thermal right hr-03 køleren så jeg vil prøve at holde mig fra at skiftekøler :)


    nogen bud ?

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • http://www23.tomshardware.com/…=725&model2=707&chart=296


    Der kan du se en sammenligning af de to kort, eller et nogenlunde preg om det da 8800 kortet i sammenligningen er i 640 MB versionen.


    Derudover understøtter 8800 serien også DirectX 10


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • ja 8800 gts kortet er klart krafigere ....men bliver støjen også det højere...mit gamle 7600gt var så voldsomt at efter en times oblivion kørte den så hurtigt at man ikke engang kunne se en film med maskinen ved siden af....


    kan man regulere lyden på de nye kort

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • Rivatuner...er det til nvidia krt..? er det ikke ati program

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • jeg overvejer skuogså at underclocke gfx bare for at kunne være i værelse med den...det er forneder når man sover ved seden af....og på den anden side er der jo x1950xt med passive systemer...det er der ikke til 8800gts endmu så vidt jeg ved...men jeg er bare bange or at skifte køler nu da jeg lige har brændt et kort af....og de koster jo og garantien ryger

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • Quote

    Originally posted by Sensation
    nej, ATI Tool er "ati program" men virker 100% også med nVidia.


    Mvh Mads :T


    Argh.. Ikke 100%. "Find Max Core" og "Find Max Mem" virker ikke på NVIDIA kort. ;)

  • Quote

    Originally posted by urlsen
    ja 8800 gts kortet er klart krafigere ....men bliver støjen også det højere...mit gamle 7600gt var så voldsomt at efter en times oblivion kørte den så hurtigt at man ikke engang kunne se en film med maskinen ved siden af....


    kan man regulere lyden på de nye kort


    Kølerne på 8800 serie er meget stille - og hvis man skruer den ned på 50% kan man altså ikke høre det.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    den virker, men stopper ikke altid ved artifacts, så man skal sidde og følge OC'en og stoppe den manualt.


    Det virkede ikke på mit gamle 8800 GTS og heller ikke med mit nuværende. Der låste min PC bare og en genstart var nødvendig.

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    Kølerne på 8800 serie er meget stille - og hvis man skruer den ned på 50% kan man altså ikke høre det.


    Mvh Stubkier


    Kan man imo heller ikke ved 72% som GTX ligger på.. Men hvis man skruer Fixed Temp så langt ned, så skal man nok ikke regne med stabilitet ved fuld load i længere tid! :roller:

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Kan man imo heller ikke ved 72% som GTX ligger på.. Men hvis man skruer Fixed Temp så langt ned, så skal man nok ikke regne med stabilitet ved fuld load i længere tid! :roller:


    Den kan man sagtens - se evt den test der her på siden af Thermaltright HR03 plus, der er et GTS (mit) oppe at ligge på 90 grader under load (hvilket det ikke kommer med køleren på 50%), og det var også stabilt.

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    Den kan man sagtens - se evt den test der her på siden af Thermaltright HR03 plus, der er et GTS (mit) oppe at ligge på 90 grader under load (hvilket det ikke kommer med køleren på 50%), og det var også stabilt.


    Well i'll be damned..


    Men okay, GTS har også lidt lavere clocks.. Mit kan i hvert fald ikke klare sig med 50% fixed på fan.. Slet ikke som det er nu.


    Men jeg ville godt nok ikke sætte temperature til side frem for stilhed, slet ikke når man spiller.. Der kan man som regel ikke høre blæseren alligevel.

  • Quote

    Originally posted by Cyclups


    den virker, men stopper ikke altid ved artifacts, så man skal sidde og følge OC'en og stoppe den manualt.


    Jeg synes ellers den går meget godt med mit kort, men du har ret, man skal lige nedjustere da den ligger rimelig tæt på kanten af kortets max.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg ville vælge 8800GTS, ydelsen ligger lidt højere i det meste, og så er der jo understøttelse af dx10.


    Men med den CPU du har kan det næsten være lige meget om du køber et gamelt x800xt eller to 8800GTX i SLI, du vil stadig være voldsomt begrænset af din cpu i næsten alle spil.


    Jeg fik dobbelt op FPS ved skiftet fra min gamle P4 3.0@3.6GHz til en E6600, med et x800xtpe.